Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

Blauwtje 2.0
Forum-lid

Blauwtje 2.0 09 sep 2024 10:03

Ik zou de Sensa-versie kiezen. Heb zelf de Sensa Hidemybell en dat ding zit superstrak.
Je hebt veel goedkope varianten maar dan trilt de houder en dus jouw Garmin steeds.

RSK
Forum-lid

RSK 10 sep 2024 20:44

Ik had de Sensa / Supra hidemybell, maar die was van een zachter plastic en met een knikpunt dus niet stijf genoeg (m'n Garmin trilde los). (De china varianten waren nog erger).

Vervangen door de Hidemybell raceday fi en dat is stijf en robuust!

Andere vraag: Iemand hier de maten van de balhoofdlagers voor Giulia Evo disc? Die van mij zijn niet meer afleesbaar.
12gobiking gaf een vervangend setje aan twv 50 euro, maar dat lijkt me pittig voor twee lagers.
Hardloper die ook wel eens fietst :roll:

RSK
Forum-lid

RSK 10 sep 2024 20:46

En een foto van mijn (inmiddels al 4 jaar oude) fiets

Afbeelding
Hardloper die ook wel eens fietst :roll:

Zjoske78
Forum-lid

Zjoske78 19 sep 2024 11:04

Zoals beloofd, gisteren opgehaald

Afbeelding

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 19 sep 2024 11:38

Mooie kleur,vele mooie kilometers maken.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 19 sep 2024 17:27

Idd mooie kleur, have fun! :like:

Zjoske78
Forum-lid

Zjoske78 25 sep 2024 16:53

RSK schreef: 10 sep 2024 20:44 Ik had de Sensa / Supra hidemybell, maar die was van een zachter plastic en met een knikpunt dus niet stijf genoeg (m'n Garmin trilde los). (De china varianten waren nog erger).

Had ook een China alternatief, maar die brak na 40 km al doormidden op het scharnierpunt. Vond mijn Karoo (met Garmin adapter) sowieso niet stevig erin zitten en behoorlijk trillen.

Nu de Hidemybell raceday fi erop gezet en dat ziet er wel als een zeer degelijke houder uit. De Karoo zit goed vast met de adapter en klikt ook echt op het bevestigingspunt.
Echter, met de voorgeschreven 5 Nm om de boutjes vast te zetten (handleiding van de Hidemybell) heb ik de schroefdraad in het Supra Combo integrale stuur dolgedraaid op 1 plek, die is helemaal vernaggeld nu. De andere krijg ik niet meer los zonder de binnenzeskant te slopen met een inbusleutel.
De houder zit vast (met 1 boutje weliswaar), maar toch beetje zonde van mijn nieuwe stuur (fiets).

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 26 sep 2024 09:45

Zjoske78 schreef: 25 sep 2024 16:53
RSK schreef: 10 sep 2024 20:44 Ik had de Sensa / Supra hidemybell, maar die was van een zachter plastic en met een knikpunt dus niet stijf genoeg (m'n Garmin trilde los). (De china varianten waren nog erger).

Had ook een China alternatief, maar die brak na 40 km al doormidden op het scharnierpunt. Vond mijn Karoo (met Garmin adapter) sowieso niet stevig erin zitten en behoorlijk trillen.

Nu de Hidemybell raceday fi erop gezet en dat ziet er wel als een zeer degelijke houder uit. De Karoo zit goed vast met de adapter en klikt ook echt op het bevestigingspunt.
Echter, met de voorgeschreven 5 Nm om de boutjes vast te zetten (handleiding van de Hidemybell) heb ik de schroefdraad in het Supra Combo integrale stuur dolgedraaid op 1 plek, die is helemaal vernaggeld nu. De andere krijg ik niet meer los zonder de binnenzeskant te slopen met een inbusleutel.
De houder zit vast (met 1 boutje weliswaar), maar toch beetje zonde van mijn nieuwe stuur (fiets).
Ik zet dit soort boutjes niet meer vast met een momentsleutel nadat ik een zadelpenklem heb gemold.

Voor mijn gevoel is een (mijn) momentsleutel bij de lagere Newtons niet altijd even betrouwbaar.

Ik draai ze dus op gevoel vast en trek ze na enkele ritten nog eens na.
Dat werkt tot nu toe altijd goed.

