Canyon
Canyon start een custom made programma (Aeroad): https://www.canyon.com/nl-nl/my-canyon- ... ycanyon_01
verwacht dat de normale collectie dan vrij gangbare kleurtjes gaat krijgen en dat je een behoorlijke premium gaat betalen voor anderen kleuren. het voordeel zal denk ik wel gaan zijn dat je direct een fiets kunt samenstellen met een passend zadel, de juiste stuurpenlengte en de juiste stuurhoogte.meuk schreef: ↑27 feb 2025 18:54 Canyon start een custom made programma (Aeroad): https://www.canyon.com/nl-nl/my-canyon- ... ycanyon_01
- daniel1975
- Forum-lid HC
Denk dat Canyon steeds meer premium gaat….
Less is bore
Ik zag het op Insta voorbij komen. Volgens mij alleen beschikbaar op de CFR en voorlopig alleen in de US. Het zal krankzinnig duur zijn, en ik vind de CFR al volledig overpriced. Ik vind de kleurschema's ook niet mooi. Maar ben benieuwd hoeveel keuzevrijheid je gaat krijgen qua design.
In basis vind ik dit een goede ontwikkeling, ik hoop dat het ook beschikbaar gaat komen op de SLX versies van hun bikes. Al is het alleen maar om een andere stuurpenlengte te kunnen kiezen.
In basis vind ik dit een goede ontwikkeling, ik hoop dat het ook beschikbaar gaat komen op de SLX versies van hun bikes. Al is het alleen maar om een andere stuurpenlengte te kunnen kiezen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 

CFR overpriced?marsman schreef: ↑28 feb 2025 12:24 Ik zag het op Insta voorbij komen. Volgens mij alleen beschikbaar op de CFR en voorlopig alleen in de US. Het zal krankzinnig duur zijn, en ik vind de CFR al volledig overpriced. Ik vind de kleurschema's ook niet mooi. Maar ben benieuwd hoeveel keuzevrijheid je gaat krijgen qua design.

Op deze website is er inmiddels al een artikel gedeeld waarbij je al een beetje kunt kijken wat mogelijk is (US-website). Uiteindelijk lijkt de keuzevrijheid alsnog vrij beperkt qua kleuren. Het is niet dat je geheel je eigen framekleur en logo kunt kiezen, alleen zijn er iets meer opties.
- daniel1975
- Forum-lid HC
De hoeveelheid bullshit is bij alle merken even groot hoor, ook bij Canyon. De SLX en de CFR hebben exact dezelfde voorvork (incl typenummer), maar bij de CFE weegt ie volgens Canyon 20gr minder….gede schreef: ↑28 feb 2025 13:42CFR overpriced?marsman schreef: ↑28 feb 2025 12:24 Ik zag het op Insta voorbij komen. Volgens mij alleen beschikbaar op de CFR en voorlopig alleen in de US. Het zal krankzinnig duur zijn, en ik vind de CFR al volledig overpriced. Ik vind de kleurschema's ook niet mooi. Maar ben benieuwd hoeveel keuzevrijheid je gaat krijgen qua design.
In basis vind ik dit een goede ontwikkeling, ik hoop dat het ook beschikbaar gaat komen op de SLX versies van hun bikes. Al is het alleen maar om een andere stuurpenlengte te kunnen kiezen.Kom nou... Dat je dat nou over BMC, Pinarello of Trek gaat zeggen, ok, maar er bestaat geen enkele Canyon die overpriced is.
En de CFR is natuurlijk veel duurder dan de SLX + daadwerkelijk meerprijs van de onderdelen. Al is het niet zo absurd als dat Spesh het soms maakte.
Less is bore
Dat heeft me allemaal niet zo heel veel te maken met het 'overpriced' argument. Voor mij is het vrij simpel: Bij Canyon rijd je voor rond de 10 kE met een fiets van een worldtourploeg, bij alle andere merken zit dat van 12.000 euro tot 17.000 euro.daniel1975 schreef: ↑28 feb 2025 14:10De hoeveelheid bullshit is bij alle merken even groot hoor, ook bij Canyon. De SLX en de CFR hebben exact dezelfde voorvork (incl typenummer), maar bij de CFE weegt ie volgens Canyon 20gr minder….gede schreef: ↑28 feb 2025 13:42CFR overpriced?marsman schreef: ↑28 feb 2025 12:24 Ik zag het op Insta voorbij komen. Volgens mij alleen beschikbaar op de CFR en voorlopig alleen in de US. Het zal krankzinnig duur zijn, en ik vind de CFR al volledig overpriced. Ik vind de kleurschema's ook niet mooi. Maar ben benieuwd hoeveel keuzevrijheid je gaat krijgen qua design.
In basis vind ik dit een goede ontwikkeling, ik hoop dat het ook beschikbaar gaat komen op de SLX versies van hun bikes. Al is het alleen maar om een andere stuurpenlengte te kunnen kiezen.Kom nou... Dat je dat nou over BMC, Pinarello of Trek gaat zeggen, ok, maar er bestaat geen enkele Canyon die overpriced is.
En de CFR is natuurlijk veel duurder dan de SLX + daadwerkelijk meerprijs van de onderdelen. Al is het niet zo absurd als dat Spesh het soms maakte.
Voor mij persoonlijk overigens geen argument om een Canyon te kopen, maar da's weer een andere discussie.