Over de wielersport en zijn beoefenaars.

vuelta 2024

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 09 sep 2024 08:50

Met Vingegaard had je de Vuelta waarschijnlijk dit jaar weer gewonnen, maar het is inderdaad zorgwekkend dat hij bij Visma nog de enige ronde renner is die kans maakt op een podium. Het succes in een grote ronde is zo wel erg afhankelijk van één renner. Gelukkig zijn er nog een hoop andere renners bij Visma die op een andere manier de koers kleuren.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 09 sep 2024 08:56

Van Aert natuurlijk wel, voor de rest was het echt niks. Kuss en Valter vielen mij vooral tegen. Daar had er na het uitvallen van Wout toch echt altijd eentje van mee moeten zitten in de aanval.
Campagnolo Ultra Dork

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 09 sep 2024 09:30

ColumsbusMJ schreef: 09 sep 2024 08:50 Met Vingegaard had je de Vuelta waarschijnlijk dit jaar weer gewonnen, maar het is inderdaad zorgwekkend dat hij bij Visma nog de enige ronde renner is die kans maakt op een podium. Het succes in een grote ronde is zo wel erg afhankelijk van één renner.
Dat is toch niet zo raar?
Er zijn maar enkelingen die een grote ronde kunnen winnen, met een in je ploeg mag je al tevreden zijn.
De meeste ploegen hebben er geen , en moeten het doen met dag successen of in het beste geval podium.

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 09 sep 2024 09:30

Tijdens de Vuelta was het alleen WvA die heel veel leuks heeft laten zien. Ik bedoelde dat de rest van het jaar er normaal gesproken ook wel de nodige renners zijn die de koers kunnen kleuren. Dit jaar was het allemaal erg mager mede door pech, maar ook omdat dit jaar schril afsteekt tegenover het succes van vorig jaar. Kuss heeft volgens mij ook aangegeven zich het prettigst te voelen in de rol van (super)knecht. De Vuelta overwinning van vorig jaar lijkt mij een incident. Hopelijk dat hij zijn oude vorm herpakt en weer wat moois kan laten zien bij het assisteren van Vingegaard.

Verder vond ik de Vuelta spannender dan de TDF of de Giro. Als aanvaller had je tenminste nog een kans op een overwinning en was de strijd door beperkte krachtsverhoudingen tussen de favorieten een stuk leuker om naar te kijken. De beste twee ronderenners van dit moment waren niet aanwezig, voor de neutrale kijker een geschenk.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 09 sep 2024 10:00

Inderdaad best veel vermakelijke etappes gezien.
Sowieso de enige grote ronde dit jaar die ik tot het eind heb gevolgd. Ook de landschappen deden niet onder voor Italië wat mij betreft.

De laatste jaren is de Vuelta eigenlijk het leukste om te kijken.
Campagnolo Ultra Dork

marsman
Forum-lid

marsman 09 sep 2024 10:08

Helaas weinig tijd gehad om deze versie te volgen. Voor mij toch een versie die in het teken staat van de stiekeme ontsnapping can O'Conner en de onontkoombare catch up van Roglic. En jazeker, Spanje is prachtig. Zeker de Picos en Baskenland.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 09 sep 2024 11:17

mao schreef: 09 sep 2024 09:30
ColumsbusMJ schreef: 09 sep 2024 08:50 Met Vingegaard had je de Vuelta waarschijnlijk dit jaar weer gewonnen, maar het is inderdaad zorgwekkend dat hij bij Visma nog de enige ronde renner is die kans maakt op een podium. Het succes in een grote ronde is zo wel erg afhankelijk van één renner.
Dat is toch niet zo raar?
Er zijn maar enkelingen die een grote ronde kunnen winnen, met een in je ploeg mag je al tevreden zijn.
De meeste ploegen hebben er geen , en moeten het doen met dag successen of in het beste geval podium.
Dat is ook zo. Het is denk ik vooral het contrast ten opzichte van de jaren ervoor. UAE lijk in de breedte een stuk sterker te zijn geworden, terwijl Visma heeft moeten inboeten op kwaliteit. Dat je zowel Roglic als Vingegaard in je team hebt zitten is wellicht ook een luxepositie die niet houdbaar is voor de lange termijn.

Plaats reactie