Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Pelep
Forum-lid

Pelep 21 apr 2019 22:31

chrissiewizzie schreef: 21 apr 2019 22:21 Ik denk ook oprecht dat doping iets van Belgen, Angelsaksen en Oost- & Zuid-Europeanen is en niet van Nederlanders.
Absoluut. Daarom dat MVDP ook al z'n hele leven in België woont, is makkelijker zo.

Karl66
Forum-lid

Karl66 21 apr 2019 22:45

Als je dit topic terugleest, dan zal je zien dat ik de laatste ben die Nederlands dopinggebruik toedekt. Alleen daar gaat het hier niet om, sterker nog het interesseert me niet eens of er op dit moment bij DSQ wel of niet in uit de dopingpot gesnoept wordt. Het gaat erom dat mensen als Ibarguren en van Mol vergelijkbaar zijn met iemand als Ferrari en dat Lefevere te vergelijken is met iemand als Bruyneel. Dit zijn mensen die willens en wetens als artsen en ploegleiders bezig zijn geweest de wielersport kapot te maken voor hun eigen gewin. Dit zijn mensen die wat mij betreft op dezelfde manier behandeld horen te worden als Ferrari en Bruyneel, oprotten en nooit meer terugkomen. Ze zijn namelijk een schande voor de sport.

Ik vind dat je mensen als Alaphilippe, Evenepoel, Jacobs en alle andere toprenners die ze daar hebben moet beschermen tegen dit soort mensen en de rotte geur die ze verspreiden en die daardoor ook aan de renners blijft kleven. Ja ik weet dat er veel meer besmette mensen in de wielersport rondlopen, maar deze drie mensen zijn drie van de belangrijkste kopstukken uit de tijd van het georganiseerd dopinggebruik, dit waren aanstichters en geen meelopers. En dat juist deze drie mensen het samen bij één ploeg voor het zeggen hebben, zonder ook maar één spoortje van berouw of inzicht, dat maakt het zo problematisch.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 21 apr 2019 22:53

het gaat er zelfs niet over of de beschuldigingen terecht zijn of niet maar wel dat er bij iedere overwinning of puike prestatie van bepaalde renners (ploegen) systematisch berichten geplaatst worden om die prestaties en in feite het ganse wielrennen af te zeiken.
Wat zou een systematisch plaatsen van "dopingzoontje doet het weer" bij elke puike prestatie van Matthieu?
Als een (zelfs dopingtopic) forum dien om je frustaties , niet eventjes maar jarenlang, kwijt te geraken, waarmee ben je dan in godsnaam bezig?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 21 apr 2019 23:00

Karl66 schreef: 21 apr 2019 22:45 Als je dit topic terugleest, dan zal je zien dat ik de laatste ben die Nederlands dopinggebruik toedekt. Alleen daar gaat het hier niet om, sterker nog het interesseert me niet eens of er op dit moment bij DSQ wel of niet in uit de dopingpot gesnoept wordt. Het gaat erom dat mensen als Ibarguren en van Mol vergelijkbaar zijn met iemand als Ferrari en dat Lefevere te vergelijken is met iemand als Bruyneel. Dit zijn mensen die willens en wetens als artsen en ploegleiders bezig zijn geweest de wielersport kapot te maken voor hun eigen gewin. Dit zijn mensen die wat mij betreft op dezelfde manier behandeld horen te worden als Ferrari en Bruyneel, oprotten en nooit meer terugkomen. Ze zijn namelijk een schande voor de sport.

