Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Join app - ervaringen met training

r.storm6
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 31 jul 2010 19:45

r.storm6 10 sep 2024 21:16

Hallo,

Ik laad mijn JOIN trainingen ook via TP naar Zwift , werkt prima ( ook al kan het alleen op de dag van de training zelf).

Nu heb ik de volgende vraag,

Als ik buiten een JOIN training doe met m’n Garmin, en ik sla m na afloop op. Dan ziet JOIN deze omdat Garmin connect gekoppeld is. Dan krijg ik een JOIN score hoe de training is uitgevoerd.

Nu ik binnen weer los ga gebeurd het volgende,
Ik sla de JOIN training nadat ik m in Zwift heb uitgevoerd heb op. Deze verschijnt daarna ook in Garmin connect omdat die ook een koppeling hebben.
Waarom moet ik m als handmatige invoer zelf erin zetten ( in Join) met gemiddeld vermogen en hartslag? Dat zou dan toch ook automatisch moeten ?

Gr Rinze

1094
Forum-lid
Berichten: 2021
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 10 sep 2024 21:29

Je zou inderdaad verwachten dat dit automatisch naar join gaat. Als je koppelt met strava is dit bv wel zo

Jan V.
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 jan 2023 15:25

Jan V. 11 sep 2024 21:46

Is het zo dat ik bij elke nieuwe training het vermogen aanpas naar het dagelijkse eFTP vermogen ?
Of gebruik ik gewoon het FTP dat ik bv onlangs deed bij een test ?

peteri200
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:16

peteri200 12 sep 2024 06:43

Als het goed is, en zeker als je kort geleden een test hebt gedaan. Zit er niet veel verschil tussen je gemeten ftp en je eftp. Ik zou dan ook sowieso voor de eerste weken je gemeten ftp aanhouden. Als je nu echt merkt dat je intensieve blokken je veel te makkelijk afgaan dan train op een wat te laag ftp. Maar ze zeggen in de podcasts ook dat je beter op een iets te laag ftp kan trainen dan op een te hoog ftp. Als je een tijd traint met een vermogensmeter en je jezelf goed leert kennen, dan weet/voel je straks vanzelf waar je ftp ergens ligt en of dat dus overeenkomt met waar je op traint. Voor nu dus niet te hoog instellen en lekker gaan trainen!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 12 sep 2024 11:17

Zo doe ik het ook. Na 10 jaar weet ik zelf mijn FTP heel redelijk. Dat wijkt misschien een watt of 10 af.
Het moment en fiets is ook nog een ding. Op de MTB rijd ik makkelijker mijn vermogens, wat ook vrij logisch is door een meer "power" houding dan "aero"

Daarnaast mijn eigen gevoel de ene rijd ik weg en voelt 190watt als een lekker duurtempo en de andere keer is dat 170.
Dat volg ik dan vrijwel altijd. Nu zit dat vaak ook nogsteeds binnen die zone.

De zware korte blokken 10, 20 of 40 seconde doe ik vooral op gevoel. Dat wat langere wel op het vermogen.
10s is gewoon voluit, dat blok klopt nooit bij mij met join. Ik zit daar door wat meer anaerobische kracht gewoon een stuk hoger.
Bij een tempo steigerung heb ik meer moeite om mijn vermogen te houden.

Gebruik het al hele goede leidraad, want het werkt bij mij echt wel goed.

Thijs010
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 jul 2011 16:59

Thijs010 13 sep 2024 17:44

r.storm6 schreef: 10 sep 2024 21:16 Waarom moet ik m als handmatige invoer zelf erin zetten ( in Join) met gemiddeld vermogen en hartslag? Dat zou dan toch ook automatisch moeten ?
Ik ben zelf geen Join gebruiker, dus kan zijn dat ik er naast zit. Maar als ik het goed heb geeft de Garmin Connect app geen activiteiten door aan andere apps/services als die niet met een Garmin apparaat zijn opgenomen. De activiteit die je op Zwift doet kan dus wel meetellen in je statistieken in Garmin Connect, maar niet meer dan dat.

Als Zwift geen activiteiten kan uploaden naar Join dan kan je er voor kiezen om Join aan Strava te koppelen en vervolgens Strava te koppelen aan Join. Dat zou moeten werken.

Als je geen gebruik van Strava wil maken dan zou je de training gewoon op Zwift kunnen uitvoeren zoals je gewend bent en als tweede device je Garmin mee kunnen laten lopen zodat de training van je Garmin naar Join gestuurd wordt. In dat geval zou ik wel de verbinding tussen Zwift en Garmin verbreken, anders kom je met dubbele sessie te zitten.

r.storm6
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 31 jul 2010 19:45

r.storm6 17 sep 2024 18:35

Thijs010 schreef: 13 sep 2024 17:44
r.storm6 schreef: 10 sep 2024 21:16 Waarom moet ik m als handmatige invoer zelf erin zetten ( in Join) met gemiddeld vermogen en hartslag? Dat zou dan toch ook automatisch moeten ?
Ik ben zelf geen Join gebruiker, dus kan zijn dat ik er naast zit. Maar als ik het goed heb geeft de Garmin Connect app geen activiteiten door aan andere apps/services als die niet met een Garmin apparaat zijn opgenomen. De activiteit die je op Zwift doet kan dus wel meetellen in je statistieken in Garmin Connect, maar niet meer dan dat.

Als Zwift geen activiteiten kan uploaden naar Join dan kan je er voor kiezen om Join aan Strava te koppelen en vervolgens Strava te koppelen aan Join. Dat zou moeten werken.

Als je geen gebruik van Strava wil maken dan zou je de training gewoon op Zwift kunnen uitvoeren zoals je gewend bent en als tweede device je Garmin mee kunnen laten lopen zodat de training van je Garmin naar Join gestuurd wordt. In dat geval zou ik wel de verbinding tussen Zwift en Garmin verbreken, anders kom je met dubbele sessie te zitten.

Ga ik testen😃👍🏼 bedankt

Plaats reactie