Harder straffen leidt bovendien alleen maar tot eindeloze rechtszaken waar niemand op zit te wachten.
Wat veel beter werkt is nauwer samenwerken met farmaceuten zodat je de pakhazen elke keer een stap voor blijft. De CERA test is hier een mooi voorbeeld van.
Het dopingtopic 2.0
@Havana: Ik weet niet of de CERA-test exemplarisch zal blijken te zijn. Er valt meer geld te verdienen met winnen in de sport dan met 'zuivere' sport. En famaceuten staan niet bekend om hun hoge ethische principes.
Een typisch geval van: de toekomst zal het leren.
Een typisch geval van: de toekomst zal het leren.
-
- Forum-lid
Het blijft zoeken naar een speld in een hooiberg en als men dan wat gevonden heeft volgt er een lange rechtzaak.De atleet ontkent te allen tijde wetende hoe krakkemikkig het rechtsysteem aansluit op het onderzoekingssysteem. De farma industrie kan op termijn pas hulp bieden als de ramp zich reeds voltrokken heeft: De illegale designers lopen jaren voor op de regulaire farma ontwikkelaars. Met de te verwachte genen manipulaties voor de deur vraag ik me af of we ueberhaupt nog een vinger achter doping kunnen krijgen.
ZDF 22.12.08
UCI will Winokurow-Sperre verlängern
Der Radsport-Weltverband UCI will ein baldiges Comeback von Alexander Winokurow mit allen Mitteln verhindern. Die UCI legte beim Internationalen Sportgerichtshof CAS Beschwerde gegen die milde Einjahressperre für Winokurow ein, die der kasachische Verband gegen den ehemaligen Telekom-Profi wegen Fremdblutdopings im Jahr 2007 verhängt hatte. Stattdessen will die UCI eine Zweijahressperre erwirken, wie UCI Sprecher Enrico Carpani bestätigte. Winokurows Sperre war am 24.Juli abgelaufen. Im Oktober kündigte der 35-Jährige an, 2009 wieder für sein ehemaliges Astana-Team fahren zu wollen.
ZDF 22.12.08
UCI will Winokurow-Sperre verlängern
Der Radsport-Weltverband UCI will ein baldiges Comeback von Alexander Winokurow mit allen Mitteln verhindern. Die UCI legte beim Internationalen Sportgerichtshof CAS Beschwerde gegen die milde Einjahressperre für Winokurow ein, die der kasachische Verband gegen den ehemaligen Telekom-Profi wegen Fremdblutdopings im Jahr 2007 verhängt hatte. Stattdessen will die UCI eine Zweijahressperre erwirken, wie UCI Sprecher Enrico Carpani bestätigte. Winokurows Sperre war am 24.Juli abgelaufen. Im Oktober kündigte der 35-Jährige an, 2009 wieder für sein ehemaliges Astana-Team fahren zu wollen.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
-
- Forum-lid
Liggen de langlaufers voor op de overige sporten?
http://wintersport.zdf.de/ZDFsport/inha ... .html?dr=1
http://wintersport.zdf.de/ZDFsport/inha ... .html?dr=1
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
Sinds het "nieuwe wielrennen",zijn er nog nooit zoveel wielrenners betrapt!
Geloofwaardig...
Geef toch gewoon toe dat ze allemaal nemen,zou pak geloofwaardiger overkomen en zijn ze ineens van al die miserie vanaf...In het NBA(Basketbal-USA)gebeurt dit ook al jaren.En ja toegelaten!
Heb genoeg gezien en gehoord,geloof me weet waarover ik spreek...
Nu zijn er net nog eens 60!!!renners onder speciaal toezicht geplaatst omdat ze verdachte bloedwaarde lieten opmerken.(Het gaat over profrenners.)
Dit gebeurt vanaf de jeugd,tot profs en ja ook de amateurs.(In het laatste geval gebeurt het meestal dat zij degene zijn die het "product"moetten testen.
Er word onderzoek gedaan in universiteiten hoe je een dopingonderzoek kunt omzeilen,zegt dit niet genoeg?
En nee,wil niet ieder1 de kast opjagen of wielersport afkraken,maar word het niet tijd om de sport te redden en het eerlijk onder ogen te zien?
Zeg al jaren dingen hier op dit forum,en maar lachen en zeveren op men schrijffouten(hoop dat het nu meevalt?)maar denk dat ik in 80% van de gevallen wel men punt haalde?
En verbeteren doet het er niet op,...
En het klopt inderdaad dat er in elke topsport genomen word.(Ja zelfs in snooker,...),maar het wielrennen word nu 1maal geviseert,...Sport van het volk?
Ga commentaar krijgen en ontkenningen,maar vele weten ook dat ik weet waarover ik spreek!
Fijne,sportieve en dopingvrije dag zou ik zeggen.
Geloofwaardig...
Geef toch gewoon toe dat ze allemaal nemen,zou pak geloofwaardiger overkomen en zijn ze ineens van al die miserie vanaf...In het NBA(Basketbal-USA)gebeurt dit ook al jaren.En ja toegelaten!
Heb genoeg gezien en gehoord,geloof me weet waarover ik spreek...
Nu zijn er net nog eens 60!!!renners onder speciaal toezicht geplaatst omdat ze verdachte bloedwaarde lieten opmerken.(Het gaat over profrenners.)
Dit gebeurt vanaf de jeugd,tot profs en ja ook de amateurs.(In het laatste geval gebeurt het meestal dat zij degene zijn die het "product"moetten testen.
Er word onderzoek gedaan in universiteiten hoe je een dopingonderzoek kunt omzeilen,zegt dit niet genoeg?
En nee,wil niet ieder1 de kast opjagen of wielersport afkraken,maar word het niet tijd om de sport te redden en het eerlijk onder ogen te zien?
Zeg al jaren dingen hier op dit forum,en maar lachen en zeveren op men schrijffouten(hoop dat het nu meevalt?)maar denk dat ik in 80% van de gevallen wel men punt haalde?
En verbeteren doet het er niet op,...
En het klopt inderdaad dat er in elke topsport genomen word.(Ja zelfs in snooker,...),maar het wielrennen word nu 1maal geviseert,...Sport van het volk?
Ga commentaar krijgen en ontkenningen,maar vele weten ook dat ik weet waarover ik spreek!
Fijne,sportieve en dopingvrije dag zou ik zeggen.
il magnifico
haha,nee vooral gefrustreert omdat ik nu geen lief heb ,-)
Ben hier wel lange tijd niet opgeweest...Laat ons zeggen dat 2008 wel het rottigste was dat ik me ooit kon voorstellen!
Fiets zelfs moetten verkopen nzo,...en ja hart bloed als ik wielrenners zie,heb zelfs voor fiets geweent(klinkt wat hopeloos)
Maar ja het blijft men grote liefde...
Ben hier wel lange tijd niet opgeweest...Laat ons zeggen dat 2008 wel het rottigste was dat ik me ooit kon voorstellen!
Fiets zelfs moetten verkopen nzo,...en ja hart bloed als ik wielrenners zie,heb zelfs voor fiets geweent(klinkt wat hopeloos)
Maar ja het blijft men grote liefde...
il magnifico
Ik heb Pantani wel gemist. Vaak was zijn manier van schrijven wat onbehouden, maar later kwam toch vaak zijn waarheid aan het licht. Toen iedereen vorig jaar sprak van het schone wielrennen, was Pantani degene die zei, dat er nog grote gevallen aan het licht kwamen. Kijk naar afgelopen Tour. Mooi dat je er weer bent man!
Ja,via deze weg toch beetje volgen he.
En doet me goed wat je schrijft...
Probeer er wat op te letten,maar ben blij dat er sommige inderdaad zien dat het erger word...
Zie "KING"Lance nu-Hij is de Merckx van de moderne tijd.Wat ik nu ga vertellen gaan er veel kwaad voor zijn,maar klopt ze:
Hij had in de tijd producten die nieuw waren en niemand had en dat is nu hetzelfde met de amerikaanse labo's!
Hij had bv al CERA fzo,en nu kent de rest dat pas...En Merckx had toen al EPO...
(De laatste veronderstellingen zijn voorbeelden,gaat mss over andere producten.)
-Maar zeg het,dit gaat zo ver,over zoveel geld,dat het gerust puare maffia-praktijken mag genoemt worden.
En doet me goed wat je schrijft...
Probeer er wat op te letten,maar ben blij dat er sommige inderdaad zien dat het erger word...
Zie "KING"Lance nu-Hij is de Merckx van de moderne tijd.Wat ik nu ga vertellen gaan er veel kwaad voor zijn,maar klopt ze:
Hij had in de tijd producten die nieuw waren en niemand had en dat is nu hetzelfde met de amerikaanse labo's!
Hij had bv al CERA fzo,en nu kent de rest dat pas...En Merckx had toen al EPO...
(De laatste veronderstellingen zijn voorbeelden,gaat mss over andere producten.)
-Maar zeg het,dit gaat zo ver,over zoveel geld,dat het gerust puare maffia-praktijken mag genoemt worden.
il magnifico