Het dopingtopic 2.0
7.000 euro voor een jaar trainingsbegeleiding van zo'n toppers is geen uitzondering... Ik ken een paar topatleten die dit betalen.
Tot daar alles ok... de rest... hmmm. Stuur eens een rekeninguitreksel met jouw bankrekening als begunstigde, bedrag 5.000 euro en vermelding "trainingsadvies" naar een paar toprenners: wie weet betalen ze doodleuk en incasseer je gewoon
Tot daar alles ok... de rest... hmmm. Stuur eens een rekeninguitreksel met jouw bankrekening als begunstigde, bedrag 5.000 euro en vermelding "trainingsadvies" naar een paar toprenners: wie weet betalen ze doodleuk en incasseer je gewoon
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
ik snap nog steeds niet helemaal waarom ze je niet gewoon een levenslange schorsing geven.
Eerst waren er allemaal verhalen over het nieuwe wielrennen ed., maar kennelijk werkt het niet, de mensen verbeteren zich kennelijk niet zelf.
op die manier kun je het ook niet verpesten voor al je collega's die wel eerlijk sporten.
Eerst waren er allemaal verhalen over het nieuwe wielrennen ed., maar kennelijk werkt het niet, de mensen verbeteren zich kennelijk niet zelf.
op die manier kun je het ook niet verpesten voor al je collega's die wel eerlijk sporten.
Ik hou nog wel een flinke slag om de arm bij Keisse... Als het iets in de richting van die irritante neussprays, verkoudheidsmiddeltjes betreft, dan kan het zijn dat hij er uiteindelijk mee weg komt (zoals wel vaker is gebeurd). Er wordt wel weer heel erg heftig op gereageerd door de Duitse organisatoren zeg. Meteen helemaal schorsen, meteen 100 procent schuldig verklaren.
klimmer77 schreef:Die duitsers neem je toch niet meer serieus hoop ik. Ik weet niet wat het probleem is met dat volk(ik generaliseer even). Maar dit soort overdreven massa gedrag komt daar wel vaker voor.
Inderdaad, als ik beelden van Koninginnedag of de manier hoe het oranje voetbalelftal op kampioenschappen gevolgd wordt, dan is massagedrag Nederland volledig vreemd
Back to doping... In het voetbal doen ze er precies allemaal wat moeilijker over:
De Standaard Online schreef:[bOok dopingcontroles bij Anderlecht en Standard][/b]
BRUSSEL - Anderlecht en Standard ontsnappen niet aan dopingcontroles, maar voorlopig wel aan de 'whereabouts'.
Beleid
De nieuwe reglementering van het Wereld Anti-Doping Agentschap (Wada), die vanaf 1 januari 2009 ingaat, wordt niet op gejuich onthaald in de voetbalwereld (DS 11 december). De sportersvakbond Sporta is vooral niet opgezet met de invoering van de whereabouts: elke elitesporter moet één uur per dag beschikbaar zijn op een vooraf meegedeelde plaats. En nadat de dopingcontroleurs van de Vlaamse Gemeenschap waren langsgekomen, vroeg Club Brugge-coach Jacky Mathijssen zich deze week wat geërgerd af ook Standard zou worden gecontroleerd.
Het antwoord: ja, ook Waalse clubs en Brusselse clubs zijn verplicht om de Wada-code na te leven en worden gecontroleerd op dopinggebruik. Hans Cooman, dopingarts van de Vlaamse Gemeenschap: 'België heeft de Unesco-antidopingconventie ondertekend. Dopingcontroles in het voetbal worden zowel in Vlaanderen, Wallonië als Brussel gedaan.'
In theorie geldt de domicilie van de voetballers als criterium, in de praktijk worden de voetballers op de club gecontroleerd. En wat met voetballers die in Brussel wonen? Cooman: 'Dat is een moeilijke. Eentalig Vlaamse clubs zijn de bevoegdheid van Vlaanderen, eentalig Franse van Wallonië en tweetalige clubs van Brussel.'
