Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 sep 2010 09:11

HAd het ook al gelezen en niet eens meer de moeite genomen het hier te melden :(
Less is bore

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 18 sep 2010 00:12

The Boss. Het komt altijd wel ergens vandaan:
http://www.nytimes.com/2010/09/17/sport ... ref=doping
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 18 sep 2010 00:33

Hmmm........Andreu (ik moet het even nazoeken) heeft ook dit jaar alweer tegen LA getuigd en dat is de tweede keer.

Seems like the net is closing in on LA.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 18 sep 2010 22:44

En wij maar klagen over de profs.
Karl Vanniewkerke schreef: Neveneffecten

Posted: 18/09/2010 by vannieuwkerke in De Morgen, doping, wielrennen

Rond de milleniumwissel had ik er plots genoeg van om mijn miserabel lichaam als een vod door de dag te slepen. Ik wou het organisme nog eens uit slaapstand jagen, vet verbranden en eindelijk zelf ervaren wat koersen echt is. Erover praten ging nog wel, maar zou het ook lukken in een peloton? Ik bevrijdde mijn racefiets uit de donkere garage, sopte hem naar nieuw en trainde anderhalf jaar als een gek…om deel te nemen aan een koers bij de WAOD (Wielerbond Openbare Diensten), een zogeheten nevenbond.

Mijn eerste wedstrijd rijd ik op 31-jarige leeftijd in Melsele. Om twee uur ’s middags (exact drie uur voor de wedstrijd) krijg ik het obligate bord spaghetti met bruine suiker en de halve liter fruitsap nauwelijks door mijn keel geklokt. Zenuwen. Anderhalf uur later haal ik – met knikkende knieën – mijn rugnummer op in Café De Mops aan de Gaverlandstraat en nog wat later zit ik op een stoel naast een leeg olievat in de werkruimte van de plaatselijke garagehouder. Een kleedkamer met Engelse sleutels, een verdwaalde uitlaatpijp en een reservewiel heeft zijn charmes. In dit kader je passie delen met zielsgenoten is een voorrecht. Hier gaat het niet om lachwekkend grote bekers en grof geldgewin (ik zou die dag 12e worden en 7,50 euro opstrijken), maar om de hang naar het snorren van de tubes. Echte sportbeleving, weg van alle extremen en uitwassen. Dacht ik. Niet lang. Jammer genoeg.

Mijn naïviteit wordt een kwartier later al vermoord. Bij het naar buiten gaan confronteert de smeerton die dienst doet als vuilnisbak me met de lege verpakkingen van medicatie waarvan ik de namen met een handig potloodje (van Ikea, maar dat geheel terzijde) in mijn fietsdagboek zou noteren en ’s avonds zou googlen. Het gaat voornamelijk om pijnstillers met cafeïne, type Optalidon. Naar de letter geen dopingproducten, maar wel kenmerkend. ‘Het zinderend effect zit in een pilletje’ als Leitmotiv. Ook daar.

Het verbaasde me geenszins toen ik deze week dit nieuwtje opving en bevestigd kreeg: op 12 augustus 2010 zijn na de WAOD wedstrijd in Heusden (die fungeerde als Kampioenschap van Vlaanderen) de heren W.D.V. uit Lochristi en P.V. uit Eeklo positief bevonden. W.D.V. (48 jaar en ex-amateurwielrenner) is net Kampioen van Vlaanderen bij de D’s geworden en laat zich betrappen op EPO. P.V.(46 jaar) is in dezelfde categorie 5e geworden. Ook in zijn urine vindt de Vlaamse Gemeenschap EPO en nog vier (4!) andere verboden producten. Eat your heart out, Roy Sentjens!

