Sensa
20kg
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid HC
Ik heb de fiets nooit gewogen, maar ik vermoed dat dit richting de tussen de 7 en 8 kg gram zit, t.o.v. 2 andere fietsen die ik heb voelt de Sensa zwaar aan.
Maar deze hebben wel velgremmen, schijfremmen zijn nu eenmaal zwaarder.
Maar deze hebben wel velgremmen, schijfremmen zijn nu eenmaal zwaarder.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ik denk dat het een normaal gewicht is voor schijrem fietsen, tenzij je alles gaat vervangen door lichtere onderdelen. Maar dan praat je wel over een behoorlijk ander budget.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mijn Ultimate is 7.5kg met Force. Bij Ultegra gaat daar 200gr af. Wil je daar serieus gewicht af gaan halen kun je 160gr winnen met Galfer schijven voor €90,- en daarna moet je met grof geld gaan smijten.
Less is bore
@ Daniel, je gaat geen 160 gram winnen met de schijven. Of je moet motor remschijven hebben. Ter indicatie : XTR 160-140 schijven scheelt 33 gram tov Galfer in dezelfde maat.
Steek dan een set Winspace Hyper wielen met een lichte cassette en schijven, ben je wel zo 0,5 Kg kwijt .
Steek dan een set Winspace Hyper wielen met een lichte cassette en schijven, ben je wel zo 0,5 Kg kwijt .
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Remschijven hebben fietsen veel zwaarder gemaakt.
Als bovenstaande gewichten kloppen dan is dit gewoon best een lichte fiets.
Geen idee welke er lichter is maar ik weet wel dat er best wat fietsen zijn die een stuk zwaarder zijn.
Als bovenstaande gewichten kloppen dan is dit gewoon best een lichte fiets.
Geen idee welke er lichter is maar ik weet wel dat er best wat fietsen zijn die een stuk zwaarder zijn.
- daniel1975
- Forum-lid HC
180gr* vs 100gr x 2 dacht ikrene schreef: ↑02 okt 2022 10:13 @ Daniel, je gaat geen 160 gram winnen met de schijven. Of je moet motor remschijven hebben. Ter indicatie : XTR 160-140 schijven scheelt 33 gram tov Galfer in dezelfde maat.
*Sram schijf.
Less is bore
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Het verschil is echt niet zo groot.daniel1975 schreef: ↑02 okt 2022 15:51180gr* vs 100gr x 2 dacht ikrene schreef: ↑02 okt 2022 10:13 @ Daniel, je gaat geen 160 gram winnen met de schijven. Of je moet motor remschijven hebben. Ter indicatie : XTR 160-140 schijven scheelt 33 gram tov Galfer in dezelfde maat.
*Sram schijf.
Sram Centerline 160 mm schijven voor centerlock wegen 118gr/stuk
Bron: r2-bikeTechnical specifications:
Material: steel | Aluminum, titanium (screws)
Friction ring thickness: 1.8 mm
Disc diameter: 160 mm
Brake disc holder: Centerlock
Color: silver, black
Weight according to the manufacturer: not specified
Weight weighed: 118g
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend