Da's dus een beetje het dilemma. De spaken zitten vast aan het alu, niet aan de "kap", dus tijdens het fietsen zal de belasting van de carbon kap minimaal zijn. Maar het voelt wel redelijk stevig (en voegt ook echt wel iets toe aan de integriteit van het wiel, immers het is knetterstijf ondanks weinig spaken). Vraag is dus: valt de 80N aan fiets onder "niet teveel kracht"?
Fiets wandrek (oa in schuur)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
Deze te duur? https://artivelo.com
Slechts 20x duurder dan mijn Gamma haakies, en de fiets neemt zo maar 4x zoveel ruimte in. Moeilijke keuze..!
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
20x duurder geloof ik, 4x zoveel ruimte niet echt, kun je met die Gamma haakjes de fiets dan opvouwen of zo?
Bij ons hanger er 5 fietsen aan het plafond, allemaal aan verschillende beugels en weet ik wat allemaal, net wat ik weer eens tegen het lijf liep als er weer eens 1 bij moest aan het plafond.
Ze hangen zo dat er nog een andersoortig voertuig (mijn andere hobby) precies onder past.
Verder staan mijn (dagelijkse) mtb, de stadsfiets van vrouwlief en de 2 fietsen van de kinderen (ook mtb's) gewoon op de vloer.
En dan nog een 3-wielige bakfiets, step en spacescooter.
Dus het is best een beetje aan de volle kant
Ze hangen zo dat er nog een andersoortig voertuig (mijn andere hobby) precies onder past.
Verder staan mijn (dagelijkse) mtb, de stadsfiets van vrouwlief en de 2 fietsen van de kinderen (ook mtb's) gewoon op de vloer.
En dan nog een 3-wielige bakfiets, step en spacescooter.
Dus het is best een beetje aan de volle kant
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
Een beetje de beschrijving van mijn schuur zo te lezen.
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Volgens mij ga je bij erop zitten een kracht erop uitoefenen die de velf richting de as belast en is het bij ophangen juist andersom, dan trek de de velg alshet ware weg van de as.
Daarnaast gaat het om een velg met een carbonnen kap, die je waarschijnlijk onder het fietsen niet belast, dan zal de velg de lasten opvangen. Bij ophangen is dit een heel ander verhaal.
edit: ik zie nu dat ik op een oud bericht regaeer. my bad
Daarnaast gaat het om een velg met een carbonnen kap, die je waarschijnlijk onder het fietsen niet belast, dan zal de velg de lasten opvangen. Bij ophangen is dit een heel ander verhaal.
Tja, aan de andere kant, wat weegt een beetje fiets ? 7 - 8 kg ?Bospaadje schreef: ↑30 mei 2017 14:50 Volgens mij ga je bij erop zitten een kracht erop uitoefenen die de velf richting de as belast en is het bij ophangen juist andersom, dan trek de de velg alshet ware weg van de as.
Ik denk dat die krachten peanuts zijn in vergelijking wat de wielen te verduren krijgen als je op de pedalen gaat staan en flink aan zet...
Carbon from the planet X
Ik denk overigens ook dat het wel kan, mits de fiets niet onder een plat dak hangt, waar het in de zomer 80 graden wordt, of vol in de zon onder een lichtkoepel, o.i.d..
Ja kan er altijd nog iets van schuim ofzo tussen zetten, als extra buffer?
Ja kan er altijd nog iets van schuim ofzo tussen zetten, als extra buffer?
Geen oud bericht hoor. Bij wijze van experiment heeft de fiets nu 2 dagen via het wiel aan een haak gehangen en ben ik er vandaag mee naar het werk gereden. De wielen hebben geen eivorm en in de kap zit ook geen deuk. Ik denk dat dit ook op de langere duur heel gaat blijven, maar ervaringen van mensen die (ook) hun fiets aan cosmic carbon wielen ophangen zijn welkom
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Het is wat een oud topic, maar ik wil deze haken ook gaan bestellen en vraag mij af of ik mijn fiets van 7kg aan fullcarbon wielen van 5cm aan deze haken kan ophangen, of is dat niet goed voor fullcarbon wielen?
Ik wil voor deze gaan om aan de muur te monteren:
http://shop.fix-fork.com/nl/fietshaak.html
Geen enkel probleem
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?