Wat drijft mensen van 46 en 48 jaar om op die manier aan sport te doen? Het is zonde voor de hardwerkende organisatoren en voor de tegenstanders die van fietsen een levensstijl hebben gemaakt. Zielig zelfs. De weerstand tegen de verlokking kan duidelijk niet op tegen de werkelijkheid. De drang naar een nietszeggende zege in de marge van het officiële oeuvre laat zich niet kooien. Mensen als W.D.V. en P.V. creëren een wereld gemobiliseerd door drog en bedrog, voor de eer van de dorpsgek.

Neveneffecten van nevenbonden. Ze gaan jammer genoeg de schaamte voorbij.

Ach, ze doen maar. Alhoewel. Zouden ze niet beter een pannenkoek gaan eten met de kleinkinderen?

(verschenen in De Morgen van zaterdag 18 september 2010)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 sep 2010 18:07

ZorroI schreef:
Seems like the net is closing in on LA.

Mvg, Zorro

Ben benieuwd of het echt zo is, maar ik hoop dat de waarheid boven water komt.
Less is bore

pierre92
Forum-lid

pierre92 20 sep 2010 00:08

Nu Janneman nog.
fietsen, da\'s mijn verzetje!

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 22 sep 2010 19:01

Met een satéetje bij de Chinees, win je iedere ....

http://sport.zdf.de/ZDFsport/inhalt/31/ ... 07,00.html

Moderator AM-F wordt op zijn wenken bediend: De broer van de vriendin van Ricco de klos. 35 andere personen worden ondervraagd.
http://magazine.ciaopeople.com/News_Wor ... bite-22505
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

johanandijk
Forum-lid

johanandijk 27 sep 2010 16:22

kijken of ik voor de forumfietstocht van 16 oktober nog wat eprex(epo) kan scoren op mijn werk.

Wij maken er geen geheimen van hier ;)

www.eprexthuisservice.nl
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

jpp
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jpp 30 sep 2010 07:32

... más allá ...

whocares
Forum-lid

whocares 30 sep 2010 08:23

NOS meld dit ook :

Contador positief in Tour
Alberto Contador heeft toegegeven dat bij hem tijdens de afgelopen Tour de France sporen van het verboden middel clenbuterol zijn aangetroffen.

Het bloedonderzoek werd op 21 juli, tijdens de tweede rustdag in Pau, afgenomen. Een dag later stelde de Spanjaard zijn derde Tour-zege veilig in de etappe naar de top van de Col du Tourmalet.
Verontreinigde voedingsmiddelen

Contadors persvoorlichter meldt dat de Astana-kopman het slachtoffer is geworden van verontreinigde voedingsmiddelen. "Alberto wist op 24 augustus, toen hij over deze kwestie door de UCI werd ingelicht, vrijwel onmiddellijk zeker dat dit de enige oorzaak kan zijn", aldus de persman.

"Ook de door ons ingeschakelde experts houden het op verontreinigde voedingsmiddelen, zeker gezien het grote aantal doping-tests dat Alberto tijdens de Tour doorstaan heeft. Daardoor kan namelijk exact bepaald worden wanneer de stof in Contadors bloed verschenen is en het sluit zowel andere oorzaken als boze opzet uit."

Om 12.00 uur vanmiddag staat Contador, die in augustus bekendmaakte volgend jaar voor de ploeg van Bjarne Riis te gaan rijden, de pers te woord
Opemrkelijk is dit dan weer op AD.nl van gisteren :

http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/ ... tijd.dhtml[/quote]
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

martijnnnn
Forum-lid

martijnnnn 30 sep 2010 09:22

Het verhaal op sporza:

http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrenn ... r_positief

Zou om een minieme hoeveelheid gaan in zijn urine.

aristos
Forum-lid

aristos 30 sep 2010 09:28

Vreemd dat hij gisteren een uitspraak doet dat er geen doping in het peloton aanwezig is, terwijl hij al vanaf 24 augustus weet dat hij zelf verdacht is..... Dat is toch ook niet lekker voor je geloofwaardigheid....

Maar ja, het gaat over kleine hoeveelheden én hij is Spanjaard, dus hij zal er wel mee wegkomen.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

Plaats reactie