Denk dat worstelaars wel andere hoeveelheden testosteron/anabolen gebruiken dan wielrenners
Tijdens een grote ronde daalt je testosteronspiegel en met testosterongelletjes vullen ze het aan om beter te herstellen, terwijl krachtsporters het gebruiken om bruut gespierd te worden.
Het dopingtopic 2.0
Middelen als testoderm of androderm(creme of pleisters) zijn bedoeld voor mannen in de 'overgang'. De hoeveelheden tesosteron die zij dmv deze 'supplementen' binnenkrijgen zijn bij lange na niet te vergelijken met de hoeveelheden die bodybuilders wegspuiten!
Van gedragsverandering zal dus echt niet zo snel sprake zijn!
Het gedrag van boonen is meer te verklaren als uitlaatklep. Die gast staat onder een inmense druk, zeker in het voorjaar. Hoe langer hij niet wint (en dit voorjar moest hij lang wachten!!) hoe hoger de druk van de media. Ik vind de misstappen van boonen verklaarbaar en dan niet door doping!
Van gedragsverandering zal dus echt niet zo snel sprake zijn!
Het gedrag van boonen is meer te verklaren als uitlaatklep. Die gast staat onder een inmense druk, zeker in het voorjaar. Hoe langer hij niet wint (en dit voorjar moest hij lang wachten!!) hoe hoger de druk van de media. Ik vind de misstappen van boonen verklaarbaar en dan niet door doping!
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Scepticus schreef:Marconi schreef: De enige radicale manier voor het dopingprobleem is dat de sponsoren zich niet meer beschikbaar gaan stellen voor een sport waar leugen en bedrog hoogtij vieren.
Alleen blijkt keer op keer dat er altijd weer nieuwe ploegen klaar staan om dopingzondaars op te pikken, en nieuwe sponsors om (ex-?) dopingploegen te sponsoren.
Daaruit valt dus op te maken dat sponsors (en publiek, want het publiek is de reden de sponsors sponsoren ) doping toch niet zo'n onoverkomelijk probleem vinden.
Helaas heb je gelijk. ;-(( Als ik een bedrijf zou hebben dan zou ik een andere sport sponseren maar zeker geen wielrennen hoezo mijn hart ook bij het fietsen cq wielrennen ligt. Doping vind ik zó'n enorme sportvervalsing dat ik nu, omdat het maar voortduurt, geen enkele prof. renner meer serieus neem. Liegen en bedriegen is hun devies. Bah!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Marconi schreef:Scepticus schreef:Marconi schreef: De enige radicale manier voor het dopingprobleem is dat de sponsoren zich niet meer beschikbaar gaan stellen voor een sport waar leugen en bedrog hoogtij vieren.
Alleen blijkt keer op keer dat er altijd weer nieuwe ploegen klaar staan om dopingzondaars op te pikken, en nieuwe sponsors om (ex-?) dopingploegen te sponsoren.
Daaruit valt dus op te maken dat sponsors (en publiek, want het publiek is de reden de sponsors sponsoren ) doping toch niet zo'n onoverkomelijk probleem vinden.
Helaas heb je gelijk. ;-(( Als ik een bedrijf zou hebben dan zou ik een andere sport sponseren maar zeker geen wielrennen hoezo mijn hart ook bij het fietsen cq wielrennen ligt. Doping vind ik zó'n enorme sportvervalsing dat ik nu, omdat het maar voortduurt, geen enkele prof. renner meer serieus neem. Liegen en bedriegen is hun devies. Bah!
Tja, en dat heb je alleen bij wielrennen hè.......
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Klopt : een renner stopt er eerder mee (johan museeuw pas op zijn 35/36ste jaar een van de oudste....)
Een jonge renner kan vanwege zijn leeftijd de gevolgen beter verwerken en of neutraliseren.
Doch iedereen reageert anders op kleine en microhoeveelheden of een pot -groot tot zeer grote dosis-.
Van contador is bekend dat hij door gebruik 2x een bloedprop heeft opgelopen. Neemt hij de pot dan zal t snel gedaan kunnen zijn .
Je stelt: Tijdens een grote ronde daalt je testosteronspiegel en met testosterongelletjes vullen ze het aan om beter te herstellen, terwijl krachtsporters het gebruiken om bruut gespierd te worden.
De renner smeert net voor de rit en/of na de rit. Na de rit is het zelfs verstandig te noemen en bevordert en houdt je gezondheid in stand. Daar hoef je niet moeilijk over te doen. De vraag is en blijft: hoe ga je ermee om.
Ervaring: heb aan 1 Leffe dubbel genoeg en is zeer gezond doch ene voor en ene na de maaltijd is te........
Een jonge renner kan vanwege zijn leeftijd de gevolgen beter verwerken en of neutraliseren.
Doch iedereen reageert anders op kleine en microhoeveelheden of een pot -groot tot zeer grote dosis-.
Van contador is bekend dat hij door gebruik 2x een bloedprop heeft opgelopen. Neemt hij de pot dan zal t snel gedaan kunnen zijn .
Je stelt: Tijdens een grote ronde daalt je testosteronspiegel en met testosterongelletjes vullen ze het aan om beter te herstellen, terwijl krachtsporters het gebruiken om bruut gespierd te worden.
De renner smeert net voor de rit en/of na de rit. Na de rit is het zelfs verstandig te noemen en bevordert en houdt je gezondheid in stand. Daar hoef je niet moeilijk over te doen. De vraag is en blijft: hoe ga je ermee om.
