Het dopingtopic 2.0
Pas een gesprek met de sportarts gehad. Zij bevestigt dit ook. Alle wielrenners 'druppelen'.
Inclusief schaatsers volgens mij. Maar als iedereen gebruikt, dan wint toch nog steeds de beste? Misschien is het maar beter dat ze gebruiken....voor hun eigen gezondheid. Alleen de échte doping: EPO, CERA, noem maar op zal worden opgespoord. Van de rest is niet aan te tonen dat het is toegediend, omdat de synthetische vorm dezelfde structuur heeft als de chemische.
Als IK maar genieten kan van WIELRENNEN!!!!
Inclusief schaatsers volgens mij. Maar als iedereen gebruikt, dan wint toch nog steeds de beste? Misschien is het maar beter dat ze gebruiken....voor hun eigen gezondheid. Alleen de échte doping: EPO, CERA, noem maar op zal worden opgespoord. Van de rest is niet aan te tonen dat het is toegediend, omdat de synthetische vorm dezelfde structuur heeft als de chemische.
Als IK maar genieten kan van WIELRENNEN!!!!
fietsen, da\'s mijn verzetje!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
WTF is druppelen... Het gaat zo wel lekker, met al die 'ik heb ook ergens wat gehoord' berichten. Ipv chemische zal je waarschijnlijk natuurlijk bedoelen. Maar goed dan nog geloof ik er geen snars van. Tussen verschillende mensen zijn er vaak al verschillen in stofjes, probleem dat wij niet allemaal precies hetzelfde zijn. Denk bijv eens aan je bloed, dat kan je niet zo maar van de buurman lenen.
Dat topsporters bijv vitamine B12 (al dan niet als injecties) nemen en dat vitamine B12 een ligt anabole werking heeft wordt in dit topic toch wel heel erg opgeblazen door een aantal die duidelijk niet weten waar ze 't over hebben.
@Daniel, de tijd dat renners allemaal attesten hadden voor hematocriet waardes boven de 50 en er anders precies tegen aanzaten hebben we al een poosje achter ons gelaten sinds epo opspoorbaar is geworden.
Dat topsporters bijv vitamine B12 (al dan niet als injecties) nemen en dat vitamine B12 een ligt anabole werking heeft wordt in dit topic toch wel heel erg opgeblazen door een aantal die duidelijk niet weten waar ze 't over hebben.
@Daniel, de tijd dat renners allemaal attesten hadden voor hematocriet waardes boven de 50 en er anders precies tegen aanzaten hebben we al een poosje achter ons gelaten sinds epo opspoorbaar is geworden.
- erikvdmaat
- Forum-lid
- Contact
Anabolen worden niet officieel verkocht net als EPO. In ziekenhuizen dienen ze wel eens EPO toe indien de rode bloedlichaampjes onder peil zijn na een operatie. Het toedienen van EPo omdat je evenwicht toevallig in disbalans is, yeah right. Ik ga voortaan even elke dag naar de huisarts om mijn bloed op te laten nemen. Kan ik elke dag legaal EPo en Anabolen gebruiken.liehoed schreef: Door langdurige intensieve training neemt de hoeveelheid katabole hormonen in het bloed toe en anabole hormonen nemen af. Als je op dat moment je bloed laat onderzoeken zal naar voren komen dat je een disbalans hebt en het gebruik van anabolen geindiceerd is en nodig is voor het gezond houden van het lichaam. Hierdoor kun je dus op legale wijze anabole gebruiken.
Dus jij zegt dat de renners voor 1954 geen spieren hadden? IN 1954 zijn de anabolen pas ontdekt. Als ik kijk naar de intensiteit en hoeveelheid kilometers/wedstrijden de toppers van toen reden, en dit vergelijk met foto's van hun beenspieren, zie ik daar niet echt dat ze geen spieren hebben.liehoed schreef: Wielrenners gebruiken anabolen omdat ze anders geen spierweefsel overhouden als je kijkt naar de intensiteit en omvang van hun trainingen. De waarden die ook vastgesteld zijn door mensen die het gebruiken op medische indicatie zijn vele malen hoger dan wat normaal is.
