Dit topic was bedoeld ter voorbereiding op die fase, om met enige kennis van zaken de toko binnen te stappen. Ik zou het vervelend vinden om ter plaatse overbluft te worden oid.
Exact dit, ik zie elektronisch schakelen ook gewoon als de logische opvolger in de evolutie, net als dat we straks allemaal elektrisch autorijden. Een extra batterijtje meenemen was sws al het plan natuurlijk.
Als ik tussen de 15-25 km/u zou rijden op het vlakke (en lichte helling) dan heb ik bij 43/30 en 10-33t keuze tussen 4 versnellingen op het grote blad en 6 op het kleine (dus 10 versnellingen totaal), tov 5 bij de 1by geleverde Eagle setup bij een cadans van 80.wasbeer2006 schreef: ↑30 nov 2023 21:21 Je kan prima 2by gaan rijden, maar de kleinere stappen zullen je tegenvallen, je rijd namelijk heel veel op de linkerkant van de cassette en daar zijn de stappen bijna net zo groot.
Ik wil je input graag aannemen en begrijpen, maar op basis van bovenstaande zie ik het nog niet zo.
Ik ben me er terdege van bewust, ik zal zelf de Eurovelo 1 route volgen welke zich voornamelijk op zeeniveau bevindt. Maar je kunt altijd pech hebben; deze zomer was uitzonderlijk goed, maar vorige zomer weer heel slecht.abdr schreef: ↑30 nov 2023 21:32 Ik heb al 2 keer in Noorwegen, in de zomer, meerdere weken te maken gehad met bewolking op 500 à 800m, max 10º tot 15º en veelvuldige regen. Ook sneeuw boven 1000m. Zeer mild zou ik het klimaat zeker niet noemen, boven de 1000m voelt als boven de 2000m in de Alpen. Ik zou naar Noorwegen in de zomer dezelfde kledij meenemen als naar Spanje in de winter.