Dag allemaal!
Ik heb alle reacties (waarvoor dank, wat een interactie
even laten passeren...om de simpele reden dat ik er eerst mee wou fietsen alvorens mijn commentaar toe te voegen...
Vandaag dus 110 km gereden...en heb ervan genoten...
Jullie hebben volgens mij allemaal een beetje gelijk...
- ik heb me voor de maat gebaseerd op mijn vorige fiets (zonder spacers, een Cannondale waarop ik perfect zit) maar vooral op een berekening via internet op de site van één van de Litespeed-dealers (Workbench): zo kwam ik op een 'medium' voor Litespeed, maar ik viel er daar ook al tussenin, en had ook één maatje groter kunnen kiezen. Echter, de speciale prijs bij Van Herwerden was enkel nog mogelijk op een medium-kader, dus daarvoor gekozen.
Van Herwerden zelf heeft hier weinig mee te maken, want heb hen geen advies gevraagd. En in de winkel voelde de door Van Herwerden afgemonteerde fiets (met spacers, zelfs zonder dat zijn maat kenden...) dadelijk goed aan...
Ben het dus mee eens dat een maatje meer idealer had geweest, maar deze maat gaat echt ook prima mits spacers en setback-zadelpen
- de bovenbuis is inderdaad 2 centimeter korter dan mijn vorige fiets, maar de lengte stuur-midden zadel is dan weer gewoon hetzelfde. Ook na 110 km had ik niet het gevoel verkeerd op mijn fiets te zitten: geen rug- of schouderpijn, goede benen. Stuurt wel iets scherper dan de Cannondale, maar zeker niet té.
Mijn eindoordeel: ben gewoon zeer gelukkig en trots op deze fiets, én hij fiets goed. Wat niet wil zeggen dat een maatje groter niet nog perfecter had geweest, maar daar betaal ik dan wel geen 2300 EURO voor (prijs indien hem zonder de speciale korting zou moeten kopen...). Dus... bedankt voor alle adviezen, maar toch wil ik met niemand wisselen
En nee hoor, ben helemaal niet depressief