Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Plaklenzen?

Hans Verstegen
Forum-lid

Gebruikersavatar Hans Verstegen 21 sep 2015 21:41

Helaas, ik heb een 810 en een Touring. Geen van beiden apparaten heeft deze instellingen (althans, ik kan ze niet vinden :-( )

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 23 sep 2015 07:36

Hans, ik heb even gezocht in de online handleiding van de Garmin Edge 810
Op pagina 11 van die handleiding http://static.asadventure.com/documents ... L_Ver1.pdf

vind je onderstaande instructie. Daarmee zou je de bewuste instelling moeten kunnen aanzetten. Het zal dan de laatste optie zijn. Benieuwd of dit lukt.

oriëntatie van de kaart wijzigen
1 Selecteer >Activiteitenprofielen.
2 Selecteer een profiel.
3 Selecteer Navigatie > Kaart > Oriëntatie.
4 Selecteer een optie:
• Selecteer Noord boven om het noorden boven aan de pagina weer te geven.
• Selecteer Spoor boven om uw huidige reisrichting boven aan de pagina weer te geven.
• Selecteer Autorijden voor een automotive perspectief met de reisrichting bovenaan.

bee-em
Forum-lid

bee-em 23 sep 2015 20:31

Ik heb sinds 2 maanden lensjes van plaklens.nl
Zelfs twee paar. Eerst 1 paar besteld om te proberen en daarna meteen een tweede paar voor mijn andere bril. Worden de dag na bestelling al bezorgd (=gratis).
Ben zeer tevreden. Kan de details op de kaart van mijn garmin nu weer goed zien. Ik heb ze wel zelf met schaar bijgeknipt anders komen ze te hoog.
Ik heb ze zover mogelijk beneden in de hoek geplakt.
Wazig beeld had ik ook maar dan ontdekte ik dat het belangrijk is dat je het water goed moet wegdrukken onder de lensjes vandaan. Daarna geen wazig beeld meer.Op de site van plaklens staat ook een video met uitleg.
Na het fietsen maak ik de brillenglazen altijd schoon onder de kraan en droog de glazen met een doekje. Lensjes blijven gewoon zitten, laten niet los.

Hans Verstegen
Forum-lid

Gebruikersavatar Hans Verstegen 23 sep 2015 21:45

Hartelijk dank voor het nazoeken Hanz. De Garmin heb ik nu ingesteld op 'Automotive modus' . Zodra zich een gelegenheid voordoet ga ik het uitproberen :-)

Hans Verstegen
Forum-lid

Gebruikersavatar Hans Verstegen 23 sep 2015 23:36

Dank voor je reactie bee-em, de lenzen zijn besteld.

Hans Verstegen
Forum-lid

Gebruikersavatar Hans Verstegen 26 sep 2015 21:35

Dank voor je advies Hanz Bé! In de 'Automotive modus' is de route veel beter zichtbaar. In combinatie met de plaklenzen (kwaliteit is redelijk) is het prima navigeren. :D :D :D

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 02 okt 2015 15:41

Ik heb geen problemen met mijn ogen, maar dat onduidelijke paarse lijntje vervloek ik altijd minimaal 100 keer als ik gebruik maak van de navigatie optie. Dus die andere lijn modus zal ik ook eens instellen.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 02 okt 2015 16:49

Hanz Bé schreef:Hans, ik heb even gezocht in de online handleiding van de Garmin Edge 810
Op pagina 11 van die handleiding http://static.asadventure.com/documents ... L_Ver1.pdf

vind je onderstaande instructie. Daarmee zou je de bewuste instelling moeten kunnen aanzetten. Het zal dan de laatste optie zijn. Benieuwd of dit lukt.

2 Selecteer een profiel.
4 Selecteer een optie:
• Selecteer Spoor boven om uw huidige reisrichting boven aan de pagina weer te geven.
• Selecteer Autorijden voor een automotive perspectief met de reisrichting bovenaan.

Ik heb een tijdje lopen zoeken in de handleiding voor de Edge 1000 maar kan dit niet vinden. zou dit ook mogelijk zijn voor de 1000? Ik blijf alleen maar die paarse lijn zien.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

RelicBert
Forum-lid

Gebruikersavatar RelicBert 02 okt 2015 18:20

Gisteren bij de optiën geweest, mijn bril was stuk en aan vernieuwing toe.

Met hem even gesproken over plaklenzen, maar vooral over alternatieven. De conclusie was dat je het beste contactlenzen kon nemen; daglenzen die je na elke rit weggooit, of maandlenzen, waar je een paar maanden mee vooruit kunt. Lenzen zijn in allerlei sterktes te krijgen, ook als leeslens, zoals we hier zouden willen. Kosten komen neer op 150 tot 200 euro per jaar.

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 02 okt 2015 19:31

body schreef:
Hanz Bé schreef:Hans, ik heb even gezocht in de online handleiding van de Garmin Edge 810

2 Selecteer een profiel.
4 Selecteer een optie:

Ik heb een tijdje lopen zoeken in de handleiding voor de Edge 1000 maar kan dit niet vinden. zou dit ook mogelijk zijn voor de 1000? Ik blijf alleen maar die paarse lijn zien.
Misschien is dit de vergelijkbare instelling voor de 1000 (pag 13 van de online handleiding)?

De oriëntatie van de kaart wijzigen
1 Selecteer > Activiteitenprofielen.
2 Selecteer een profiel.
3 SelecteerNavigatie>Kaart>Oriëntatie. 4 Selecteer een optie:
• Selecteer Koers boven om uw huidige reisrichting boven aan de pagina weer te geven.
• Selecteer 3D-modus om de kaart driedimensionaal weer te geven.

En dan de 3D modus kiezen denk ik...

oldandslow
Forum-lid

Gebruikersavatar oldandslow 02 okt 2015 20:05

Je hebt helemaal gelijk Hans Be, de 3D modus is op de 1000 wat de automodus op de 800 is. Van de 800 heb ik een screendump gemaakt van de track; altijd weergeven, mooie rode kleur geven, en naviagtie niet starten maar gewoon de lijn volgen. Werkt goed wat mij betreft.
Afbeelding
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 10 okt 2015 15:02

Hanz Bé schreef:
body schreef:

2 Selecteer een profiel.
4 Selecteer een optie:

Misschien is dit de vergelijkbare instelling voor de 1000 (pag 13 van de online handleiding)?

De oriëntatie van de kaart wijzigen
1 Selecteer > Activiteitenprofielen.
2 Selecteer een profiel.
3 SelecteerNavigatie>Kaart>Oriëntatie. 4 Selecteer een optie:
• Selecteer Koers boven om uw huidige reisrichting boven aan de pagina weer te geven.
• Selecteer 3D-modus om de kaart driedimensionaal weer te geven.

En dan de 3D modus kiezen denk ik...
Bedankt, het gaat idd om de 3D modus.
Noor boven niet kiezen maar koers boven anders draait de kaart steeds naar het noorden toe.
De navigatie lijn blijft overigens wel paars.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Plaats reactie