Een detail: waar Vlaanderen zijn dopingdecreet al heeft aangepast aan de nieuwe Wada-dopingcode, zijn Wallonië en Brussel nog niet klaar. In de praktijk ontsnappen die clubs voorlopig dus aan onder meer die ene maatregel die Sporta een doorn in het oog is: het één uur 'huisarrest'.
Cooman: 'Zolang de bestaande wetgeving er niet is, kun je niets verplichten. Maar binnen enkele maanden zullen ook de Brusselse en Waalse wetgeving aangepast zijn. We hebben overigens onlangs met de profclubs samengezeten, zowel de Vlaamse als Franstalige. Ik heb toen gemerkt dat de ploegen bereid zijn mee te werken. Daarom snap ik de demarche van de sportersvakbond echt niet.'
bron: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... &ref=front
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
-
- Forum-lid
En dat zijn er weer twee die hun medaille in kunnen leveren.......
http://sport.zdf.de/ZDFsport/inhalt/18/ ... .html?dr=1
http://sport.zdf.de/ZDFsport/inhalt/18/ ... .html?dr=1
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
-
- Forum-lid
Zaalvoetbal, wees eens eerlijk, had jij daar aan gedacht?
Zaalvoetballers geschorst wegens doping
GENEVE - De wereldvoetbalbond FIFA heeft donderdag twee zaalvoetballers geschorst wegens doping. De Italiaan Carlos Morgado Oliveira kreeg een straf voor twee jaar na een positieve test bij het wereldkampioenschap dit jaar in Brazilië. Hij werd gecontroleerd bij de wedstrijd tegen Rusland.
Doelman Melvin King uit Liberia mag vijf maanden niet in actie komen omdat hij is betrapt bij een WK-kwalificatieduel in oktober tegen Senegal.
Zaalvoetballers geschorst wegens doping
GENEVE - De wereldvoetbalbond FIFA heeft donderdag twee zaalvoetballers geschorst wegens doping. De Italiaan Carlos Morgado Oliveira kreeg een straf voor twee jaar na een positieve test bij het wereldkampioenschap dit jaar in Brazilië. Hij werd gecontroleerd bij de wedstrijd tegen Rusland.
Doelman Melvin King uit Liberia mag vijf maanden niet in actie komen omdat hij is betrapt bij een WK-kwalificatieduel in oktober tegen Senegal.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
Hans Mol schreef:wat loopt die schumacher nou weer te zeiken die gozer is al 3 of 4 keer betrapt en elke keer weer mooi verhaal geef gewoon toe net als de rest kan ik er meer begrip voor tonen dan nu echt een hekel aan die man te krijgen
Yeps, de verleiding is voor velen te groot, net zoals de belangen te groot zijn om zonodig te moeten presteren, ten koste van sportiviteit (gebruik).
En in zijn geval is t ook wel een beetje de kat op t spek binden; z'n familie werkt in een apotheek.
@nimp: ik denk dat de historie leert dat straffen maar een zeer beperkt preventief werkt. Neem de doodstraf (toch behoorlijk afschrikwekkend): in de Veësvania (USA, of voor simpele zielen Amerika) zijn meerdere onderzoeken gedaan, om te kijken wat effectiever was in het terugdringen van criminaliteit. Staten die de doodstraf wel voeren scoren niet significant beter (of slechter) dan staten die dat niet doen.
Behoud van ellende dus. In de wielrennerij lijkt dit eigenlijk ook al duidelijk: Sinds het 'nieuwe wielrennen' worden zondaars met pek en veren over de beeldbuis gejaagd, toch heb ik niet het idee dat er veel minder (of meer) wordt gebruikt.
Behoud van ellende dus. In de wielrennerij lijkt dit eigenlijk ook al duidelijk: Sinds het 'nieuwe wielrennen' worden zondaars met pek en veren over de beeldbuis gejaagd, toch heb ik niet het idee dat er veel minder (of meer) wordt gebruikt.