Ik had het niet over QS
Het dopingtopic 2.0
Leukste Tour in jaren!
Denk dat Ineos er nog een hele kluif aan gaat krijgen als Pinot en z'n ploeg (en misschien zelfs Bardet en zn ploeg??) Alaphilippe bij gaan staan in de bergen.
Ik vind het wel vreemd dat hier weer allemaal namen en ploegen worden genoemd zonder dat daar concreet bewijs voor is. Denk dat we allemaal kritisch maar terughoudend moeten blijven. Maar wel streng dus max blijven controleren, ook jaren nadien met nieuwe technieken, om te zorgen voor een schone sport.
Overigens vind ik Ineos erg zwak ogen. Ze missen Froome, Thomas duidelijk te laat aan zijn jaar begonnen, Bernal mist inhoud, maar ook de rest van de ploeg lijkt niet super. Je ziet van Baarle bergop op kop rijden terwijl hij dat helemaal niet kan.
Misschien komen ze nog op stoom in de befaamde derde week.
Denk dat Ineos er nog een hele kluif aan gaat krijgen als Pinot en z'n ploeg (en misschien zelfs Bardet en zn ploeg??) Alaphilippe bij gaan staan in de bergen.
Ik vind het wel vreemd dat hier weer allemaal namen en ploegen worden genoemd zonder dat daar concreet bewijs voor is. Denk dat we allemaal kritisch maar terughoudend moeten blijven. Maar wel streng dus max blijven controleren, ook jaren nadien met nieuwe technieken, om te zorgen voor een schone sport.
Overigens vind ik Ineos erg zwak ogen. Ze missen Froome, Thomas duidelijk te laat aan zijn jaar begonnen, Bernal mist inhoud, maar ook de rest van de ploeg lijkt niet super. Je ziet van Baarle bergop op kop rijden terwijl hij dat helemaal niet kan.
Misschien komen ze nog op stoom in de befaamde derde week.
-
- Forum-lid
Dat is natuurlijk gelul anders had Kruiswijk nu wel in het geel gereden. Alaphilippe die nu plots favorieten op achterstand zet in een etappe als vandaag dat stinkt gewoon.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Tuurlijk, je hebt gelijk hoor. De winst in de ploegentijdrit, de 3 gewonnen sprintetappes met verschillende Jumbo renners en het treintje bergop vergeten we even. Groot gelijk!El Pistolero schreef: ↑20 jul 2019 22:35Dat is natuurlijk gelul anders had Kruiswijk nu wel in het geel gereden. Alaphilippe die nu plots favorieten op achterstand zet in een etappe als vandaag dat stinkt gewoon.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Je vergeet ploegleider Grischa -EPO- NiermannPelep schreef: ↑20 jul 2019 22:41Tuurlijk, je hebt gelijk hoor. De winst in de ploegentijdrit, de 3 gewonnen sprintetappes met verschillende Jumbo renners en het treintje bergop vergeten we even. Groot gelijk!El Pistolero schreef: ↑20 jul 2019 22:35Dat is natuurlijk gelul anders had Kruiswijk nu wel in het geel gereden. Alaphilippe die nu plots favorieten op achterstand zet in een etappe als vandaag dat stinkt gewoon.
Overigens was mijn bericht over Jumbo die de hele tour domineert niet serieus bedoeld, knipoog smiley vergeten.
Wel grappig dat iedereen er meteen op hapt om het hele DQS en Sky riedeltje weer af te spelen (Sky heet tegenwoordig trouwens INEOS)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Zo, dat was een behoorlijk ontnuchterend verhaal bij de avond etappe over epo-gen doping. Het bestaat al jaren, als het goed is komt er binnenkort een test, het kost honderd euro en is via het internet te bestellen. Het is een gen wat je kan inspuiten waarna je lichaam een aantal maanden extra lichaamseigen (en dus ontraceerbaar) epo aanmaakt. Doe je dit via microdosering, zodat je geen te grote hematocrietschommelingen krijgt, dan is het ook via het bloedpaspoort niet op te sporen.
Het goede nieuws is dat er binnenkort dus een goede test is, waarmee ze ook de monsters van de afgelopen tien jaar kunnen controleren.
Het goede nieuws is dat er binnenkort dus een goede test is, waarmee ze ook de monsters van de afgelopen tien jaar kunnen controleren.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Goed om te horen dat een test retrospectief is.Karl66 schreef: ↑23 jul 2019 22:58 Zo, dat was een behoorlijk ontnuchterend verhaal bij de avond etappe over epo-gen doping. Het bestaat al jaren, als het goed is komt er binnenkort een test, het kost honderd euro en is via het internet te bestellen. Het is een gen wat je kan inspuiten waarna je lichaam een aantal maanden extra lichaamseigen (en dus ontraceerbaar) epo aanmaakt. Doe je dit via microdosering, zodat je geen te grote hematocrietschommelingen krijgt, dan is het ook via het bloedpaspoort niet op te sporen.
De geruchten zijn dat een Britse ploeg gen-doping al jaren toepast en “rest” van peloton de stap (nog) niet durft te maken.
Vrij verontrustend, want nauwelijks te traceren. Hopelijk gaat deze test voor een ommekeer zorgen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als die test écht werkt op oude bloedzakken en die geruchten kloppen hebben we straks weer 6 tours zonder winnaar
Ik hoop dat het niet zo is, maar mocht het wel zo zijn hoop ik A. dat de boel niet onder tafel wordt geveegd* en B. dan wil ik de kop van Brailsford wel eens zien.
*grote kans dat het wel wordt weggemoffeld want de sport kan eigenlijk niet weer zo’n groot schandaal hebben.
EDIT: even googlen levert op dat er in 2006 al aan testen werd gewerkt om gendoping op te sporen
Alu-hoedjes-theorie: zou Sky dit jaar niet zo oppermachtig zijn ivm waarschuwingen dat de test eraan komt?
Ik hoop dat het niet zo is, maar mocht het wel zo zijn hoop ik A. dat de boel niet onder tafel wordt geveegd* en B. dan wil ik de kop van Brailsford wel eens zien.
*grote kans dat het wel wordt weggemoffeld want de sport kan eigenlijk niet weer zo’n groot schandaal hebben.
EDIT: even googlen levert op dat er in 2006 al aan testen werd gewerkt om gendoping op te sporen
Alu-hoedjes-theorie: zou Sky dit jaar niet zo oppermachtig zijn ivm waarschuwingen dat de test eraan komt?
Less is bore