Nieuwe racefiets <2500€
Haj,
net mijn MTB verkocht en ga me wagen aan het racefiets-gebeuren.
Daar ik door het bos de bomen niet meer zie hoop ik van hier wat tips te krijgen.
Ik zou opteren voor een carbon frame (gewicht), minimum Shimano 105, liefst een fiets die zowel goed scoort op prestaties-comfort en die er 'mooi' uitziet (smaakgebonden natuurlijk)...
De fiets zal gebruikt worden om ritten door de Vlaamse Ardennen, langs de waterkanalen ed te rijden, dus ritten rond de 100km-150km zullen vaak voorkomen...
Hopelijk hebben jullie bij deze genoeg info en kunnen jullie me een aantal merken of aandachtspunten toelichten.
Alvast bedankt!
net mijn MTB verkocht en ga me wagen aan het racefiets-gebeuren.
Daar ik door het bos de bomen niet meer zie hoop ik van hier wat tips te krijgen.
Ik zou opteren voor een carbon frame (gewicht), minimum Shimano 105, liefst een fiets die zowel goed scoort op prestaties-comfort en die er 'mooi' uitziet (smaakgebonden natuurlijk)...
De fiets zal gebruikt worden om ritten door de Vlaamse Ardennen, langs de waterkanalen ed te rijden, dus ritten rond de 100km-150km zullen vaak voorkomen...
Hopelijk hebben jullie bij deze genoeg info en kunnen jullie me een aantal merken of aandachtspunten toelichten.
Alvast bedankt!
Sja voor 2.500 kun je alle kanten op. Misschien dat je iets specifieker kan zijn over je wensen. Wat ook relevant is, wil je de fiets in een fietsenwinkel kopen of ben je bereid om online te kopen. Verder is het vooral belangrijk dat de maat goed is en dat je het een mooie fiets vindt.
Nee...Swoosj schreef:Haj,
Er zijn nu nog 1000 fietsen op te noemen. Zoek eerst een wat fietsen uit die je mooi vindt en bedenk of je ook online zou willen kopen.
Campagnolo Ultra Dork
Het mag idd wel iets specifieker. Om je een beetje op weg te helpen is het misschien handig om je eerst te verdiepen in het verschil tussen een op endurance/comfort gerichte geometrie tov een meer race-gerichte geometrie en daar een keuze in te maken. Ieder merkt heeft in beide groepen wel mooie modellen, bijvoorbeeld:
Canyon Endurance vs Ultimate;
Cannondale Synapse vs (Super)Six;
Giant Defy vs TCR;
Specialized Roubaix vs Tarmac.
Canyon Endurance vs Ultimate;
Cannondale Synapse vs (Super)Six;
Giant Defy vs TCR;
Specialized Roubaix vs Tarmac.
Hoh, online kopen schrikt me beetje af aangezien ik echt goed wil zitten op mn fiets. Testen of 'passen' lijkt me veiliger. Maar als dit enorm zou schelen qua prijs... Dan...
Ik richt me meer tot de comfort modellen zoals de Specialized Roubaix ed...
De merken die ik zoal eens heb bekeken zijn: Specialized, Willier, De Rosa, Canyon (alhoewel online), Scott, GT (de Grade dan), Cervelo... Ook Cannondale en Giant bekeken maar die vond ik op zich niet zo aantrekkelijk (puur uitzicht)
Gr
De merken die ik zoal eens heb bekeken zijn: Specialized, Willier, De Rosa, Canyon (alhoewel online), Scott, GT (de Grade dan), Cervelo... Ook Cannondale en Giant bekeken maar die vond ik op zich niet zo aantrekkelijk (puur uitzicht)
Gr
Als je niet via internet wil kopen zou je ook eerst de FM kunnen kiezen. Als je die eenmaal gekozen hebt, heb je de keuze automatisch beperkt tot een merk of 5. Zeker als je niet zelf kunt sleutelen en (kennelijk) geen uitgesproken voorkeur hebt dan lijkt me dit de juiste route.
Verder is je budget nogal algemeen. Wat versta je daar allemaal onder? Wel/geen pedalen, kleding, fietscomputer, enz.
Verder is je budget nogal algemeen. Wat versta je daar allemaal onder? Wel/geen pedalen, kleding, fietscomputer, enz.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
In het rijtje van de RoubaixSwoosj schreef:......
Zoektermen: gran fondo, comfortracer, endurance, c2c
Fietsen:
- Bianchi Infinito
- BMC Gran Fondo
- Cannondale Synapse
- Canyon Endurance CF
- Colnago CX Zero
- Cube Peloton
- Felt Z
- Giant Defy
- Koga Solacio
- Kuota Kryon