C a s r a n schreef:
Ik vraag me eigenlijk af waarom je bij zo'n aanbod geen aangifte doet bij de politie? Mij zouden ze 't niet moeten voorstellen, of ik haalde er al de politie bij.
Het is niet dat het je wordt aangeboden zoals op bepaalde plaatsen drugs worden aangeboden hoor.
Als je wat langere tijd meerdere keren per week op zo'n sportschool (fitness-centrum) traint, tref je daar vaak dezelfde mensen, met wie je de machines deelt of met wie je eens meetraint als je geen maatje hebt of als die een keer niet kan. Als je avond aan avond hetzelfde clubje mensen treft raak je al snel min of meer bevriend.
Na verloop van tijd behoor je vanzelf tot de 'incrowd'. Omdat er in dat circuit vrij openlijk over gesproken wordt (mits je eenmaal tot die incrowd behoort) kom je snel te weten wie waar mee bezig is. Je ziet het ook snel genoeg aan de prestaties als je elkaar kent. Het komt dan meestal ook snel ter sprake wie je dan moet hebben als je ook eens zoiets wil proberen.
Het is dan je eigen keuze wat je met die kennis doet en of je ook daarvoor kiest, maar dat is niet het soort situatie waarin je de politie belt. Leven en laten leven tenslotte. Vergeet niet dat je dat soort sporten meestal niet te ver van huis beoefent, dus een deel van de mensen daar zijn ook je buren / buurtgenoten, vrienden of kennissen die je ook buiten de sportschool kent en spreekt. Vergeet het stereotype louche drugshandelaar maar.
Ik ben geen lid van een wielervereniging of tourclub, maar vanuit andere verenigingen kan ik me zomaar voorstellen dat de relatie die je hebt met clubgenoten min of meer overeenkomt en er eenzelfde 'ons kent ons' gevoel heerst.