Ook ik fiets: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Amclassic-fan schreef: @Daniel, de tijd dat renners allemaal attesten hadden voor hematocriet waardes boven de 50 en er anders precies tegen aanzaten hebben we al een poosje achter ons gelaten sinds epo opspoorbaar is geworden.
Hoe naief kan je zijn?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik begrijp dat ik niet helemaal niet serieus genomen wordt.
Met druppelen bedoel ik: zeer kleine hoeveelheden van bepaalde stoffen toedienen en wel op zo'n manier dat tekorten volledig weggewerkt worden zonder dat het opvalt.
Denk hierbij aan EPO, wat er voor zorgt dat het hematocriet stijgt. Dit daalt na zware
trainin/wedstrijden. Het valt niet op dat renners gebruiken omdat de kleine hoeveelheden zorgen van een stabilisatie van het hematocrietwaarde, terwijl deze normaal gesproken zou dalen.
Met druppelen bedoel ik: zeer kleine hoeveelheden van bepaalde stoffen toedienen en wel op zo'n manier dat tekorten volledig weggewerkt worden zonder dat het opvalt.
Denk hierbij aan EPO, wat er voor zorgt dat het hematocriet stijgt. Dit daalt na zware
trainin/wedstrijden. Het valt niet op dat renners gebruiken omdat de kleine hoeveelheden zorgen van een stabilisatie van het hematocrietwaarde, terwijl deze normaal gesproken zou dalen.
fietsen, da\'s mijn verzetje!
Er zijn wel degelijk producten die in ziekenhuizen worden toegediend om anabolische reacties op te wekken. Ook deze worden toegediend op medische indicatie. Zorro jij gaf ook toe dat armstrong in zijn zieke periode en wie weet nu misschien nog medicatie kreeg die bevorderende effecten hadden om de chemo tegen te gaan en misschien nu nog om evt mogelijke negatieve effecten tegen te gaan van wat dan ook. Wat ik hiermee wil zeggen dat een arts bij het konstateren van een medisch probleem, door hard trainen of niet kan aangeven dat iemand een stof nodig heeft voor zijn gezondheid. Ja meeste artsen zullen zeggen dat je rustiger aan moet trainen maar bepaalde artsen zullen ook juist je een handje helpen en het zo opstellen dat het lijkt dat je dat product nodig hebt om normaal te kunnen functioneren.
Verder kijk maar naar de anti doping site daar staat ook dat bepaalde medicatie op aan tonen van medisch dossier en beschrijving van een arts hier dispensatie kan worden gegeven.
De truk zit hem echter om de waarde niet te hoog te laten worden dat is weer vastgesteld en dit is al vaak hoger dan het normale, zoals de hematocriet waarde.
Als laatst wil ik nog reageren op de opmerking van vroeger reden ze ook de tdf terwijl er geen anabolen was omdat het tijdens de eerste en tweede wereled oorlog is ontwikkeld en als doping pas in de jaren 50 werd gebruikt. Dit wilt niet zeggen dat die jongens geen doping gebruikt of beter gezegd drugs. Er zijn bekende voorbeelden van het gebruik van heroine en cocaine en andere zooi die toen al bestond.
Gr liehoed
Verder kijk maar naar de anti doping site daar staat ook dat bepaalde medicatie op aan tonen van medisch dossier en beschrijving van een arts hier dispensatie kan worden gegeven.
De truk zit hem echter om de waarde niet te hoog te laten worden dat is weer vastgesteld en dit is al vaak hoger dan het normale, zoals de hematocriet waarde.