Ervaring: heb aan 1 Leffe dubbel genoeg en is zeer gezond doch ene voor en ene na de maaltijd is te........
Beroep je een beetje op bronnen hè Max. Van Contador is nl. bekend dat hij door een aangeboren afwijking, een erfelijke aandoening n.b., een herseninfarct heeft gehad, en daarvoor een zware hersenoperatie en revalidatie moest ondergaan. Zie bijv. Alberto Contador maakt Johan Bruyneel blij op Sporza.beVan contador is bekend dat hij door gebruik 2x een bloedprop heeft opgelopen
Het is dacht ik niet aan ons om van een door artsen geconstateerde aangeboren afwijking dopinggebruik te maken.
Ik stop met het volgen van het wielrennen als er geen doping wordt gebruikt. Als sinds mensenheugenis is er sprake van list bedrog in het wielrennen. Vroeger staken ze stukken af met de trein, daarna kwam de doping, ze worden door de ploegleider met de auto meegesleurd, rijden in het zog van de motor, omhoog geduwd door supporters, dan EPO, testosteron, bloeddoping, etc, etc, etc,...
List en bedrog (dus) doping hoort gewoon bij de sport!
Als de heren renners schoon gaan rijden is het wielrennen het wielrennen niet meer. Wat is er nu mooier dan dat je iemand keihard bergop zien rijden en dan moeten denken. Is ie nu zo goed of heeft die gepakt? Dat is een beetje het mystieke van deze sport. De ene keer wordt die goede klimgeit gepakt op doping en de andere keer niet. Als is niet gepakt is, dan weet je het nog steeds niet zeker. Heerlijk toch?!?!?
List en bedrog (dus) doping hoort gewoon bij de sport!
Als de heren renners schoon gaan rijden is het wielrennen het wielrennen niet meer. Wat is er nu mooier dan dat je iemand keihard bergop zien rijden en dan moeten denken. Is ie nu zo goed of heeft die gepakt? Dat is een beetje het mystieke van deze sport. De ene keer wordt die goede klimgeit gepakt op doping en de andere keer niet. Als is niet gepakt is, dan weet je het nog steeds niet zeker. Heerlijk toch?!?!?
Live fast; die young. mijn blog
Jan W.F. schreef:Het is dacht ik niet aan ons om van een door artsen geconstateerde aangeboren afwijking dopinggebruik te maken.
Jaja net als Ricco met zijn door artsen geconstateerde natuurlijke aanleg voor een hoog hematocriet percentage. Laat me niet lachen.
vivo schreef:Jaja net als Ricco met zijn door artsen geconstateerde natuurlijke aanleg voor een hoog hematocriet percentage. Laat me niet lachen.
Er zijn mensen die van nature een hoge hematocrietwaarde hebben, en dat deze mensen in duursporten relatief veel voorkomen is niet meer dan logisch. Het is namelijk een vorm van talent voor duursport, net zoals lengte een vorm van talent is voor basketbal. Je suggereert dat alle door artsen geconstateerde afwijkingen waar renners baat bij hebben voortkomen uit list en bedrog, maar het feit dat er renners en artsen zijn die de boel besodemieteren betekent niet dat alle renners die afwijkingen hebben dat ook doen. Het cynisme van velen met betrekking tot de wielersport is hypocriet en onterecht.
NoBSplz schreef:Het cynisme van velen met betrekking tot de wielersport is hypocriet en onterecht.
Misschien wel hypocriet maar zeker niet onterecht. Hoe vaak hebben we al niet een renner idioot hard omhoog zien koersen en dan 10 dagen later blijkt dat ie uit de pot met verboden vruchten heeft gesnoept. Natuurlijk worden we daar cynisch van.
Live fast; die young. mijn blog
Het is onterecht omdat het wielrennen door de strenge controles waarschijnlijk een van de schoonste topsporten ter wereld is. Het wordt echter met een cynisme behandeld alsof het de vuilste topsport is.
Ik moet echter toegeven dat een cynisme met betrekking tot de gedachte dat dopingvrije topsport in het algemeen onmogelijk is, wél terecht is. Het is namelijk onrealistisch om van topsporters te verwachten dat zij op basis van moralistische argumenten werken binnen het kader van de gestelde regels in plaats van het kader van de mogelijkheden. Topsporters hebben een winnaarsmentaliteit. Dat betekent dat ze bereid zijn om hun grootmoeder in de bamboebossen van China te laten misbruiken door een reuzenpanda om te bereiken wat ze willen bereiken, of dat nu een kampioensschaal, een gele trui, of een gouden medaille is. Er blijkt keer op keer sprake te zijn van een onrealistische beeld dat de nobele moraalridders hebben van topsporters.
Ik moet echter toegeven dat een cynisme met betrekking tot de gedachte dat dopingvrije topsport in het algemeen onmogelijk is, wél terecht is. Het is namelijk onrealistisch om van topsporters te verwachten dat zij op basis van moralistische argumenten werken binnen het kader van de gestelde regels in plaats van het kader van de mogelijkheden. Topsporters hebben een winnaarsmentaliteit. Dat betekent dat ze bereid zijn om hun grootmoeder in de bamboebossen van China te laten misbruiken door een reuzenpanda om te bereiken wat ze willen bereiken, of dat nu een kampioensschaal, een gele trui, of een gouden medaille is. Er blijkt keer op keer sprake te zijn van een onrealistische beeld dat de nobele moraalridders hebben van topsporters.