Orbea
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13812
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Zeker voor goud!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40261
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Black! Goud is kitsch.
Less is bore
Goud! wel even zwarte bandjes en een gouden ketting er op leggenkoeroeur schreef: ↑27 nov 2024 12:11 Maat 55. Ik zit eigenlijk een beetje tss 53 en 55 in.
Maar ik had m'n Orbea tweedehands gekocht in maat 55. Bij het garantieframe mocht de maat niet veranderen, anders was ik misschien naar 53 veranderd.
De vorige Orca voelde bij het rechtstaan altijd wat loom, deze nieuwe heft dat helemaal niet.
Black or gold?
-
- Forum-lid
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38
En de shifters even wat lager op het stuur zetten. Ik ben voor skin wall bandjes, desnoods tan wall.
Achteraf is elke fietstocht leuk.
Ik moet nog wat zoeken met de shifters, maar lager gaat het niet worden anders wordt met de handen op de shifters rijden wat moeilijk.
De geometrie van de fiets is nét iets anders dan de vorige Orca, dus ik moet nog wat tweaken sowieso.
Vanmorgen met de Orca naar het werk. Het is echt even aanpasen als ik van de gravelbike kom.
De geometrie van de fiets is nét iets anders dan de vorige Orca, dus ik moet nog wat tweaken sowieso.
Vanmorgen met de Orca naar het werk. Het is echt even aanpasen als ik van de gravelbike kom.
Het stuur staat ook wat ver naar beneden. Stuur omhoog, shifters naar beneden en je zit hetzelfde, maar het staat wel mooier.
Persoonlijk zou ik goud niet doen, maar als je het zelf mooi vindt en je hebt de stickers liggen, wat houdt je tegen?
Op termijn een keer afwisselen naar andere kleur, als je derailleurwiel aan vervanging toe is
Persoonlijk zou ik goud niet doen, maar als je het zelf mooi vindt en je hebt de stickers liggen, wat houdt je tegen?
Op termijn een keer afwisselen naar andere kleur, als je derailleurwiel aan vervanging toe is
Campagnolo Ultra Dork
Bij een 53 is je stack 2 cm minder. Ik zie dat je weinig drop verkiest, dan is de 55 echt wel de juiste keuze.koeroeur schreef: ↑27 nov 2024 12:11 Maat 55. Ik zit eigenlijk een beetje tss 53 en 55 in.
Maar ik had m'n Orbea tweedehands gekocht in maat 55. Bij het garantieframe mocht de maat niet veranderen, anders was ik misschien naar 53 veranderd.
De vorige Orca voelde bij het rechtstaan altijd wat loom, deze nieuwe heft dat helemaal niet.
Black or gold?
Orbea opschrift: goud/brons all the way.
Ik heb er nu al enkele ritjes mee gedaan en voel inderdaad wel dat 55 juist is.
Gisterenavond ook het stuur wat aangepast en nu zit ik er quasi perfect op. Enkel met het zadel ga ik nog een klein beetje prutsen.
Ik blijf me verbazen over hoe lichtvoetig de fiets is. Iets wat ook terugkeert in het artikel op fiets.nl vandaag.
Als je deze nieuw koopt kom je op 2599 euro. Voor een carbon fiets met 105 een nette prijs. Al kan je die dan wel niet vrij configureren.
Ik blijf het bizar vinden dat je voor een losse OMR frameset 2.999 moet neertellen terwijl die frameset identiek is als de fiets waar je 2599 moet voor neertellen.
Waarom zou je dan in godsnaam het los frame kopen?
Ik blijf twijfelen over logo maar ga het nu zo laten.
Brons is misschien nog mooier dan goud, dus misschien komt het er nog wel van...
Gisterenavond ook het stuur wat aangepast en nu zit ik er quasi perfect op. Enkel met het zadel ga ik nog een klein beetje prutsen.
Ik blijf me verbazen over hoe lichtvoetig de fiets is. Iets wat ook terugkeert in het artikel op fiets.nl vandaag.