Mooie fiets en echt waar voor je geld (ik kocht dezelfde vorig jaar voor heel wat meer, maar uiteindelijk paste hij mij niet echt lekker.
Zeker in zonlicht een heel fraaie kleur!
Courir c'est mourir un peu

Zjoske78
Forum-lid

Zjoske78 24 nov 2024 12:51

Ik wilde jullie toch even mijn ervaring delen mbt de aankoop van mijn Sensa bij Mantel:

Half september een Sensa Giulia GF Ultegra fiets gekocht voor 3.999 euro na in de Mantel winkel in Arnhem een proefrit te hebben gemaakt.
Uiteindelijk is een nieuwe fiets opgebouwd die ik op kon halen een weekje later.
Na wat ritjes buiten en aan aantal ritten binnen op de trainer kwam ik toch tot de conclusie dat e.e.a. niet helemaal lekker zat.
Toen ik het nader ging onderzoeken kwam ik erachter dat er een stuur met lengte 110 op zat. Dat hoort eerder bij een maat XL en niet bij mijn maat S/53.
Navraag gedaan ia de website en daar gaven ze aan dat op maat S een stuur van 90mm moet zitten. Ook de winkel in Arnhem bevestigde dat de fiets waarop ik de proefrit heb gemaakt een maat S met stuur 90mm was. Het gaat een geïntegreerde cockpit dus het is niet een kwestie van stuurpen uitwisselen.

Na veel op en neer gemail heeft Mantel de fout toegegeven en gezegd dat ik de verkeerde lengte stuur op mijn fiets heb zitten. Echter, de 30 dagen bedenktijd was verlopen dus ze konden me niet verder helpen.
Ook verkoopt Mantel dit stuur niet dus ze konden hem ook niet ombouwen.
Advies was om naar een Sensa dealer te gaan (dat is Mantel ironisch genoeg ook). Ze zouden dan kijken in hoeverre ze me tegemoet konden komen.
Het stuur heb ik uiteindelijk voor een bedrag van 549 euro laten vervangen en Mantel heeft een compensatie van 125 euro aangeboden. Belachelijk weinig in mijn optiek!
Elke dealer waar ik een offerte op heb gevraagd gaf aan dat als ik de fiets daar had gekocht, ze het stuur gratis hadden omgebouwd als service.

Daarnaast bracht de Sensa dealer nog 25 euro in rekening omdat alle onderdelen niet met het juiste moment waren vastgedraaid. Zelfs de remschijven draaiden mee als ik remde. Die 25 euro heeft Mantel uiteindelijk nog vergoed, maar ik vind dit zeer kwalijk dat de afmontage te wensen over laat.

Dit is mijn laatste aankoop geweest bij Mantel en ik adviseer iedereen om zijn spullen en fietsen elders te halen.
Een foute configuratie toegeven en vervolgens mij het zelf op laten lossen en maar een kwart van de kosten vergoeden, belachelijk slechte service!

chris80
Forum-lid

chris80 24 nov 2024 13:11

Misschien een beetje laat, maar ik zou alsnog je rechtsbijstand inschakelen, kijken of zij iets voor je kunnen betekenen.

En 25 euro rekenen voor het aandraaien van wat boutjes is trouwens ook wel afzetterij zeg :roll:

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 24 nov 2024 13:26

Pfff, wat een belabberde service. Je fout toegeven maar weigeren je verantwoordelijkheid te nemen.
Ik durf in zo'n geval ook echt 'dreigen' om m'n ervaring uitgebreid online te delen.

Heb je Sensa zelf ook gecontacteerd? Die hadden misschien wat kunnen forceren.
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2024 Orbea Orca

Instagram: @koeroeur

Zjoske78
Forum-lid

Zjoske78 24 nov 2024 13:32

De dealer heeft mij super geholpen en de hele fiets nagelopen. Die 25 euro vind ik een schijntje.
Sensa zelf was ook vrij terughoudend. Gaven alleen aan dat de foute configuratie bij Mantel lag.
Na veel op en neer gemail heb ik het uiteindelijk voor elkaar gekregen dat Mantel met Sensa contact heeft opgenomen.
Heb bovenstaand verhaal ook online gezet, benieuwd wat daar nog voor reactie op komt vanuit Sensa.

Plaats reactie