Remblokken Carbonwielen
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Reynolds Cryo Blue voor carbon zijn top remblokken.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
Gele Swiss stop remt goed in het droog weer maar piept. Niet mee in het gebergte gereden in de regen.
Reynolds remt droog niet spectaculair beter maar piept tenminste zo niet. Wel mee in het gebergte gereden in de regen en als je met beleid remt dus eerst lichtjes remmen om het water weg te wissen en dan doorremmen dan wekt dat echt prima.
Reynolds remt droog niet spectaculair beter maar piept tenminste zo niet. Wel mee in het gebergte gereden in de regen en als je met beleid remt dus eerst lichtjes remmen om het water weg te wissen en dan doorremmen dan wekt dat echt prima.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Heb vorige week mijn FFWD4R tube wielen gebruikt met de Reynolds Cryo blokken in Zuid Limburg. Goed doseerbaar, alleen lijken de blokken te slijten door het gebruikte rem oppervlak van FFWD. Vorig jaar heb ik ze ook gebruikt in de Alpen icm met mijn Shimano C50/C35 wielen en toen leken ze niet zo snel te slijten.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Gelukkig zijn ze makkelijk te vervangen. Ik zal de snelle slijtage makkelijk op de koop toe nemen als remblokken het verschil tussen vallen en niet-vallen. Hou dit topic niettemin in de gaten voor blokken die beide uiteraard bieden.Orlok schreef:Ik moet zeggen dat deze remblokken, meegeleverd met carbonwielen van Carbonspeed, m.i. goed remmen (droog weer) zelfs een noodstop moeten maken waarbij mijn achterwiel blokkeerde, dus . . Alleen vindt dat deze remblokken snel slijten, vandaar en wil natuurlijk niet dat het carbon beschadigd, ajbwik.benvdv schreef:Ben overgestapt van mijn meegeleverde remblokken van farsports naar Black Prince van Swisstop. Een wereld van een verschil. (alleen nog droog gereden)
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Lijkt me heel erg afhankelijk van zowel de combinatie met de velg (zijn allemaal anders) en hoe de blokken gemonteerd zijn.
Bij mij piept Swisstop yellow op de ene velg helemaal niet en op de andere heel af en toe, en ik vind de Reynolds blokken dan toch weer minder dan de Swisstop. (Misschien heb ik een ouder type Reynolds ik kreeg ze bij mijn Boras)
Ik blijf nu bij de Swisstop black Prince maar wel wetende dat deze sneller (lijken te) slijten dan de Yellow king. Ze remmen en doseren naar mijn mening over de breedte het beste.
@Orlok:
Aan je tekst te zien "zelfs een noodstop.....droog weer.... Achterwiel blokkeerde" remmen die meegeleverde blokken heel slecht. Als ik, met alle bovengenoemde blokken, al een beetje hard in de achtterrem knijp dan blokkeert mijn achterwiel altijd, zowel bij droog als bij nat weer. Als ik wil blokkeert ook mijn voorwiel makkelijk ongeacht het weer.
Bij mij piept Swisstop yellow op de ene velg helemaal niet en op de andere heel af en toe, en ik vind de Reynolds blokken dan toch weer minder dan de Swisstop. (Misschien heb ik een ouder type Reynolds ik kreeg ze bij mijn Boras)
Ik blijf nu bij de Swisstop black Prince maar wel wetende dat deze sneller (lijken te) slijten dan de Yellow king. Ze remmen en doseren naar mijn mening over de breedte het beste.
@Orlok:
Aan je tekst te zien "zelfs een noodstop.....droog weer.... Achterwiel blokkeerde" remmen die meegeleverde blokken heel slecht. Als ik, met alle bovengenoemde blokken, al een beetje hard in de achtterrem knijp dan blokkeert mijn achterwiel altijd, zowel bij droog als bij nat weer. Als ik wil blokkeert ook mijn voorwiel makkelijk ongeacht het weer.
Remblokken die meteen het wiel blokkeren houd ik niet van, het risico dat je de controle verliest is mij te groot. Dat is ook de reden dat ik voornamelijk de achterrem gebruik, die staat bij mij dan ook het strakst afgesteld. Trouwens ik rem altijd gedoseerd en soms pulserend, dat laatste bij nat weer zeker. Dat zorgt ervoor dat eerst het water wordt weggeveegd om vervolgens te kunnen remmen.ericpeters schreef:Lijkt me heel erg afhankelijk van zowel de combinatie met de velg (zijn allemaal anders) en hoe de blokken gemonteerd zijn.
Bij mij piept Swisstop yellow op de ene velg helemaal niet en op de andere heel af en toe, en ik vind de Reynolds blokken dan toch weer minder dan de Swisstop. (Misschien heb ik een ouder type Reynolds ik kreeg ze bij mijn Boras)
Ik blijf nu bij de Swisstop black Prince maar wel wetende dat deze sneller (lijken te) slijten dan de Yellow king. Ze remmen en doseren naar mijn mening over de breedte het beste.
@Orlok:
Aan je tekst te zien "zelfs een noodstop.....droog weer.... Achterwiel blokkeerde" remmen die meegeleverde blokken heel slecht. Als ik, met alle bovengenoemde blokken, al een beetje hard in de achtterrem knijp dan blokkeert mijn achterwiel altijd, zowel bij droog als bij nat weer. Als ik wil blokkeert ook mijn voorwiel makkelijk ongeacht het weer.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ja klopt alleen deze zijn aanzienlijk duurder :0apexrider schreef:De Reynolds blokken zijn dit jaar gewijzigd, ze hebben een groter remoppervlak en meer groeven gekregen.
70 dollar.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Heb de power pads getest. Remmen echt goed maar voor ongeveer 3.5 x de prijs van de gewone cryo's mogen ze ze wat mij betreft houden. Ze zijn vergelijkbaar met de black prince blokken en die zijn eigenlijk al te duur voor wat ze moeten doen: goed remmen......
-
- Forum-lid
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Yellow geeft af.