Scott
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik ben ook heel benieuwd hoe de hele offerte er dan uitziet en wat voor prijzen er gerekend zijn.
Welk model en afmontage gaat het om?
Welk model en afmontage gaat het om?
-
- Forum-lid
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38
Het betreft een tabel met de prijzen van ombouw naar een andere groep van een nieuwe complete fiets. Over het bedrag valt te praten, afhankelijk van welke nieuwe groep ze dan over hebben. Is die courant, dan betaal je het prijsverschil tussen de groepen. Ik vond de tabel niet vreemd en zeker niet op extra winst gericht. Net als mijn uren, moeten die van een monteur tenslotte ook worden betaald.
Bij wielen snap ik ook dat een winkel dan blijft zitten met een onbekende en onbeminde set wielen. Niemand gaat shoppen voor een set Oquo of Syncros wielen. Redenen voor eigen merk wielen en andere onderdelen zijn betrouwbare levering, maar ook financiële marge voor de fietsenfabrikant.
Ik weet dat een los frame laten opbouwen een optie is. Dat was ‘vroeger’ te doen, maar nu betaal je daarvoor de hoofdprijs. Overigens overweeg ik dat nog steeds.
Bij wielen snap ik ook dat een winkel dan blijft zitten met een onbekende en onbeminde set wielen. Niemand gaat shoppen voor een set Oquo of Syncros wielen. Redenen voor eigen merk wielen en andere onderdelen zijn betrouwbare levering, maar ook financiële marge voor de fietsenfabrikant.
Ik weet dat een los frame laten opbouwen een optie is. Dat was ‘vroeger’ te doen, maar nu betaal je daarvoor de hoofdprijs. Overigens overweeg ik dat nog steeds.
Achteraf is elke fietstocht leuk.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Waarom is dat niet betaalbaar. Bij Scott zijn de frames redelijk betaalbaar. Die zijn 3300 advies, nou 10 tot 20% eraf.
Ik heb voor onder de 9000 een los frames, groep, afmontage en wielen. Dat is 7000 minder dan een sl8.
Wat staat er onder aan de streep op je offerte daar gaat het om, maar echt als je een nieuwe fiets koop van laten we zeggen toch minimaal 5 a 6k vind ik 1000 euro ombouw kosten echt niet oké. Laat het als ie het heel netjes doet 4 uur kosten. Voor alles en laat ie daar 100 euro voor rekenen, dat vind ik echt wel de limit bij de koop van een nieuwe fiets.
Ik heb voor onder de 9000 een los frames, groep, afmontage en wielen. Dat is 7000 minder dan een sl8.
Wat staat er onder aan de streep op je offerte daar gaat het om, maar echt als je een nieuwe fiets koop van laten we zeggen toch minimaal 5 a 6k vind ik 1000 euro ombouw kosten echt niet oké. Laat het als ie het heel netjes doet 4 uur kosten. Voor alles en laat ie daar 100 euro voor rekenen, dat vind ik echt wel de limit bij de koop van een nieuwe fiets.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik of scotty? Die van mij is vrij simpel groep 3300, frame 2750, stuur, zadel pedalen etc. 1000 en wielset 1500
Van de fiets juwelierwasbeer2006 schreef: ↑21 sep 2024 20:33 Ik of scotty? Die van mij is vrij simpel groep 3300, frame 2750, stuur, zadel pedalen etc. 1000 en wielset 1500
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Eens dat Eur 1000 teveel is, maar jij laat die beste man of vrouw Eur 25 per uur verdienen en dat na een flinke korting op de onderdelen. Dat is ook niet meer van deze tijd voor een professional. Nog afgezien van de uren die het kost om de afgebouwde groep weer op een andere fiets te monteren. Met kabels die net niet meer de juiste lengte hebben, ketting wellicht andere maat door andere lengte achtervork, complexe interne kabeldoorvoer bij stuur etc. Allemaal gedoe en risico's. Of groep los verkopen wat toch minder oplevert dan nieuw in de originele verpakking. Als ze nu niets te doen hebben, maar de meeste fietsenmakers hebben werk genoeg (of personeel tekort). Ik snap wel dat ze in ieder geval gewoon de reguliere werkplaats uren rekenen. Hoewel, er zijn winkels bedenk ik mij net waar ze groepsets leveren met gratis montage. Dat is wel een uitzondering.wasbeer2006 schreef: ↑21 sep 2024 15:52 Waarom is dat niet betaalbaar. Bij Scott zijn de frames redelijk betaalbaar. Die zijn 3300 advies, nou 10 tot 20% eraf.
Ik heb voor onder de 9000 een los frames, groep, afmontage en wielen. Dat is 7000 minder dan een sl8.
Wat staat er onder aan de streep op je offerte daar gaat het om, maar echt als je een nieuwe fiets koop van laten we zeggen toch minimaal 5 a 6k vind ik 1000 euro ombouw kosten echt niet oké. Laat het als ie het heel netjes doet 4 uur kosten. Voor alles en laat ie daar 100 euro voor rekenen, dat vind ik echt wel de limit bij de koop van een nieuwe fiets.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik bedoelde 4 uur a 100 euro per uur. Dus 400, dat is toch redelijk.jsparie schreef: ↑24 sep 2024 15:37
Eens dat Eur 1000 teveel is, maar jij laat die beste man of vrouw Eur 25 per uur verdienen en dat na een flinke korting op de onderdelen. Dat is ook niet meer van deze tijd voor een professional. Nog afgezien van de uren die het kost om de afgebouwde groep weer op een andere fiets te monteren.
Geef toe dat ik wat geluk heb met mijn FM, maar ik ben ook best makkelijk.
Vaak zijn het twee appjes heen en weer en dan is het geregeld.
In deze wereld heb je ook mensen die 10x een half uur komen twijfelen over 500 euro.
@ rene, die was toch van je zoon?
-
- Forum-lid
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Pareltje Rene!
@wasbeer : klopt, deze is van mijn zoon. Glandon / Croix de Fer 2 dagen voor de Marmotte toen het weer nog goed was. Mijn Scott Foil is nu frame only en wordt kunst aan de muur.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless