Het dopingtopic 2.0
-
- Forum-lid
Ik verdenk Sagan nergens van hoor, het was meer een reactie op de combi renner tussen cancallara, contador en cavandish! Sagan kan goed bergop en heeft ook nog een sterke sprint...wordt/is een klasbak die nog mooie dingen gaat laten zien.
Het blijkt gewoon keer op keer dat ongelofelijk prestaties in het wielrennen gedaan zijn met behulp van doping.
Ik noem de demarrage van Rico in de Pyreneeën, die van VDB op La Redoute en die van Riis op 't buitenblad naar Sèstriere, het wereldrecord hm/uur van Basso, de prestaties van Kohl in de Tour, de plotseling geweldige tijdritten van Schumacher, etc, etc, etc, etc.
Ik noem de demarrage van Rico in de Pyreneeën, die van VDB op La Redoute en die van Riis op 't buitenblad naar Sèstriere, het wereldrecord hm/uur van Basso, de prestaties van Kohl in de Tour, de plotseling geweldige tijdritten van Schumacher, etc, etc, etc, etc.
-
- Forum-lid
Pierre92 schreef:Dan weet ik nog wel een paar van die prachtprestaties:
De sprints van Cavendish, de versnellingen bergop van Contador, de tijdritten van Cancellara, zijn die dan ook met doping gedaan?
Klopt! Daar ben ik ook heilig van overtuigd!
Maar vind het bijvoorbeeld ook verdacht dat Derek Parra de 1500m wint tijdens de olympische spelen. Het gebeurd echt niet alleen in het wielrennen.
Pierre92 schreef:Dan weet ik nog wel een paar van die prachtprestaties:
.... de tijdritten van Cancellara, zijn die dan ook met doping gedaan?
Fiets schreef:
...er schijnt wat aan de hand te zijn in wielrenland. Iets wat wij niet gezien hebben en velen met ons ook niet. Het punt: de geest van een elechtrisch aangedreven tweewieler waart rond. Of lijkt in ieder geval rond te dolen...
Verschillende media melden namelijk het volgende: 'Fabian Cancellara heeft in Parijs-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen een motortje in zijn fiets gezet. Dat meldt de Italiaanse krant L'Avvenire. Jean Whethier, een hooggeplaatste bij de internationale wielerunie UCI, is op de hoogte van de geruchten. 'Er is inderdaad een vermoeden dat renners en ploegen gebruik maken van gemotoriseerd materiaal.' Cancellara wisselde in Parijs-Roubaix en in de Ronde van Vlaanderen vlak voor de finale van fiets. Bij de finish bleek het ros van de Zwitser vervolgens spoorloos verdwenen.
Duwtje
Het motortje kan worden gestopt in het frame, zodat het onzichtbaar is. Het apparaatje is al op de markt, dus het is goed denkbaar dat wielrenners er gebruik van maken om vals te spelen. Het zou de renner een extra vermogen opleveren van 60 tot 100 watt, een serieus duwtje in de rug. De Zwitserse kampioen Fabian Cancellara, die vaak de brommer wordt genoemd, kan lachen om de geruchten. Een motortje in mijn fiets? Een leuk verhaal, maar ik zou echt niet weten hoe het kan.
Vermoeden
Maar het kan dus wel en dat noopte de UCI om met een verklaring te komen. We hebben geen aanwijzingen dat dit al zou gebruikt zijn in het peloton. Maar onze commissie die het materiaal opvolgt, houdt een oogje in het zeil. Tot nu toe werd niets onwettigs vastgesteld, aldus de officiële verklaring. Een lid van de UCI is duidelijker: Er is inderdaad een vermoeden dat renners en ploegen gebruik maken van gemotoriseerd materiaal. Tijdens de Tour van vorig jaar werden we daar attent op gemaakt, aldus Jean Wauthier.
Goed. Tot zover. Wordt zeker nog wel vervolgd! Ennne... de Sparta Ion klinkt toch bijna hetzelfde als Spartacus ( de bijnaam van Fabian...).
:D
Tja... het motor verhaal
Ik weet niet wat ik er van moet geloven. Was die fiets van Cancellara echt verdwenen? Of was hij gewoon al in de bus geladen.
Ik geef hem het voordeel van de twijfel.
Ik weet niet wat ik er van moet geloven. Was die fiets van Cancellara echt verdwenen? Of was hij gewoon al in de bus geladen.
Ik geef hem het voordeel van de twijfel.
Hier een interview met van Heeswijk dat naar mijn idee aan alle kanten rammelt en je voelt gewoon dat hij niet open aan het praten is. Het komt er op neer dat hij het zwak vindt dat Landis anderen probeert mee te trekken. Dit kan ik me wel voorstellen, maar waar ik me over verbaas is dat hij zegt dat hij het gewoon wist (zakkie hier zakkie daar en weet ik allemaal wat...). Hij haast zich er ook mee om er duidelijk bij te zeggen dat dit vooral om Landis gaat, terwijl hij het daarvoor duidelijk over "hun" heeft. Ik begrijp overigens ook niet dat de interviewer niet vraagt waarom v Heeswijk niet met deze info naar de ploegleiding of een andere instantie is gegaan..
