Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
gaisdergerman
- Forum-lid
gaisdergerman
12 okt 2008 16:11
jibb schreef:dummy schreef:
En wat nou als in de Tour de rode lantaarn-drager positief getest wordt? Dan beweer jij zeker dat het hele peloton verboden snoepjes geconsumeerd heeft?!
Volgens mij is dit in het verleden al eens gebeurt. Weet zijn naam zo niet meer, maar kan mij herinneren dat er een franse renner was die bij hoog en bij laag beweerde clean rond te rijden en dit ook in menig interview verklaarde. De bewuste renner was steevast achteraan de uitslagen te vinden. Geloof dat hij destijds bij Francaise des Jeux reed.
Ik geloof dat het Christophe Bassons was. Hij was bij de rest van het peleton niet erg geliefd en heeft in zijn profcariere ook weinig gepresteerd. Ik geloof dat Lance hem ook niet echt mocht.
Ik zelf denk dat bijna heel het peleton gebruikt. Vooral de ploeg waar bruyneel ploegleider van is. De rijders in die ploeg rijden altijd buitengewoon goed maar worden bijna nooit gepakt. Die kerel doet toch iets goed
-
simic
- Forum-lid
simic
12 okt 2008 16:59
Wij kunnen die bron niet checken, dus mogen wij toch best wel zeggen dat we het verhaal niet geloven. Wij kunnen ook dingen verzinnen en zeggen dat we het uit betrouwbare bron hebben. Dat is waar je mede-forummers op wijzen, meer niet, je moet je echt niet aangevallen voelen hoor:d
Nu even inhoudelijk. Verhaal zou best waar kunnen zijn, maar eerlijk gezegd geloof ik het niet echt.
campa=super schreef:Tuurlijk, je hebt helemaal gelijk. Iedereen die een bron heeft kletst uit zijn nek. Alle bronnen kletsen uit hun nek. Iedereen kletst uit zijn nek. Wel toevallig dat een ex ploegmaat van LA in zijn ploeg zit. Maar goed, die kletst natuurlijk ook uit zijn nek, zoals iedereen.
-
scepticus
- Forum-lid HC
scepticus
12 okt 2008 17:11
Theo V schreef:Meen je dat, mag je gewoon koersen met een attest van je ploegarts zonder dat dat voorgelegd is aan een soort medische comissie van de controlerende instantie?
Tuurlijk niet.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
Theo V
- Forum-lid HC
Theo V
12 okt 2008 17:48
Scepticus schreef:Theo V schreef:Meen je dat, mag je gewoon koersen met een attest van je ploegarts zonder dat dat voorgelegd is aan een soort medische comissie van de controlerende instantie?
Tuurlijk niet.
Hoe gaat het dan, zo'n attest verkrijgen?
-
w0uter
- Forum-lid
w0uter
13 okt 2008 22:00
'dit is het nieuwe wielrennen', ik krijg steeds minder zin om de sport die ik met zoveel hartstocht volg en verdedig te blijven volgen. Ik denk dat ik me maar eens ga verdiepen in schoonspringen of zo...
-
niklas2
- Forum-lid
niklas2
13 okt 2008 22:09
En zo zijn we bijna 50 pagina's ver in dit topic en moeten we haast wel tot de conclusie komen dat het 'nieuwe wielrennen' wel bestaat, maar dat dit niet meer inhoudt dan dat er van nieuwe middelen gebruik wordt gemaakt.
Ik word er treurig van.....dit gaat de professionele tak te gronde richten omdat sponsoren toch echt zullen gaan afhaken. M.n. sponsorgelden vanuit de financiele sector (daar schijnt so wie so een probleempje te zijn) zullen heel snel gaan opdrogen zo.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
-
bikeboss
- Forum-lid
bikeboss
13 okt 2008 22:18
Het is precies omdat er zoveel geld mee gemoeid is dat zoveel naar doping wordt gegrepen. Hoewel, in nevenbonden, waar de meesten geld toesteken aan het deelnemen aan wedstrijden, zijn ook al zestigers op doping betrapt. Het gaat blijkbaar om een complexe mix van geldgewin en eerzucht. Maar als we het wielrennen de rug toekeren, moeten we dat met vrijwel alle sporten op alle niveau's doen.
-
hansmol
- Forum-lid
hansmol
13 okt 2008 22:46
en wie wordt de volgende? reed nog meer verdacht hard
-
havana
- Forum-lid HC
havana
13 okt 2008 22:48
Er zullen er nog wel meer volgen en het lijkt me niet zo moeilijk om te bedenken wie het zullen zijn.
-
scepticus
- Forum-lid HC
scepticus
13 okt 2008 22:56
Ik ben benieuwd naar die 5 CSC'ers....
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"