Het dopingtopic 2.0
-
- Forum-lid
Help ff: EPO is op te sporen. Dat weet sentjes. Waar is het fout gegaan in de EPO-procedure bij Sentjes. Dat weet Sentjes. Hoeveel renners rijden er rond die net als Sentjes EPO pakken, maar waar de EPO-procedure geen omissies kende.
Kortom, mijn stelling: Als een, met alle respect, B-rijder als Sentjes EPO neemt, neemt iedereen EPO. Ook wielrenners zijn dus mensen.
Kortom, mijn stelling: Als een, met alle respect, B-rijder als Sentjes EPO neemt, neemt iedereen EPO. Ook wielrenners zijn dus mensen.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
-
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
ericpeters schreef:http://www.wielernieuws.be/nieuws/roy_s ... stopt.html
Weer een renner die de waarheid zegt. Dit soort interviews kunnen beter achterwegen gelaten worden.
klimgeit
klimgeit
Hallo,
Ze zeggen beter direct de waarheid, (aangezien hij geen B-staal aanvraagt zal het wel de waarheid zijn) of dat ze liegen zoals Johan Museeuw dat deed.
Zijn "verhaal" van het prille begin
http://www.roy-sentjens.com/apps/blog/
Mvg, TrekShack
de boef van parma schreef:ericpeters schreef:http://www.wielernieuws.be/nieuws/roy_s ... stopt.html
Weer een renner die de waarheid zegt. Dit soort interviews kunnen beter achterwegen gelaten worden.
Ze zeggen beter direct de waarheid, (aangezien hij geen B-staal aanvraagt zal het wel de waarheid zijn) of dat ze liegen zoals Johan Museeuw dat deed.
Zijn "verhaal" van het prille begin
http://www.roy-sentjens.com/apps/blog/
Mvg, TrekShack
Trek Madone 5.2 2011, Shimano Ultegra
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force
-
- Forum-lid
Wat ik niet wens te geloven is het feit dat je ff besluit om naar Spanje te rijden om EPO aan te schaffen (terwijl je weet dat zelfs Stevie Wonder, bij wijze van spreken, aan je kan zien dat je dat spul hebt genomen) en je dan tegen de lamp laat lopen.
Ik geloof eerder dat ook hij al jaren EPO gebruikt, maar dat er nu in de maskering iets fout is gegaan. Ook TD beweerde dat hij slechts 1x een fout middel had genomen en toen toevallig gepakt werd. Ik weet dat de hele gemeente hier nu over mij heen gaat vallen omdat ik natuurlijk geen enkel bewijs kan aanvoeren voor mijn betoog, maar toch he, rook/vuur. Vind derhalve het Sentjes-verhaal ongeloofwaardig.
Ik geloof eerder dat ook hij al jaren EPO gebruikt, maar dat er nu in de maskering iets fout is gegaan. Ook TD beweerde dat hij slechts 1x een fout middel had genomen en toen toevallig gepakt werd. Ik weet dat de hele gemeente hier nu over mij heen gaat vallen omdat ik natuurlijk geen enkel bewijs kan aanvoeren voor mijn betoog, maar toch he, rook/vuur. Vind derhalve het Sentjes-verhaal ongeloofwaardig.
klimgeit
klimgeit
de boef van parma schreef: Vind derhalve het Sentjes-verhaal ongeloofwaardig.
Ik ook.
De meeste renners die gepakt zijn, gebruikten slechts een enkele keer. En sowieso nooit in de wedstrijden die ze wonnen. Zo begon Steven Rooks te gebruiken na z'n overwinningen. Slecht spul eigenlijk, EPO.
de boef van parma schreef:Wat ik niet wens te geloven is het feit dat je ff besluit om naar Spanje te rijden om EPO aan te schaffen (terwijl je weet dat zelfs Stevie Wonder, bij wijze van spreken, aan je kan zien dat je dat spul hebt genomen) en je dan tegen de lamp laat lopen.
Mee eens. Maar wat wel lijkt te blijken is dat "georganiseerd" dopen niet meer zo verspreid is. Zo ook een Jan Ulrich en een Tyler Hamilton die het prive regelden.
Anders zou toch meer mensen uit de school klappen om zich tot martelaar te verheffen? Er is toch wel iemand die niets te winnen denkt te hebben bij de Omerta? Of die zijn schuld probeerd af te schuiven op de begeleiders?
Je hebt Floyd natuurlijk, maar die zaak speelt natuurlijk wel weer een aantal jaar terug (pre-Puerto)
Eens te meer een bewijs dat epo nog massaal gebruikt wordt, met name (of alleen?) in de out-of-competition tijd. Er zijn dus duidelijk methodes om te maskeren, had die Frei het niet over water drinken? Er zullen er vast meer zijn en die zijn uiteraard gewoon bekend in het peloton, zo gaan die dingen.
Moet eerlijk zeggen dat ik wel medelijden voel met Roy als ik dat verhaal lees, alhoewel ik zijn dopegebruik natuurlijk afkeur.
Moet eerlijk zeggen dat ik wel medelijden voel met Roy als ik dat verhaal lees, alhoewel ik zijn dopegebruik natuurlijk afkeur.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
is natuurlijk ook een mooi verhaal: renner op de terugweg, heeft nog geen ploeg voor volgend jaar en besluit dan om naar het ultieme reddingsmiddel te grijpen.
Misschien te mooi (of leleijk) om waar te zijn?
Misschien te mooi (of leleijk) om waar te zijn?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Het valt mij op dat met name renners EPO pakken als ze depresief zijn en ze slecht presteren. Misschien moeten de ploegleiders wat eerder aan de bel trekken en zo'n jongen naar een psycholoog sturen. Degene die pakken zijn op dat moment mentaal zwak en grijpen naar een hulpmiddel.
Wat tevens erg vreemd is dat je EPO zonder recept bij een apotheek schijnt te kunnen halen. Al moet je daarvoor wel een stukje rijden met de auto.
Ik vind het niet gek dat die apotheken in Spanje (Barcelona) te vinden zijn.
Wat tevens erg vreemd is dat je EPO zonder recept bij een apotheek schijnt te kunnen halen. Al moet je daarvoor wel een stukje rijden met de auto.
Ik vind het niet gek dat die apotheken in Spanje (Barcelona) te vinden zijn.
Gerardo
Ach als 't niet de apotheek is, kun je het wel via internet bestellen. En anders weten die renners echt wel hoe ze eraan moeten komen, in de topsport heb je net als in het echte leven gewoon ordinaire dealers en iedereen weet wie dat zijn.