Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fiets wandrek (oa in schuur)

spook
Forum-lid

spook 21 aug 2014 10:48

Ik heb in mijn schuur(tje) mijn fietsen op de grond staan, in van de staanders waarin ze ook in de showroom staan (kosten rond de 15-20 euro). Ik zet ze ook om en om, en kan er zo net zoveel kwijt als hangend aan de muur. Met als verschil dat ze staan en niet hangen :-)
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 aug 2014 10:54

Hangend aan de muur scheelt wel ruimte en het is waarschijnlijk ook nog de goedkoopste constructie.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 21 aug 2014 11:05

JM_H schreef:Mooie oplossingen zie ik hier langskomen. Als ik zelf een schuur zou hebben zou ik voor de oplossing van 53x11 / Wido gaan. Iemand hier die een creatieve manier heeft om zijn/haar fiets(en) in een appartement / woning zonder schuur en/of echte bergruimte op te bergen?
Afbeelding
Campagnolo Ultra Dork

spook
Forum-lid

spook 21 aug 2014 12:11

amclassic-fan schreef:Hangend aan de muur scheelt wel ruimte en het is waarschijnlijk ook nog de goedkoopste constructie.
De twee mogelijkheden heb ik inderdaad bekeken, bij mij, waarbij het neerzetten uiteindelijk de voorkeur had.

Een en ander natuurlijk afhankelijk van hoe groot je schuur is en hoe de inrichting is. Ik heb een soort rechthoek, waarbij er op de korte zijde aan de achterkant een raam zit. Daar kan ik geen fietsen hangen, maar wel (net) zes fietsen naast elkaar plaatsen. Zo hou ik nog veel bruikbare ruimte over. En net nog boven de fietsen, maar net onder het raam heb ik dan weer de Thule aan de muur hangen.

Ik zou ze aan de lange zijde kunnen ophangen, waarmee ik weliswaar ook een stuk ruimte overhou, maar die niet praktisch kan indelen, omdat er ruimte over moet zijn om de fiet in en uit het rek/haak/hanger te pakken.

Afijn, je zou het moeten zien om het te geloven ;)
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

rinke
Forum-lid

rinke 21 aug 2014 12:17

Oplossing van Buddo had ik ook in mijn studentkamer en ook boven mijn bed :D Mark had jij ook je crankstel boven je hoofd hangen als een zwaar van Damocles? Deze oplossing beviel me prima

SnelleSym
Forum-lid

SnelleSym 22 aug 2014 16:43

Ernie C. schreef: Afbeelding
Dit.

Waar kan ik dit bestellen, ja bestellen ja, ik ben geen houtbewerker.

Zal dit geen problemen geven met de kabels die onder je stang doorlopen? Op de foto lopen er geen kabels onder de stang door (fixie en terugtraprem?)
Trainen voor 1 juni 2020 Klimmen tegen MS 10 jarig jubileum!

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 22 aug 2014 17:15

Of zo iets...
Afbeelding
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

asmeets
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar asmeets 22 aug 2014 19:14

Bedankt voor de tips en leuke reacties en mogelijkheden allemaal. Ik hoef echter maar twee of drie fietsen op te bergen (naast alle andere fietsen van de familie) en heb beperkt ruimte. Ik denk dat ik om te proberen toch maar ga voor de optie van Buddo. Kost niet veel geld en levert wel het gewenste resultaat.

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 23 aug 2014 08:39

Mooie oplossingen, leuk om zo de fiets in de kamer te plaatsen. Past hier helaas niet bovenop de kast.
Afbeelding

DDX
Forum-lid HC

DDX 23 aug 2014 09:23

body schreef:Of zo iets...
Afbeelding
Zit die fiets nou nog ergens vast, of staat die er alleen even kort op voor een foto ?

jawie
Forum-lid

jawie 26 aug 2014 17:00

asmeets schreef:Bedankt voor de tips en leuke reacties en mogelijkheden allemaal. Ik hoef echter maar twee of drie fietsen op te bergen (naast alle andere fietsen van de familie) en heb beperkt ruimte. Ik denk dat ik om te proberen toch maar ga voor de optie van Buddo. Kost niet veel geld en levert wel het gewenste resultaat.
bij die van Buddo kan je volgens mij maar 1 fiets ophangen, bij die beugel van de decathlon die ik plaatste kunnen er sowieso 2 fietsen op. 3 wil misschien ook nog wel lukken.

asmeets
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar asmeets 27 aug 2014 07:44

Klopt helemaal Jawi. Als je er 2 (of misschien wel 3) fietsen aan hangt komen ze weer te ver naar binnen in de schuur. Als ik er 2 boven elkaar krijg zou dat ideaal zijn. De oplossing van Buddo kan ook nog een keer opgeklapt worden. Dus minder kans om er tegen aan te lopen als de fiets er van af is.

Plaats reactie