Het dopingtopic 2.0
Mijn Frans is redelijk weggezakt inmiddels, maar 'on' kan toch ook 'men' of 'iemand' betekenen? In dat geval heeft hij het dus niet per se over 'wij'.
Dat was ik ook net aan het denken. Een vrijere vertaling is dan: Ik wou laten zien dat men/iemand (LBL) kan winnen zonder doping. Zo is de uitspraak ook meteen al een stuk neutraler.
http://twitter.com/Filihaan" onclick="window.open(this.href);return false;
Houd bij dit gemierenneuk (sorry, bij deze analyses) wel voor ogen dat Frans ook Vino's moedertaal niet is, zodat de exacte nuances van zijn uitspraken altijd een beetje flou dreigen te blijven...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Ik lees net bij de NOS dat het volgens de op doping betrapte renner Frei nog mogelijk is om een positieve test op EPO te omzeilen.
"De renner, die een schorsing van twee jaar tegemoet kan zien, voegde eraan toe dat het tot op de dag van vandaag mogelijk is een positieve test op epo te omzeilen. De inname van een flinke hoeveelheid vocht is volgens hem al voldoende. Frei werd dan ook gepakt door "eigen nalatigheid", zoals hij het omschreef."
"De renner, die een schorsing van twee jaar tegemoet kan zien, voegde eraan toe dat het tot op de dag van vandaag mogelijk is een positieve test op epo te omzeilen. De inname van een flinke hoeveelheid vocht is volgens hem al voldoende. Frei werd dan ook gepakt door "eigen nalatigheid", zoals hij het omschreef."
De 25-jarige renner stelt dat hij per toeval werd betrapt. "De avond voor de test had ik na drie maanden weer epo gebruikt." De Zwitser had de positieve test kunnen voorkomen, zegt hij in de Basler Zeitung. "Als ik genoeg water had gedronken was er niets aan de hand geweest.
Nu.nl
Per toeval? hij reed in koers.. hoe kan dat per toeval zijn. zeker als je die dag daar voor top 10 rijdt. dan moet een controle toch niet per toeval komen? (het kan een foute vertaling/vrije interpetatie zijn maar dan nog)
Nu.nl
Per toeval? hij reed in koers.. hoe kan dat per toeval zijn. zeker als je die dag daar voor top 10 rijdt. dan moet een controle toch niet per toeval komen? (het kan een foute vertaling/vrije interpetatie zijn maar dan nog)
Filihaan schreef:"Ik wilde laten zien dat we kunnen winnen zonder doping. Het was een doel. "
Wie zijn we dan?
De gehele Astana-ploeg?
de gehele astana ploeg, dat is te overdreven.
contador wint 2x de tour, bij elke zegen wordt je gecontroleerd op doping, je moet alles op internet invullen wat je doet, waar je bent etc.
de kans dat je onder een schorsing uitkomt is 1 %
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009
race-niek schreef:Filihaan schreef:"Ik wilde laten zien dat we kunnen winnen zonder doping. Het was een doel. "
Wie zijn we dan?
De gehele Astana-ploeg?
contador wint 2x de tour, bij elke zegen wordt je gecontroleerd op doping, je moet alles op internet invullen wat je doet, waar je bent etc.
Dat lijkt me een beetje naief. Die kans is echt wel wat groter dan 1%.
eelcoz schreef:race-niek schreef:Filihaan schreef:"Ik wilde laten zien dat we kunnen winnen zonder doping. Het was een doel. "
Wie zijn we dan?
De gehele Astana-ploeg?
Dat lijkt me een beetje naief. Die kans is echt wel wat groter dan 1%.
nee man, je moet alles wat je doet noteren op internet, alles wat je doet. en dat contoleren ze ook, als jij zegt ik ben dokter geweest, moet je bewijs er van hebben.
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009
-
- Forum-lid
Pffft, zowel Kohl als Ricco zeiden dat het niet klopte, dat ze er veel meer moesten tegen gewaaid zijn. Zegt genoeg toch??
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.