Over de wielersport en zijn beoefenaars.

vuelta 2024

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 18 aug 2024 09:43

ColumsbusMJ schreef: 17 aug 2024 22:16 Het eeuwige gezever over WvA door Lugosi. Tarling rijdt nu 5 seconden langzamer dan Van Aert, maar daar hoor ik hem niet over.
Ik had toen en nu niks te zeggen over de prestatie van Tarling. Alleen dat het duidelijk is gezien zijn leeftijd dat die zijn tijd nog wel zal komen.
Mijn gezever over VanAert gaat over feiten en cijfers, verdiep je eens in zijn resultaten en dan bijvoorbeeld specifiek in zijn tijdritresultaten. Op procyclingstats kan je ook de tussentijden zien.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 18 aug 2024 09:46

Dubbeldekker schreef: 17 aug 2024 21:07 Ik denk toch echt (Lugosi) dat ‘m op koers ligt om deze Vuelta minimaal 1 etappe te pakken, ik verwacht er minstens 4, en ook nog een paar dagen in het rood te rijden (niet op zijn metertje maar in het shirt)

Ja, dat geloof ik ook wel.
Ik vond alleen dat (vooral in de Belgische pers) zijn tijdrit op de OL overrated was en nog helemaal niet op het niveau was van de tijdrijder die hij ooit was.

Hopelijk kan hij rechtblijven, want zowel zijn valpartij in de Tour als op de OL waren zo lullig dat het lijkt of de concentratie er niet helemaal meer is.

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 18 aug 2024 13:33

lugosi schreef: 17 aug 2024 20:50 Ik heb meteen daarna gesteld dat wanneer je de winst van het volle wiel in rekening zou brengen hij in de buurt van McNulty zou uitgekomen zijn op plaats 5 of 6. Vandaag werd dat bevestigd.

Zo zag ik het toen:
ik heb de wattagewinst eens ingevoerd in een online rekenmodule en volgens die berekening zou dit iets meer dan een halve minuut opleveren. Als deze berekening correct is dan nuanceert dit VanAerts prestatie en komt ie kwa resultaat in de buurt van McNulty. Of we in een vlakke tijdrit daar nu bijzonder tevreden over moeten zijn. Ik weet het niet.
Zou je die data kunnen delen, of is het geheim?

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 18 aug 2024 14:42

lugosi schreef: 18 aug 2024 09:43
ColumsbusMJ schreef: 17 aug 2024 22:16 Het eeuwige gezever over WvA door Lugosi. Tarling rijdt nu 5 seconden langzamer dan Van Aert, maar daar hoor ik hem niet over.
Ik had toen en nu niks te zeggen over de prestatie van Tarling. Alleen dat het duidelijk is gezien zijn leeftijd dat die zijn tijd nog wel zal komen.
Mijn gezever over VanAert gaat over feiten en cijfers, verdiep je eens in zijn resultaten en dan bijvoorbeeld specifiek in zijn tijdritresultaten. Op procyclingstats kan je ook de tussentijden zien.
“Bij Tarling is het moeilijk om vergelijken door de fietswissel, maar zonder fietswissel haalt die hier gewoon brons voor VanAert met of zonder vol voorwiel.”

Dit waren je woorden over Tarling. Het is overigens Van Aert met een spatie. Maar prima dit was mijn laatst reactie over Van Aert. Hopelijk wint hij één of meerdere ritten, dan kan hij zijn criticasters de mond snoeren.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 18 aug 2024 15:04

ColumsbusMJ schreef: 18 aug 2024 14:42
“Bij Tarling is het moeilijk om vergelijken door de fietswissel, maar zonder fietswissel haalt die hier gewoon brons voor VanAert met of zonder vol voorwiel.”

Dit waren je woorden over Tarling. Het is overigens Van Aert met een spatie. Maar prima dit was mijn laatst reactie over Van Aert. Hopelijk wint hij één of meerdere ritten, dan kan hij zijn criticasters de mond snoeren.
Dat klopt, Tarling eindigde op 2 seconden van VanAert met gedwongen fietswissel, het spreekt voor zich dat die wissel meer dan 2 seconden duurde.
En ik zei dus toen en nu niks over de prestatie van Tarling.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 18 aug 2024 15:19

Klein_Verzet schreef: 18 aug 2024 13:33
ik heb de wattagewinst eens ingevoerd in een online rekenmodule en volgens die berekening zou dit iets meer dan een halve minuut opleveren. Als deze berekening correct is dan nuanceert dit VanAerts prestatie en komt ie kwa resultaat in de buurt van McNulty. Of we in een vlakke tijdrit daar nu bijzonder tevreden over moeten zijn. Ik weet het niet.

Zou je die data kunnen delen, of is het geheim?
Haha, ik heb gewoon de geclaimde winst ingevoerd in een online calculator, dat ik deze berekening opgeslagen heb weet ik niet meteen. Ik kijk het even na. Merk ook op dat ik niets van die berekeningen begrijp en in mijn initiele tekst er daarom ook bijplaatste "Als deze berekening correct is".

De geclaimde winst aldus VanAert;

“Het hield weinig risico in om met die volle wielen rond te rijden. Ik heb het voldoende getest en had honderd procent vertrouwen dat het een goede keuze was. Ik heb me er altijd comfortabel op gevoeld. We hadden berekend dat het 17 watt voordeel kon opleveren. Wat aanzienlijk is; als je weet dat helmen, sokken en dat soort dingen maar een paar watt scheelt. Dan was dit een grote winst.”

en volgens Heyboer:
Niet elke renner kan met twee dichte wielen rijden, vertelt Heijboer. “Je moet ook over veel stuurvaardigheid beschikken. En Wout van Aert heeft dat zeker. Daarom hebben we dit alleen met Wout gedaan, ook omdat hij onze enige renner was met echte medaillekansen. Voor Jonas Vingegaard in de Tour is het veel minder logisch, al is het maar omdat hij een stuk lichter is en het vooral van geaccidenteerde tijdritten moet hebben.”

Heijboer denkt dat we twee dichte wielen – wat een voordeel van 17 watt op zou kunnen leveren – in de toekomst mogelijk vaker gaan zien. “Andere ploegen zullen er nu ook wel over gaan nadenken”, aldus de performance manager.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 18 aug 2024 15:48

@ KleinVerzet

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 18 aug 2024 16:19

Ai, bij Lisa Baaike weeral een slachtoffer. Van Baarle slachtoffer van valpartij in de vuelta.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 18 aug 2024 16:25

Een sacoche in zijn wiel? Er waren er nog die daar onderuit gingen

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 18 aug 2024 18:11

Toch een soort van massasprint in de eerste etappe (na de vermeende proloog)

Benieuwd wie hier gaat winnen!! WvA zal moeilijk worden denk ik….

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 18 aug 2024 18:58

Mooie zege van Groves.
VanAert met de boniseconden wel rode trui.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 18 aug 2024 21:20

Rood en groen: Mooi voor Van Aert! Wel jammer dat ie net te vroeg op kop kwam, dat kost hem de zege. Wie deed de leadout bij Visma LAB?

Plaats reactie