53x11 schreef:havana schreef:53x11 schreef:De Telegraaf is als bron ongeveer net zo geloofwaardig als de gemiddelde zelfverklaarde "expert" op dit forum. Bovendien lijkt het (als het al zo is) noemen van een verkeerde herkomst van een stukkie vlees me nou nog niet echt bewijs voor dopingfraude.
Ik wacht even met m'n oordeel totdat er (echte) feiten op tafel komen
De Telegraaf is de krant in Nederland die het
minst hoeft te rectificeren, waarvan akte. Wat je verder van die krant vindt, moet iedereen zelf bepalen.
Waar het hier om gaat is dat de Telegraaf (as usual) enorme stemming zit te maken terwijl er feitelijk alleen een of andere koe uit Frankrijk blijkt te komen ipv uit Spanje. Misschien hoeven ze minder te rectificeren omdat ze ook zelden echt nieuws brengen? Ik weet eigenlijk niet zo goed wat je met je statement ("waarvan akte" ) duidelijk wilt maken...
De Telegraaf rectificeert zo weinig omdat ze hun feiten vrijwel altijd op orde hebben. Op het gebied van beeldvorming valt vaak inderdaad wel het e.e.a. te dingen, maar daar kun je moeilijk voor een rechter worden gedaagd.
Dat de Telegraaf nooit met nieuws komt is natuurlijk kul. Ze hebben vrijwel iedere maand wel een grote of minder grote scoop. De wielerjournalisten van de Telegraaf staan ook goed bekend.
In algemene zin vind ik de vermeende leugen van Contador uiterst relevant. Volkomen logisch dat de Telegraaf zoiets publiceert. Als journalist heb je de missie dat wat relevant is publiek te maken, en daarbij de feiten te checken. Ik vind persoonlijk helemaal niet dat de Telegraaf aan extreme stemmingmakerij doet in deze kwestie.
Ik wil hier helemaal geen lans breken voor de Telegraaf, want ik vind het ook een waardeloze krant, maar die krant wordt vaak vals beschuldigd.