Als je deze nieuw koopt kom je op 2599 euro. Voor een carbon fiets met 105 een nette prijs. Al kan je die dan wel niet vrij configureren.
Ik blijf het bizar vinden dat je voor een losse OMR frameset 2.999 moet neertellen terwijl die frameset identiek is als de fiets waar je 2599 moet voor neertellen.
Waarom zou je dan in godsnaam het los frame kopen?
Ik blijf twijfelen over logo maar ga het nu zo laten.
Brons is misschien nog mooier dan goud, dus misschien komt het er nog wel van...
omdat je dan uit meer kleuren kan kiezen in plaats van keuze uit drie door Orbea geselecteerde keuren. De eerste de beste complete fiets waar je meer kleur kan kiezen kost 4400koeroeur schreef: ↑29 nov 2024 13:22 Ik heb er nu al enkele ritjes mee gedaan en voel inderdaad wel dat 55 juist is.
Gisterenavond ook het stuur wat aangepast en nu zit ik er quasi perfect op. Enkel met het zadel ga ik nog een klein beetje prutsen.
Ik blijf me verbazen over hoe lichtvoetig de fiets is. Iets wat ook terugkeert in het artikel op fiets.nl vandaag.
Als je deze nieuw koopt kom je op 2599 euro. Voor een carbon fiets met 105 een nette prijs. Al kan je die dan wel niet vrij configureren.
Ik blijf het bizar vinden dat je voor een losse OMR frameset 2.999 moet neertellen terwijl die frameset identiek is als de fiets waar je 2599 moet voor neertellen.
Waarom zou je dan in godsnaam het los frame kopen?
Ik blijf twijfelen over logo maar ga het nu zo laten.
Brons is misschien nog mooier dan goud, dus misschien komt het er nog wel van...
Zo kan je ook redeneren waarom je in in hemelsnaam niet 800 meer neer tikt en dan een 105d2 koopt
Is pure marketing en prijspositionering om te verkopen in allerlei prijsklassen
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
Mja. Zal wel kloppen.
Maar koop de fiets voor 2599, verkoop de groepset voor een 750 zeg maar. Dan kan je zelfs het frame laten herspuiten, volledig naar keuze.
Orbea blijft wel een merk die best veel fiets geeft voor het geld. Al zijn ze snel ook een groot (en premium?) merk aan het worden.
Maar koop de fiets voor 2599, verkoop de groepset voor een 750 zeg maar. Dan kan je zelfs het frame laten herspuiten, volledig naar keuze.
Orbea blijft wel een merk die best veel fiets geeft voor het geld. Al zijn ze snel ook een groot (en premium?) merk aan het worden.
De gewone 105 groep.
En dat is idd heel optimistisch.
Soit, koop de fiets voor 2599.
Verkoop de (nieuwe) groep voor 400.
Verkoop de wielen voor een 200-250 euro.
Banden en verder klein spul voor een 100-200 euro.
Dan heb je het frame voor een 1800 euro ipv 3000 euro.
Zelfs als het verschil nog kleiner is, is het een rare verkoopsstrategie.
Als ik een probleem zou hebben met m'n frame en ik krijg geen garantie? dan ga ik echt geen 3000 euro frame of nieuwe fiets kopen. Nog liever een Chinees frame en dan alle onderdelen overzetten. Maar da's dan misschien m'n tegendraadse kant.
En dat is idd heel optimistisch.
Soit, koop de fiets voor 2599.
Verkoop de (nieuwe) groep voor 400.
Verkoop de wielen voor een 200-250 euro.
Banden en verder klein spul voor een 100-200 euro.
Dan heb je het frame voor een 1800 euro ipv 3000 euro.
Zelfs als het verschil nog kleiner is, is het een rare verkoopsstrategie.
Als ik een probleem zou hebben met m'n frame en ik krijg geen garantie? dan ga ik echt geen 3000 euro frame of nieuwe fiets kopen. Nog liever een Chinees frame en dan alle onderdelen overzetten. Maar da's dan misschien m'n tegendraadse kant.