Ik vind dat je mensen als Alaphilippe, Evenepoel, Jacobs en alle andere toprenners die ze daar hebben moet beschermen tegen dit soort mensen en de rotte geur die ze verspreiden en die daardoor ook aan de renners blijft kleven. Ja ik weet dat er veel meer besmette mensen in de wielersport rondlopen, maar deze drie mensen zijn drie van de belangrijkste kopstukken uit de tijd van het georganiseerd dopinggebruik, dit waren aanstichters en geen meelopers. En dat juist deze drie mensen het samen bij één ploeg voor het zeggen hebben, zonder ook maar één spoortje van berouw of inzicht, dat maakt het zo problematisch.
proficiat met uw kritiek op de ploegartsen en hun verleden. Daar kan ik u in volgen. En als je nu de renners eens niet wil afzeiken in het vervolg? Net zoals VDPoel niet verplicht is om doping te gebruiken zoals zijn vader hebben de renners van DQS en Astana ook nog altijd een vrije wil.
Jullie gingen altijd voort op prestaties om jullie gelijk te halen. Willen jullie dan ook eens verklaren hoe tijdens zijn eerste wegwedstrijden een cyclocrosser 10% beter kan zijn dan supergeprepareerde toprenners?
Remember Armstrong en Ulrich. Ulrich werd betrapt en toch waren er hier nog altijd ( nog actieve) forumleden die geloofden dat armstrong clean 10% kon beter zijn! :lol:
Laatst gewijzigd door fiedoo op 21 apr 2019 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 21 apr 2019 23:04

en eigenlijk is het supererg dat wij het hier weer na zo een mooie koers over dopinggebruik hebben.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 21 apr 2019 23:13

daniel1975 schreef: 21 apr 2019 16:31 Michailov en Ibarguren op kop!!
#toevalbestaatniet
En uiteindelijk wint de propere renner.

Je zal nu toch wel snappen dat je aanvallen een beetje raar beginnen over te komen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 22 apr 2019 07:42

Nee, snap ik niet. Heb je alle posts gelezen op de laatste pagina’s?
Lees ook met name de bijdrages van Karl even, die legt het probleem haarfijn uit.
Less is bore

Pelep
Forum-lid

Pelep 22 apr 2019 08:27

daniel1975 schreef: 22 apr 2019 07:42 Nee, snap ik niet. Heb je alle posts gelezen op de laatste pagina’s?
Lees ook met name de bijdrages van Karl even, die legt het probleem haarfijn uit.
Behalve dan waarom er niks mis is met Corendon waar de ploegmanager en ploegleider evengoed een dopingverleden hebben.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 22 apr 2019 09:57

Karl legt helemaal niets uit. Hij hamert alleen zijn eigen mening door over wat er volgens zijn normen en waardensysteem met een arbitrair gekozen deel van het wielerwereldje moet gebeuren. En dat bij elke gelegenheid maar weer. En dat is echt strontvervelend aan het worden, correctie; dat is het al heel lang.
En hetzelfde geldt voor jou Daniel, elke keer zo'n cynisch grapje over telkenmale dezelfde ploegen, renners en begeleiders is gewoon niet meer grappig.

En jullie hebben ongetwijfeld gelijk als het over het verleden van Lefevere, en zijn artsen gaat maar dat zegt niet alles over het heden. En dat wordt telkens wel geïnsinueerd. Dat je een mening hebt, ok. Dat je die wilt uiten, idem maar die eindeloze echo mag er onderhand wel vanaf hoor. Iedereen weet nu wel hoe jullie er over denken.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Karl66
Forum-lid

Karl66 22 apr 2019 10:09

Enzzo schreef: 22 apr 2019 09:57 ...
En jullie hebben ongetwijfeld gelijk als het over het verleden van Lefevere, en zijn artsen gaat maar dat zegt niet alles over het heden....
Maar dat is nou net het punt, deze mensen waren geen meelopers in een van doping vergeven omgeving. Dit waren mede de aanjagers van het dopinggebruik in het peloton. En dat is de reden waarom deze mensen levenslang geschorst moeten worden, oprotten en tot nooit meer ziens...

Zolang deze mensen actief zijn in de wielersport en zolang deze mensen verantwoordelijk zijn voor renners en prestaties, blijf ik daar op wijzen. Als mensen daar niet tegen kunnen, jammer dan, dan lezen ze het maar niet, niemand verplicht ze daartoe.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 22 apr 2019 10:11

Lcsmet schreef: 21 apr 2019 23:13

En uiteindelijk wint de propere renner.

Ik zou mijn hand er toch niet voor in het vuur durven steken. Hij is tot nu toe nog nergens mee in verband gebracht. laten we het daar op houden.

Vicenza
Forum-lid

Vicenza 22 apr 2019 10:33

Mocht hij blijken te gebruiken, dan kijk ik nooit meer wielrennen

Plaats reactie