*Cas* schreef:Hier een interview met van Heeswijk dat naar mijn idee aan alle kanten rammelt en je voelt gewoon dat hij niet open aan het praten is. Het komt er op neer dat hij het zwak vindt dat Landis anderen probeert mee te trekken. Dit kan ik me wel voorstellen, maar waar ik me over verbaas is dat hij zegt dat hij het gewoon wist (zakkie hier zakkie daar en weet ik allemaal wat...). Hij haast zich er ook mee om er duidelijk bij te zeggen dat dit vooral om Landis gaat, terwijl hij het daarvoor duidelijk over "hun" heeft. Ik begrijp overigens ook niet dat de interviewer niet vraagt waarom v Heeswijk niet met deze info naar de ploegleiding of een andere instantie is gegaan..
Wat een gedraai zeg. Zeg gewoon dat je je er niet mee bemoeid, of zeg wat je ervan vindt. Journalist had idd wat scherper het vuur aan de schenen mogen leggen.
Om nog even terug te keren naar de Armstrong/Landis/Bruyneel kwestie.
Daarnet zag ik op sportweekend(sporza->een) dat Bruyneel een interview geeft gegeven aan sporza waarin hij zich verdedigt dat Landis larie verkondigt.
Een van zijn argumenten is dat Landis in de e-mails aan de pers Armstrong beschuldigt dat hij in 2002 een positieve doping test zou hebben afgelegd op het verboden middel epo. Dit in de Ronde van Zwitserland die Armstrong in juni zou gereden hebben op voorbereiding op de Tour. Armstrong en Bruyneel zouden daarop naar het UCI hoofdkwartier zijn getrokken om de positieve test te laten verdoezelen en of verdwijnen door met geld over de brug te komen. Later in 2005 is in de media bekent geraakt dat Armstrong toen een paar jaar terug een grote donatie zou gedaan hebben aan het UCI naar verluidt volgens Armstrong om de dopingcontroles en onderzoeken te steunen. Dit zijn allemaal feiten/meningen dat Landis aanhaalt in de e-mails maar nu komt de chloe van de zaak en dat is dat de formatie van Bruyneel in die tijd United Postal Service en dus ook Armstrong nooit heeft deelgenomen aan de Ronde van Zwitserland in 2002 wat nog maar eens bevestigt dat de geloofwaardigheid van Floyd Landis niet ernstig te nemen is!!!
reactie Bruybeel aan sporza:
Reactie Bruyneel aan sporza
Mvg, TrekShack
Daarnet zag ik op sportweekend(sporza->een) dat Bruyneel een interview geeft gegeven aan sporza waarin hij zich verdedigt dat Landis larie verkondigt.
Een van zijn argumenten is dat Landis in de e-mails aan de pers Armstrong beschuldigt dat hij in 2002 een positieve doping test zou hebben afgelegd op het verboden middel epo. Dit in de Ronde van Zwitserland die Armstrong in juni zou gereden hebben op voorbereiding op de Tour. Armstrong en Bruyneel zouden daarop naar het UCI hoofdkwartier zijn getrokken om de positieve test te laten verdoezelen en of verdwijnen door met geld over de brug te komen. Later in 2005 is in de media bekent geraakt dat Armstrong toen een paar jaar terug een grote donatie zou gedaan hebben aan het UCI naar verluidt volgens Armstrong om de dopingcontroles en onderzoeken te steunen. Dit zijn allemaal feiten/meningen dat Landis aanhaalt in de e-mails maar nu komt de chloe van de zaak en dat is dat de formatie van Bruyneel in die tijd United Postal Service en dus ook Armstrong nooit heeft deelgenomen aan de Ronde van Zwitserland in 2002 wat nog maar eens bevestigt dat de geloofwaardigheid van Floyd Landis niet ernstig te nemen is!!!
reactie Bruybeel aan sporza:
Reactie Bruyneel aan sporza
Mvg, TrekShack
Trek Madone 5.2 2011, Shimano Ultegra
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force
Dus jij gelooft heilig in de bruyneel/armstrong clan? Mag best hoor. Ooit zal je je mening moeten herzien
En voor we in discussies verzeild raken; ja, ik vind ook dat armstrong de beste ronderenner van het laatste decennium is/was. Maar dat ie clean rijdt/ reed?? Kom op zeg......hoeveel knechten van armstrong zijn nu al gepakt??
Ik vrees dat het geen zin heeft om toprenners van de laatste jaren te verdedigen. Laten we er maar vanuit gaan dat ze allemaal (in meer of mindere mate) geprepareerd zijn/waren. Ok?
En voor we in discussies verzeild raken; ja, ik vind ook dat armstrong de beste ronderenner van het laatste decennium is/was. Maar dat ie clean rijdt/ reed?? Kom op zeg......hoeveel knechten van armstrong zijn nu al gepakt??
Ik vrees dat het geen zin heeft om toprenners van de laatste jaren te verdedigen. Laten we er maar vanuit gaan dat ze allemaal (in meer of mindere mate) geprepareerd zijn/waren. Ok?
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;