Help ! mijn Shimano Ultegra shifter werkt niet meer
Hi orbi. Ik denk dat ik het zelfde probleem heb - alleen jouw foto's doen het niet meer, heb je die misschien nog? Thanks!orbi schreef:Ik vond op internet een stukje (bikeradar.com geloof ik) van iemand met hetzelfde probleem. Het probleem was een losgedraaid moertje van de centrale bout die het schakelmechanisme op zijn plek houd. Zonder moertje dat in voorgevomde uitsparing valt trekt het mechanisme scheef en schakelt niet meer.
Gezien men (Shimano Duitsland) het niet garantie waardig vond ( eerlijkheidshalve had Shimano Nederland dit wel gedaan, beide gebeld) de boel losgemaakt en idd moertje weg. Ligt dus aan een slechte borging van betreffende moertje. Deze is niet terug te vinden op de exploded views, heeft dus geen nummer en is zo niet te bestellen.
Betekend dat je een nieuwe moet bestellen (laten repareren is net zo duur) á 150-180 euro voor een moertje van een paar cent. Ik vind het een fout in het ontwerp dat dat niet beter geborgd is.
Heb het provisorisch hersteld, met een klein vulringetje en bijgevijld moertje. Past net niet goed genoeg maar de boel schakelt wel weer redelijk. Foto 1 is de centrale bout, foto 2 het bijgevijlde borgmoertje, als je de remhendel helemaal inknijpt kan je hem daar achter zien zitten.
-
- Forum-lid
had het probleem ook maar was er op tijd bij om e.e.a. nog aan te draaien etc. hier ook nog een link naar een topic op bikeradar.. http://www.bikeradar.com/forums/viewtop ... t=12914428&, die mij wel heeft geholpen.