Het dopingtopic 2.0
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Het punt is dat ze dat juist wel moeten doen, zoveel mogelijk prestatie bevorderende middelen totaan de grens.
In de formule 1 doen ze dit ook steeds met bijvoorbeeld speciale vleugeltjes, brandstof of het mee verbranden van olie. Men probeert zoveel mogelijk voordeel te behalen voor zichzelf.
In de formule 1 doen ze dit ook steeds met bijvoorbeeld speciale vleugeltjes, brandstof of het mee verbranden van olie. Men probeert zoveel mogelijk voordeel te behalen voor zichzelf.
-
- Forum-lid
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 11 nov 2017 19:03
Wieler geinteressereerden. Laten wij ons niet laten foppen door de Fiets redactie. Ze laten zich nooit uit over doping. Logisch! Zo gevoelig en commercieel niet verantwoord. Dan gaan zij bijv zeer opzichtig liever schrijfremmen promoten op racefietsen . Dat betekent nieuwe fiets! . Gelukkig ziet Dumoulin er niets in! Als het om remmen gaat, wat een onzin (niet bij cyclo en MTB overigens)
Vanuit de Fiets redactie is voortgekomen Richard Plugge. Hij is inmiddels het baasje bij Slumbo> Interessant om hem eens echt kritisch te bevragen over dopingbeleid!!!
Ik ben overigens Fiets abonnee van bijna het eesrste uur en erger mij steeds meer. Wat een commerciele, niet objectieve rotzooi.
Vanuit de Fiets redactie is voortgekomen Richard Plugge. Hij is inmiddels het baasje bij Slumbo> Interessant om hem eens echt kritisch te bevragen over dopingbeleid!!!
Ik ben overigens Fiets abonnee van bijna het eesrste uur en erger mij steeds meer. Wat een commerciele, niet objectieve rotzooi.
Ik heb heel lang een abo gehad en dat toch opgezegd. Precies om deze reden. Fiets is vooral een commercieel na-aap blaadje en er is bijzonder weinig echte journalistiek. Wil de commercie schijfremmen verkopen, dan gaan wij erover schrijven en vaak ook positief. Is doping maar een moeilijk onderwerp, dan houden we lekker onze mond. Kunnen we ook niks verkeerd zeggen. Dreigen 25 of 28 mm hip te worden? Cool gaan we toch schrijven hoe goed en comfortabel die dingen zijn. En dat doen we ook graag voor de racers met een hoog balhoofd. En mechanische doping en allerlei foute artsen in de wielerwereld,.... nee daar durven we onze vingers niet aan te branden.
Het wordt hoog tijd dat ze eens een nieuwe columnist daar aannemen. Iemand die kritisch durft te zijn of zo.
Het wordt hoog tijd dat ze eens een nieuwe columnist daar aannemen. Iemand die kritisch durft te zijn of zo.
Live fast; die young. mijn blog
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Ik kan jullie van harte aanraden om een abonnement te nemen op het wielerblad Bahamontes. En dan heb ik het precies over het papieren blad, niet zozeer de bijbehorende website.
Of ze kritisch(er) over doping zijn durf ik niet te zeggen, ik ben namelijk geen abonnee van Fiets. Dat er mooie verhalen in staan is een feit. En de vormgeving is ook heel prettig. Het wordt gemaakt door zeer gedreven liefhebbers met heel veel verstand van de koers en gevoel voor de dramatiek die zo bij deze sport hoort.
Of ze kritisch(er) over doping zijn durf ik niet te zeggen, ik ben namelijk geen abonnee van Fiets. Dat er mooie verhalen in staan is een feit. En de vormgeving is ook heel prettig. Het wordt gemaakt door zeer gedreven liefhebbers met heel veel verstand van de koers en gevoel voor de dramatiek die zo bij deze sport hoort.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40050
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dramatiek hoort bij elke sport; de wissel van Sven, de blessures van Vonn, de laatste race van Bolt. Genoeg voorbeelden.
Mooiste recente voorbeeld is de F1 van vorige week; Leclerc rijdt als rookie in de Ferrari de gehele gevestigde orde naar huis en enkele ronden voor het einde begeeft 1 cylinder het en wordt hij door de safety car 'gered' waardoor hij niet van het podium valt. Te zuur voor woorden.
Less is bore
Fiets is toch een tijdschrift wat vooral over techniek, voeding, training en dat soort zaken gaat en niet direct een tijdschrift over de sport? Dan moet je meer bij procycling zijn. Dat staat natuurlijk verder los van de vraag hoe commercieel Fiets i, maar daar hebben we een ander topic voor.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40050
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De beste formule 1 coureur allertijden is volgens onderzoekers van de universiteit van Bristol en Sheffeild Juan Miguel Fangio (zie https://www.sheffield.ac.uk/news/nr/gre ... r-1.567358.
Ze hebben vorig jaar ook getracht de rol van de coureur te bepalen. Hun conclusies, na analyse van alle races tussen 1950 en 2014: de invloed van de coureur op de prestatie in de afgelopen drie decennia was gemiddeld 14 procent. De rest kwam op het conto van de auto en het team.
Dit kwam ook aan de orde in een aflevering van makkelijk gescoord: https://www.youtube.com/watch?v=3bfWWJb-6pM.
Gelukkig is de fiets en het team in het fietsen minder dominant en heeft Mathieu van der Poel ondanks een matig team toch winkansen in belangrijke wedstrijden,
Ze hebben vorig jaar ook getracht de rol van de coureur te bepalen. Hun conclusies, na analyse van alle races tussen 1950 en 2014: de invloed van de coureur op de prestatie in de afgelopen drie decennia was gemiddeld 14 procent. De rest kwam op het conto van de auto en het team.
Dit kwam ook aan de orde in een aflevering van makkelijk gescoord: https://www.youtube.com/watch?v=3bfWWJb-6pM.
Gelukkig is de fiets en het team in het fietsen minder dominant en heeft Mathieu van der Poel ondanks een matig team toch winkansen in belangrijke wedstrijden,
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40050
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ook een heel arbitrair onderzoek. Wat is de invloed geweest van Schumacher op de ontwikkeling van het team Ferrari, samen met Jean Todd, aangevuld met Brawn?
Heel wat groter dan uit dit artikel blijkt.
Maar inderdaad; bij fietsen is het minder belangrijk, al laat de historie wel zien dat in de grote rondes het sterkste team vrijwel altijd de winnaar oplevert.
Heel wat groter dan uit dit artikel blijkt.
Maar inderdaad; bij fietsen is het minder belangrijk, al laat de historie wel zien dat in de grote rondes het sterkste team vrijwel altijd de winnaar oplevert.
Less is bore
In de grote ronden wint inderdaad vaker een renner uit het beste team dan in een eendagswedstrijd. Maar winnaars als Froome en Thomas wonnen in de grote ronden naast het eindklassement ook vaak de individuele tijdritten waar het team en de fiets geen dominante factoren zijn. En Greg Lemond kon de tour winnen met een heel erg zwak team.
In de formule 1 zijn er drie teams dominant. In 2017 en 2018 waren 62 van de 63 podiumplaatsen voor Mercedes, Ferrari en Red Bull. De afgelopen jaren hebben deze drie teams elke race gewonnen. De andere teams doen eigenlijk niet mee voor de overwinning.
In de formule 1 zijn er drie teams dominant. In 2017 en 2018 waren 62 van de 63 podiumplaatsen voor Mercedes, Ferrari en Red Bull. De afgelopen jaren hebben deze drie teams elke race gewonnen. De andere teams doen eigenlijk niet mee voor de overwinning.