Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Scott

Beam me up, Scotty
Forum-lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38

Beam me up, Scotty 27 nov 2024 20:51

Naast de grote reach en kleine stack vind ik het jammer dat het enige model met sram € 13.000 kost.
Achteraf is elke fietstocht leuk.

Gebruikersavatar
didi641
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 16 feb 2010 19:32

Gebruikersavatar didi641 27 nov 2024 21:30

Voor mij komt Scott ook niet meer in aanmerking wat betreft geometrie. Ik begrijp ook niet dat verschillende fietsfabrikanten daarop niet innovatiever (durven/willen) inspelen en die reach toch zo diep blijven maken. Het vergroten en openen van de heuphoek met wat kortere reach zou voor veel fietsers efficiënter kunnen zijn. Als ik voor mezelf spreek heb dit ook nodig en dan kijk ik vooral richting de nieuwere endurance modellen. Die moeten ook niet onder doen, maar moesten de ingenieurs hierin nog wat innovatiever zijn, denk ik dat een nog breder publiek kan bereikt worden.
~ Each cyclist has its story ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~

Beam me up, Scotty
Forum-lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38

Beam me up, Scotty 27 nov 2024 21:39

Zelfs als je geen 'rechtop positie' nastreeft is een Addict RC behoorlijk extreem. Mijn ideaal is een drop van 9 cm, dus ik kan vrij gemakkelijk diep zitten. Maar als ik op een Addict RC in mijn maat ga zitten, dan heb ik een spacertoren van 3,5 cm! Als ik een maat groter neem heb ik een korte stuurpen nodig. Bij diverse andere merken heb ik dat probleem niet. En dan vergelijk ik alleen performance geo's, want dat vind ik nou eenmaal lekker rijden.
Achteraf is elke fietstocht leuk.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40174
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 nov 2024 21:52

Pinarello X heeft het goed begrepen. Even los wat je van het design vindt, Pina heeft wel een lijn gemaakt die echt wel racer is, maar minder extreme stack en reach.
Bij veel merken zak je al snel weer af naar een semi-gravelbike.
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40174
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 nov 2024 22:01

Krijg je dus zoiets:
Afbeelding

Hier de link met de Addict en Rc erbij. Zie je ineens hoe extreem de RC is tov een Dogma F wat een gemiddelde racegeo is.
https://geometrygeeks.bike/compare/pina ... -2023-m54/
Less is bore

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4315
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 27 nov 2024 22:06

daniel1975 schreef: 27 nov 2024 21:52 Pinarello X heeft het goed begrepen. Even los wat je van het design vindt, Pina heeft wel een lijn gemaakt die echt wel racer is, maar minder extreme stack en reach.
Ze maken ze eerst normaal. Dan een beetje verhitten en tegen een muur aan rijden. Worden ze aangenaam kort en hoog van.
Niet zijken maar reiden !

SantaSCSI
Forum-lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55

SantaSCSI 27 nov 2024 23:29

didi641 schreef: 27 nov 2024 21:30 Voor mij komt Scott ook niet meer in aanmerking wat betreft geometrie. Ik begrijp ook niet dat verschillende fietsfabrikanten daarop niet innovatiever (durven/willen) inspelen en die reach toch zo diep blijven maken. Het vergroten en openen van de heuphoek met wat kortere reach zou voor veel fietsers efficiënter kunnen zijn. Als ik voor mezelf spreek heb dit ook nodig en dan kijk ik vooral richting de nieuwere endurance modellen. Die moeten ook niet onder doen, maar moesten de ingenieurs hierin nog wat innovatiever zijn, denk ik dat een nog breder publiek kan bereikt worden.
Een trend die we meer gaan zien denk ik. Die IG foto van de UnoX boys op hun nieuwe Ridley deed me ook wel fronsen. Nog even en ze moeten een rib wegnemen om zo diep te kunnen zitten. Slammed rijden zit er niet meer in zo te zien.
Uno-X Mobility or bust!

Plaats reactie