Titanium fietsen
@corniel: ik zie de gelijkenis ook (de wielen doen al veel) Dit is een voorvork van Van Nicholas zelf, ik heb eigenlijk nog niet gekeken of ik er de decals af krijg, persoonlijk stoort het mij niet.
De bidonhouders ga ik zo laten (vind het mooier dan rvs of tita).
Het crankstel zat bij de groep. Als ik alles los moest aankopen kwam ik wel duurder uit en ik zat nu al aan mijn max. budget.
Als dit crankstel zijn tijd gehad heeft zal ik eens verder kijken.
Stuurlintje had ik ook mijn twijfels over maar valt in het echt wel mee.
De bidonhouders ga ik zo laten (vind het mooier dan rvs of tita).
Het crankstel zat bij de groep. Als ik alles los moest aankopen kwam ik wel duurder uit en ik zat nu al aan mijn max. budget.
Als dit crankstel zijn tijd gehad heeft zal ik eens verder kijken.
Stuurlintje had ik ook mijn twijfels over maar valt in het echt wel mee.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Wasje schreef: ...Laat maar horen wat je ervan vindt (positief/negatief)...
Wasje schreef:Ik heb hem zondag eens op de weegschaal geplaatst en kwam op 8,7 kilo uit
Echt een héél fraai geheel, wel sober, maar dat past prima bij zo'n/een Ti-frame.
Het totale gewicht valt mij een pietsje tegen, doch dat zal wel hoofdzakelijk aan de groep (relatief 'zwaar' en triple) liggen dunkt mij. Maar ja, het 'extra' aan gewicht wordt dan weer gecompenseerd door het hebben van een triple;)! 'Omhoog' moet dus toch gaan lukken:d. Veel plezier er mee!
60 x Ventoux
Le Grimpeur schreef:Wasje schreef: ...Laat maar horen wat je ervan vindt (positief/negatief)...Wasje schreef:Ik heb hem zondag eens op de weegschaal geplaatst en kwam op 8,7 kilo uit
Echt een héél fraai geheel, wel sober, maar dat past prima bij zo'n/een Ti-frame.
Het totale gewicht valt mij een pietsje tegen, doch dat zal wel hoofdzakelijk aan de groep (relatief 'zwaar' en triple) liggen dunkt mij. Maar ja, het 'extra' aan gewicht wordt dan weer gecompenseerd door het hebben van een triple;)! 'Omhoog' moet dus toch gaan lukken:d. Veel plezier er mee!
Hij kan altijd nog een mooie lichte compact crankset aanschaffen
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Wasje schreef:Laat maar horen wat je ervan vindt (positief/negatief)
Ik ben niet zo kapot van die hoekige buisdoorsneden, maar het plaatje als geheel vind ik geslaagd.
Ook goed om te kiezen voor een 105-groep ipv een hogere groep, want die staat erg goed. (Net als veel fietsen met SRAM Rival beter af zouden zijn, dan met Force of Red.)
d_jokke schreef:wat echt wel raar is, is dat de Europese en Amerikaanse kaders verschillen.
BV de R230
=> Europese versie heeft een zadelpen nodig van 27,2mm
=> Amerikaanse versie heeft een zadelpen nodig van 31,6mm
uitleg vanop de europese website in het Duits:
Reduzierter Sattelstützendurchmesser
Bei den Lynskey-EU-Rahmen wurde der Sattelstützendurchmesser auf 27,2 mm reduziert. Durch den Einsatz der dünneren USE Titan Sattelstütze erzielt man mehr Fahrkomfort, denn diese ist deutlich flexibler als eine 31,6 mm Sattelstütze.
Nu ben ik wel gekl**t. Had al een Lynskey zadelpen gekocht voor in mijn bestelde R230; maar dat zal dus niet passen vermits die 31,6 is ipv 27,2 mm
Heeft iemand dit al meegemaakt dat er verschillen zijn tussen dezelfde kaders die voor Europa of Amerika zijn??
Probleem opgelost.
Er gaat via TS-Bikes een Amerikaans kader geleverd worden!
Hierbij een plaatje van mijn Lynskey R230. Gekocht bij CRC in de UK, maar met 31,6 zadelpen.
De specificaties zijn als volgt:
Lynskey R230 frame maat L
Edge road 2.0 vork
Chris King balhoofd
Sram Red shifters en derrailleurs
KCNC crankstel
New Ultimate stuurpen en zadelpen
SLR zadel
FSA carbon stuur
M5 remhoeven
Campa shamal ultra wielen
Totaal gewicht 6,8 kg!
[IMG=http://img714.imageshack.us/img714/4676/p1020118r.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
De specificaties zijn als volgt:
Lynskey R230 frame maat L
Edge road 2.0 vork
Chris King balhoofd
Sram Red shifters en derrailleurs
KCNC crankstel
New Ultimate stuurpen en zadelpen
SLR zadel
FSA carbon stuur
M5 remhoeven
Campa shamal ultra wielen
Totaal gewicht 6,8 kg!
[IMG=http://img714.imageshack.us/img714/4676/p1020118r.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
marcobos schreef:Hierbij een plaatje van mijn Lynskey R230. Gekocht bij CRC in de UK, maar met 31,6 zadelpen.
knap machien!!
Ik wou dat ik de mijne ook al had.
Ik heb het niet zo voor fietsen bestellen via internet.
Doe het liever via een plaatselijke dealer.
=> qua garantie, service,....
Nu moet bikebasics een Amerikaanse R230 voor mij te pakken krijgen;
dit betekent een langere wachttijd...
Heb ook gehoord dat Lynskey naar de toekomst toe meer en meer frames met een 27,2mm pen gaan uitrusten omwille van het comfort.
De 31,6 Lynskey zadelpen zou dan uit het gamma verdwijnen en een 27,2 in de plaats komen.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
marcobos schreef:Hierbij een plaatje van mijn Lynskey R230...
Mooi, mooi, mooi! En door de niet alledaagse afmontage ook nog eens een behoorlijke lichtgewicht (mijn Planet-X met een wat meer conventionele afmontage weegt exact 1 kg meer, maar daar ben ik ook heel tevreden mee).
60 x Ventoux