Als laatst wil ik nog reageren op de opmerking van vroeger reden ze ook de tdf terwijl er geen anabolen was omdat het tijdens de eerste en tweede wereled oorlog is ontwikkeld en als doping pas in de jaren 50 werd gebruikt. Dit wilt niet zeggen dat die jongens geen doping gebruikt of beter gezegd drugs. Er zijn bekende voorbeelden van het gebruik van heroine en cocaine en andere zooi die toen al bestond.
Gr liehoed
- chassepatate
- Forum-lid
Pierre92 schreef:Met druppelen bedoel ik: zeer kleine hoeveelheden van bepaalde stoffen toedienen en wel op zo'n manier dat tekorten volledig weggewerkt worden zonder dat het opvalt.
Als het inderdaad allemaal op deze manier zou gebeuren, dan zou er feitelijk niet veel aan de hand zijn, sterker nog, het zou misschien wel gezonder zijn.
Maar helaas werkt de gedachte van een topsporter niet helemaal zo. Als je zo graag wil presteren en je staat ook nog onder zo'n enorme druk, dan zou het ook niet zo moeilijk zijn om toch dat beetje meer te nemen...
Lcsmt schreef:Amclassic-fan schreef: @Daniel, de tijd dat renners allemaal attesten hadden voor hematocriet waardes boven de 50 en er anders precies tegen aanzaten hebben we al een poosje achter ons gelaten sinds epo opspoorbaar is geworden.
Hoe naief kan je zijn?
Die waardes komen grotendeels online, en dan moet je die gewoon lezen om te zien dat ze niet tegen de 50 aan zitten.
Niks naïefs aan.
Koga Miyata Road Racer \'98
Red Bull Pro SL 4400 \'10
Red Bull Pro SL 4400 \'10
Chasse Patate schreef:Pierre92 schreef:Met druppelen bedoel ik: zeer kleine hoeveelheden van bepaalde stoffen toedienen en wel op zo'n manier dat tekorten volledig weggewerkt worden zonder dat het opvalt.
Als het inderdaad allemaal op deze manier zou gebeuren, dan zou er feitelijk niet veel aan de hand zijn, sterker nog, het zou misschien wel gezonder zijn.
Maar helaas werkt de gedachte van een topsporter niet helemaal zo. Als je zo graag wil presteren en je staat ook nog onder zo'n enorme druk, dan zou het ook niet zo moeilijk zijn om toch dat beetje meer te nemen...
En als je nu voor en na een wedstrijd getest wordt? Dan lijkt het me erg opvallend dat je hematocriet na nog hetzelfde is als voor de wedstrijd.
"Ink the future" | Freelance Ontwerper
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Pierre92 schreef:Ik begrijp dat ik niet helemaal niet serieus genomen wordt.
Dit soort verhaaltjes zijn leuk voor verjaardagen, maar iedereen met wat verstand van zaken prikt er zo doorheen. De chemische technieken waarmee doping opgespoord wordt, worden ieder jaar beter. Hoe klein een hoeveelheid ook is, je kan gewoon door de mand vallen. Een aantal jaar geleden werd een Belgische renner geschorst vanwege een verboden stof die in absurd lage concentratie in z'n bloed zat, bleek dat het verontreining in een ander medicijn was... Dat is het probleem van de 0-toleranties, iets wat ook op veel andere vlakken speelt.
Epo kan je zo kopen (kost echt niet veel moeite), 't spul is alleen prijzig. Hele verhaal over anabolen is gewoon klinkklare onzin, als er iets makkelijk op te sporen is dan zijn het wel anabolen steroide. Geen arts die je daar een attest voor gaat geven, daarnaast heb je voor een attest ook nog een 2e arts nodig. Tevens wordt het attest nooit goed gekeurd door de bond.
Hetgeen wat je wel gewoon kunt nemen zijn ijzer en vitamine b12 injecties en die hebben een werking vergelijkend met anabolen (alleen in veel minder sterke maten). En het werkt alleen als je lichaam uitgeput is, als je uitgerust bent ga je echt niet harder fietsen als je een spuit ijzer in je kont zet.