Het dopingtopic 2.0
Absoluut oneens om 'retrospectief' testen af te schaffen. Mijns inziens de enige manier om (potentiele) valsspelers nog wat angst in te boezemen. Het zou daarbij helpen dat prijzengeld en substantieel deel van salaris in een fonds gestopt wordt en als een levenlange periodieke uitkering wordt uitgekeerd. Uiteraard stopt uitkering als iemand betrapt wordt. En komt t ten goede aan alle andere sporters in t fonds... die niet betrapt zijn.
Maar goed, zo idee zal te sociaal zijn...
Maar goed, zo idee zal te sociaal zijn...
Wat mij dan wel weer opvalt is dat Cobo van 2004 tot en met 2009 in de Saunier-Duvalploeg reed waar CERA-gebruik Ricco en Piepoli in 2008 de kop kostte in de TdF. Sterker, Cobo staat nog altijd als winnaar van de 10e etappe in de boeken - een rit waarin hij als tweede over de streep kwam achter de geschrapte Piepoli.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- Enzzo
- Forum-lid HC
Tja de volledige willekeur van de UCI of gewoon het feit dat je betrapt word in een specifieke ronde en dat dit niet als een sjabloon over al je andere presties gelegd kan worden?
Juridisch gezien uiteraard het laatste maar vwb werkwijze en integriteit van de UCI zeker het eerste...
Juridisch gezien uiteraard het laatste maar vwb werkwijze en integriteit van de UCI zeker het eerste...
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
- Enzzo
- Forum-lid HC
Bij gebrek aan UCI revelaties zo vlak voor de de Tourstart gooit axijnpisser Zonneveld nog even. wat olie op het vuur: https://api.sporza.be/permalink/web/art ... 2354696554
Wat een zeurpiet is die
Man toch zeg!!!
Wat een zeurpiet is die
Man toch zeg!!!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Haha, ik vond het wel grappig. Hij tipt de willekeur aan waarmer er met doping wordt om gegaan. En als je wilt prikkelen moet je deze namen gebruiken.
Less is bore
Zonneveld heeft volledig gelijk.
Ik heb de uitzending gezien en was verbaasd over de reactie van Wuyts, terwijl Zonneveld in mijn ogen een punt heeft. Andere middelen klopt, er was ook geen EPO in de tijd van Merckx, dus dat argument is te gemakkelijk wmb. Ga eens in op de hypocrisie.
Ik vind het toch wel een groot verschil. In de tijd van Merckx was een doping gebruiken een beetje ongehoorzaam terwijl je tegenwoordig als een zware crimineel wordt behandeld en iedere sporter is verdachte van zware criminaliteit. Je ziet het ook terug in de strafmaat.
Dat het andere middelen waren vind ik dan wel weer een bullshit argument. Alsof iemand met een zwaard vermoorden minder erg is dan met een semi-automatich pistool. Ze pakten beiden waarschijnlijk gewoon wat de tijd ze te bieden had. Ik denk niet Merckx de epo links had laten liggen als die in zijn tijd beschikbaar was.
Verder heeft Lance slechts twee etappes gewonnen in de Tour dus zie ik het nut er niet van om er energie in te steken zodat hij ooit weer de Tour mag bezoeken als officieel gast.
Dat het andere middelen waren vind ik dan wel weer een bullshit argument. Alsof iemand met een zwaard vermoorden minder erg is dan met een semi-automatich pistool. Ze pakten beiden waarschijnlijk gewoon wat de tijd ze te bieden had. Ik denk niet Merckx de epo links had laten liggen als die in zijn tijd beschikbaar was.
Verder heeft Lance slechts twee etappes gewonnen in de Tour dus zie ik het nut er niet van om er energie in te steken zodat hij ooit weer de Tour mag bezoeken als officieel gast.
Campagnolo Ultra Dork
Wuyts is gewoon een ongelofelijke chauvinist en kan daardoor dopinggebruik bij Belgen altijd anders uitleggen of zelfs verzwijgen. Als Valverde in beeld komt is het een valsspeler, maar Gilbert is minstens net zo verdacht en daar hoor je hem niet over.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Zonneveld heeft inderdaad helemaal gelijk als het gaat over de houding van de UCI en ASO ten aanzien van ex dopinggebruikers. De halve Festina ploeg loopt mee in organisatie en/of tv commentaren. Pantani is de grootste held van de Giro, elk jaar weer etc.
En Wuyts is een beetje de Mart Smeets van Bels als het over dopingontkenner gaat. (ook wel als het over ambetante houding gaat overigens)
Maar waar het mij om ging: Typisch gevalletje Zonneveld die alleen voor zijn eigenste bakkes predikt. Had hij dit geschreven ten tijde van de aankondigingen dat deze Tour geheel aan Merckx geweid is alla. Maar nu, op het moment supreme? dat is buitengewoon irritant en alleen bedoeld voor de aandacht.
En Wuyts is een beetje de Mart Smeets van Bels als het over dopingontkenner gaat. (ook wel als het over ambetante houding gaat overigens)
Maar waar het mij om ging: Typisch gevalletje Zonneveld die alleen voor zijn eigenste bakkes predikt. Had hij dit geschreven ten tijde van de aankondigingen dat deze Tour geheel aan Merckx geweid is alla. Maar nu, op het moment supreme? dat is buitengewoon irritant en alleen bedoeld voor de aandacht.
Niet zo'n sterk argument; Valverde is veroordeeld geweest in de zaak Puerto, Gilbert is nooit betrapt/veroordeeld geweest. Er is dus geen chauvinisme nodig om beide heren op een verschillende manier te becommentariëren.