Sensa
Ik heb expres een iets meer comfort houding gekozen dan racie aangezien ik anders last ga krijgen met mijn onderrug. Hiervoor heb ik de horizontale stuurbuis 1 cm korter genomen. Dit heeft dan toch niet met de maat vd fiets te maken of heb ik dat mis? Die racie houding had ik nl meer op maat 58 maar dit ga ik geen lange tocht volhouden. Ik zal als ik straks 'hulp' heb proberen fotos te plaatsen met 2 handen op het stuur.
Lijkt me dat je toch wel een tikkie krommer zal zitten wanneer je niet leunt, je rechter arm is nu ook heel erg gestrekt namelijk, dat is niet echt ontspannen en zeker niet relaxed als je over een niet gladde we heen rijdt. Tenminste, dat is mijn ervaring.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Dat gebeurt bij mij niet, mijn knieën gaan tussen de ellebogen door of je moet wel erg wijdbeens gaan fietsen lijkt me.flores schreef:... en dan lijkt het me, dat je knieën dan toch wel je ellebogen raken.Jaap Telder schreef: Onder in de beugel zal in de meeste gevallen de rug (bijna) horizontaal moeten zijn, het is tenslotte een racefiets.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Mijn eerste indruk was een te kleine fiets, zo als je rechtop zit. Ik ben bang dat als je in de race-houding gaat zitten de ellebogen met de knieën in aanraking komen, dat is toch echt niet de bedoeling. Maar ben het met Sjoerd eens dat het afsteunen met een hand de juiste zitpositie niet bevorderd. Mijn advies is laat een meting doen door een goede racefietsenmaker. Kijk ook eens op http://www.bikefitting.com/Dutch/System ... ction.aspx.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Hoe krijg je je rug platter? Is dit juist door de horizontale stuurpen te verlengen (waardoor je dus meer moet reiken) of je stuur te verlagen (waardoor je dieper komt)?
Of misschien een derde optie je zadel naar achteren te zetten?
Ben niet heel ervaren hierin en hoor graag wat nou de gevolgen zijn van dit soort veranderingen. Het is een vak op zich merk ik al
-
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
kan me in het commentaar van amclassic vinden je bent net als ik toerfietser en we rijden geen wedstrijden.
dan hoef je niet zo plat te liggen op je fiets zeker als je al aan geeft gauw last te hebben van je rug.
Zou er eerst zo op fietsen dan het advies van amclassic opvolgen
dan hoef je niet zo plat te liggen op je fiets zeker als je al aan geeft gauw last te hebben van je rug.
Zou er eerst zo op fietsen dan het advies van amclassic opvolgen
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
Lijkt me vrij oke toch. Had zelf een spacer verwijderd, en het zadel een cm. omlaag gezet, maar dat is persoonlijk. Heb ongeveer dezelfde afmetingen, maar ben dan ook voor een 58 gegaan..
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Bikefitting.com is een waardeloos systeem wat niet meer dan een grove indicatie geeft. Die indicatie heeft de TS niets aan, want dit frame is wel de goede maat voor 'm.Orlok schreef:Mijn eerste indruk was een te kleine fiets, zo als je rechtop zit. Ik ben bang dat als je in de race-houding gaat zitten de ellebogen met de knieën in aanraking komen, dat is toch echt niet de bedoeling. Maar ben het met Sjoerd eens dat het afsteunen met een hand de juiste zitpositie niet bevorderd. Mijn advies is laat een meting doen door een goede racefietsenmaker. Kijk ook eens op http://www.bikefitting.com/Dutch/System ... ction.aspx.
Ik zou eerst proberen zoals de fiets nu is afgesteld.
Als je lichaam, en vooral je rug gewend zijn aan de houding en je hebt geen pijntjes, kun je altijd beginnen met het stuur wat lager te zetten. Misschien met behulp van spacers van een halve cm, telkens een beetje dieper proberen te gaan zitten.
Als je lichaam, en vooral je rug gewend zijn aan de houding en je hebt geen pijntjes, kun je altijd beginnen met het stuur wat lager te zetten. Misschien met behulp van spacers van een halve cm, telkens een beetje dieper proberen te gaan zitten.