smeren remkabels
-
- Forum-lid HC
Ik bedoel de liner die de binnenkabel afsluit op de stukken tussen de buitenkabel.Hoi,
Kies een liner? In zowat elke kabel zit liner ingebouwd dus: DUH??
Ciao,
Dus of je pakt een systeemkabel als alligator. Of een shimano campa etc normaal type met een eidndopje voor het rubbertje. je laat het rubbertje weg en monteert de liner. Maar ik geloof dat slecht 0,01% van de fietsers uberhaupt van het bestaan af weet. Bijna geen enkele winkel heeft het ook.
ik Beboel dus deze:
http://www.bike2build.nl/product/CA0080
Hoi,
Is die liner niet eerder bedoeld om over de kabel te schuiven zodat de blootliggende stukken kabel mee worden afgeschermd tegen het indringen van vuil?
Eerder voor off-road gebruikelijk, nee?
Liner zoals die (een eenvoudig teflon of ander plastic buisje) wordt normaal ook inwendig gebruikt bij Nokon, Alligator I-link e.d. modulaire buitenkabels.
Ciao,
Is die liner niet eerder bedoeld om over de kabel te schuiven zodat de blootliggende stukken kabel mee worden afgeschermd tegen het indringen van vuil?
Eerder voor off-road gebruikelijk, nee?
Liner zoals die (een eenvoudig teflon of ander plastic buisje) wordt normaal ook inwendig gebruikt bij Nokon, Alligator I-link e.d. modulaire buitenkabels.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid HC
Klopt. Deze liner schuif je erover maar als je het doet zoals ik aangeef heb je het zelfde effect als met Ilinks waarbij de linger over de gehele lengte loopt (ook door de buitenkabel)
Het is een stuk goedkoper en als je toch kabels monteert........
Het scheelt enorm in de slijtage het blijft gewoon twee jaar als nieuw.
Het is zo ook zeker niet bedoeld zo als ik het gebruik maar het werkt meer dan perfect.
Voor de helderheid, wel de dopjes gebruiken die geschikzijn voor het monteren van de rubbers, de rubbers laat je dan weg en daar schuif je de liner overheen.
Het is een stuk goedkoper en als je toch kabels monteert........
Het scheelt enorm in de slijtage het blijft gewoon twee jaar als nieuw.
Het is zo ook zeker niet bedoeld zo als ik het gebruik maar het werkt meer dan perfect.
Voor de helderheid, wel de dopjes gebruiken die geschikzijn voor het monteren van de rubbers, de rubbers laat je dan weg en daar schuif je de liner overheen.