Beste Fiets liefhebbers,
Oude ren fiets verkocht (giant Defy) en nu op zoek naar een ander. Pfff wat een keuze.
Nu heb ik een paar modellen in gedachte, maar hoor graag jullie mening.
1. Focus Cayo (mix 105 of upgrade Full 105)
2. Sensa Toscana Comp 2016 (Full 105)
3. Wilier Gtr (full 105)
4. Sensa Calabria of Giulia
Gebruik:
- +/- 4000 km per jaar
- Soms weekendje bergen
- 1 of twee kermis rondjes
Hoor graag jullie mening, misschien maakt het mijn keuze makkelijker. Of misschien heb je een beter idee, dan hoor ik ze graag. Mijn wensen: Carbon/ liefst geen matte kleur/ interne kabels/ rood-zwart-wit. Prijsklasse 1400-2000
Alvast dank voor jullie reactie!
Keuze hulp!
Je zou een Koga Durado kunnen overwegen (EUR 1899, volledig 105). Dit model heette afgelopen seizoen nog de Solacio; Koga prijst 'm zelf aan als 'premium endurance racer'. Al voldoet ie natuurlijk niet aan je kleurwensen...
We are what we repeatedly do. Excellence then, is not an act, but a habit.
Mijn voorkeur zou de Cayo zijn, bij voorkeur met upgrade naar full 105, mits passend qua geometrie. Dan heb je volgens mij veruit het beste frame van deze selectie. Bij voorkeur dan wel de 2015 versie met Ultegra want rood, zwart, wit en mat is inderdaad een beetje afgezaagd. Nu bij 12go voor 1600 euro. Dan moet een upgrade naar full Ultegra en Fulcrum racing 3 nog net haalbaar zijn binnen het budget.
Campagnolo Ultra Dork
als je je fiets niet persé bij de lokale fietsenboer wil kopen: met de Canyon CF SL 7.0 heb je voor €1600 een uitstekend carbon frame met een volledige 105-groep.
https://www.canyon.com/road/ultimate/20 ... l-7-0.html
Voor hetzelfde geld hebben ze ook een aluminium model met een complete Ultegra groep, dat karretje is nog een onsje of 4 lichter.
https://www.canyon.com/road/ultimate/20 ... l-7-0.html
Voor hetzelfde geld hebben ze ook een aluminium model met een complete Ultegra groep, dat karretje is nog een onsje of 4 lichter.
-
- Forum-lid
Ik zou persoonlijk ook voor een canyon gaan of als het uit de keuzes moet zijn zou ik de focus kiezen.