Scott
-
- Forum-lid
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38
Naast de grote reach en kleine stack vind ik het jammer dat het enige model met sram € 13.000 kost.
Achteraf is elke fietstocht leuk.
Voor mij komt Scott ook niet meer in aanmerking wat betreft geometrie. Ik begrijp ook niet dat verschillende fietsfabrikanten daarop niet innovatiever (durven/willen) inspelen en die reach toch zo diep blijven maken. Het vergroten en openen van de heuphoek met wat kortere reach zou voor veel fietsers efficiënter kunnen zijn. Als ik voor mezelf spreek heb dit ook nodig en dan kijk ik vooral richting de nieuwere endurance modellen. Die moeten ook niet onder doen, maar moesten de ingenieurs hierin nog wat innovatiever zijn, denk ik dat een nog breder publiek kan bereikt worden.
~ Each cyclist has its story ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~
-
- Forum-lid
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38
Zelfs als je geen 'rechtop positie' nastreeft is een Addict RC behoorlijk extreem. Mijn ideaal is een drop van 9 cm, dus ik kan vrij gemakkelijk diep zitten. Maar als ik op een Addict RC in mijn maat ga zitten, dan heb ik een spacertoren van 3,5 cm! Als ik een maat groter neem heb ik een korte stuurpen nodig. Bij diverse andere merken heb ik dat probleem niet. En dan vergelijk ik alleen performance geo's, want dat vind ik nou eenmaal lekker rijden.
Achteraf is elke fietstocht leuk.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40174
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Pinarello X heeft het goed begrepen. Even los wat je van het design vindt, Pina heeft wel een lijn gemaakt die echt wel racer is, maar minder extreme stack en reach.
Bij veel merken zak je al snel weer af naar een semi-gravelbike.
Bij veel merken zak je al snel weer af naar een semi-gravelbike.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40174
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Krijg je dus zoiets:
Hier de link met de Addict en Rc erbij. Zie je ineens hoe extreem de RC is tov een Dogma F wat een gemiddelde racegeo is.
https://geometrygeeks.bike/compare/pina ... -2023-m54/
Hier de link met de Addict en Rc erbij. Zie je ineens hoe extreem de RC is tov een Dogma F wat een gemiddelde racegeo is.
https://geometrygeeks.bike/compare/pina ... -2023-m54/
Less is bore
Ze maken ze eerst normaal. Dan een beetje verhitten en tegen een muur aan rijden. Worden ze aangenaam kort en hoog van.daniel1975 schreef: ↑27 nov 2024 21:52 Pinarello X heeft het goed begrepen. Even los wat je van het design vindt, Pina heeft wel een lijn gemaakt die echt wel racer is, maar minder extreme stack en reach.
Niet zijken maar reiden !
Een trend die we meer gaan zien denk ik. Die IG foto van de UnoX boys op hun nieuwe Ridley deed me ook wel fronsen. Nog even en ze moeten een rib wegnemen om zo diep te kunnen zitten. Slammed rijden zit er niet meer in zo te zien.didi641 schreef: ↑27 nov 2024 21:30 Voor mij komt Scott ook niet meer in aanmerking wat betreft geometrie. Ik begrijp ook niet dat verschillende fietsfabrikanten daarop niet innovatiever (durven/willen) inspelen en die reach toch zo diep blijven maken. Het vergroten en openen van de heuphoek met wat kortere reach zou voor veel fietsers efficiënter kunnen zijn. Als ik voor mezelf spreek heb dit ook nodig en dan kijk ik vooral richting de nieuwere endurance modellen. Die moeten ook niet onder doen, maar moesten de ingenieurs hierin nog wat innovatiever zijn, denk ik dat een nog breder publiek kan bereikt worden.
Uno-X Mobility or bust!