Titanium fietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48
Dank voor de reacties weer, fijn zoveel kennis en kunde hier!
Dat van de slooping had ik zelf ook kunnen bedenken natuurlijk. Ik heb bij Canyon de 2XL, ik zal de geometrie tabel er eens bijpakken, de Canyon zit namelijk als gegoten. Slooping vind ik overigens niet heel mooi, en zeker niet bij titanium...
Verder niemand hier dus die de aanschaf van een titanium wat overdreven vind voor mijn behoeften (ik had ook niet anders verwacht)
Dat van de slooping had ik zelf ook kunnen bedenken natuurlijk. Ik heb bij Canyon de 2XL, ik zal de geometrie tabel er eens bijpakken, de Canyon zit namelijk als gegoten. Slooping vind ik overigens niet heel mooi, en zeker niet bij titanium...
Verder niemand hier dus die de aanschaf van een titanium wat overdreven vind voor mijn behoeften (ik had ook niet anders verwacht)
Titanium zie ik ook niet als "niche" materiaal, maar vooral als heel erg praktisch omdat lak overbodig is met de daaraan verbonden kwetsbaarheid.
Mijn frame ziet er (als ik het met een doekje met warm water afneem ) na 51/2 jaar nog steeds als nieuw uit.
Verder was het voor mij veruit de beste optie toen ik voor mijn 60e verjaardag eens ging kijken wat er aan maatframes was te krijgen in W. Europa, namelijk niks onder pakweg 1200€ (alleen frame) en dan heb je staal of aluminium.....voor veel minder kan je titanium krijgen als je maar bereid bent met Chinezen in de slag te gaan.
Het is geen materiaal voor massaproduktie, dus waarom dan niet meteen custom? Zo kwam ik in China terecht en het is de beste koop op fietsgebied die ik ooit gedaan heb.....
PS, het is toch echt sloping.
Omdat het altijd handwerk is, kan titanium in iedere gewenste geometrie gemaakt worden, zowel klassiek als met wat meer eigentijdse kenmerken, wat je maar wil...
Mijn frame ziet er (als ik het met een doekje met warm water afneem ) na 51/2 jaar nog steeds als nieuw uit.
Verder was het voor mij veruit de beste optie toen ik voor mijn 60e verjaardag eens ging kijken wat er aan maatframes was te krijgen in W. Europa, namelijk niks onder pakweg 1200€ (alleen frame) en dan heb je staal of aluminium.....voor veel minder kan je titanium krijgen als je maar bereid bent met Chinezen in de slag te gaan.
Het is geen materiaal voor massaproduktie, dus waarom dan niet meteen custom? Zo kwam ik in China terecht en het is de beste koop op fietsgebied die ik ooit gedaan heb.....
PS, het is toch echt sloping.
Omdat het altijd handwerk is, kan titanium in iedere gewenste geometrie gemaakt worden, zowel klassiek als met wat meer eigentijdse kenmerken, wat je maar wil...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
De mijne komt van XACD : http://www.xacd.com.cn/contact.htm
Met wat zoeken vindt je wel meer:
http://www.waltlytitanium.com/
http://www.titancycles.com/
Enzovoort.
Stuur een mail met wat je wil en je krijgt met wat trekken alle info die je wil.
Met wat zoeken vindt je wel meer:
http://www.waltlytitanium.com/
http://www.titancycles.com/
Enzovoort.
Stuur een mail met wat je wil en je krijgt met wat trekken alle info die je wil.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Timo, de Litespeed Arenberg blijft zeker zoals hij is, ik zit er perfect op en doe ritten tot 200km zonder een centje pijn, dus blijkbaar is deze instelling voor mij (65 en niet meer zo soepel in de rug) goed en daar ga ik niet aan knoeien, maar een fietsje erbij dat zou misschien wel kunnen
Vandaag de garage leeggetrokken en een lekker beginnersfietsje in elkaar gesleuteld voor mijn zoon, die deze zomer voor het eerst op een racefiets stapt. Verwend volk hoor die kids...
Batavus / B1 / Beone extreme road titanium frame uit (plm.) 1996, met de originele (kaalgeschuurde) Time stiletto vork.
Batavus / B1 / Beone extreme road titanium frame uit (plm.) 1996, met de originele (kaalgeschuurde) Time stiletto vork.
Ik heb de overeenkomstige B1 Xtreme XC Team Ti. Excuses voor het posten van een MTB in een racedraadje. En voor de lekke band natuurlijk.
Ik heb de meeste van de originele B1 decals verwijderd en vervangen door een recenter BEONE design. Voor de kleurstelling heb ik me door VN laten inspireren.
Ondanks de kleine wielen is het nog steeds een fijn rijdende bike. De Goma's in 2.25" hebben net genoeg ruimte in de achtervork.
Ik heb de meeste van de originele B1 decals verwijderd en vervangen door een recenter BEONE design. Voor de kleurstelling heb ik me door VN laten inspireren.
Ondanks de kleine wielen is het nog steeds een fijn rijdende bike. De Goma's in 2.25" hebben net genoeg ruimte in de achtervork.
-
- Forum-lid
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 12 jun 2012 10:29
Zo, de cups zitten er inmiddels in en de voorvorkbuis is op maat. We komen er wel.