Titanium fietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
- Locatie: Zwolle
heel erg onderscheidend en totaal anders dan de 'normale titanium frames', maar toch niets voor mij. Mn volgende fiets wordt zeker van titanium, maar dan wil ik dat ook kunnen zien (en bijv, niet geverfd, dmaar een pure tita look))
-
- Forum-lid
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 30 apr 2014 19:52
Wie minder geld wil uitgeven, moet eens bij Planet-X Bikes kijken. Deze week hebben ze een 1:1 wisselkoers van GBP naar Euro.
https://www.planetx.co.uk/c/q/bikes/road-bikes/spitfire
Dat ziet er netjes uit en voor die prijs een no-brainer!hotrod schreef: ↑21 nov 2019 10:15
Wie minder geld wil uitgeven, moet eens bij Planet-X Bikes kijken. Deze week hebben ze een 1:1 wisselkoers van GBP naar Euro.
https://www.planetx.co.uk/c/q/bikes/road-bikes/spitfire
YFood !!!
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
- Locatie: Zwolle
zow he, dat zijn heel andere prijzen dan een JGuillem, Pilot of VN! Gewoon op prijsnivo Carbon. Nog niet eerder gezien.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Bij titanium krijg je waar je voor betaald (zit veel handwerk in en goede buizen zijn niet goedkoop). Paar keer een planet X gezien en het is idd net zo duur als een goed carbonframe maar die laatste is dan helaas wel de betere keus. Planet X wordt volgens mij in Vietnam gemaakt (geen waardeoordeel) en er zijn voldoende berichten dat de aftersales van het merk verre van geweldig is. Zou geloof ik eerder voor een overjarig linskey frame o.i.d. gaan shoppen.
Ik kwam bijna in de verleiding er maar een frameset bij te nemen, maar de M is me te laag en de L veel te lang, dat gaat absoluut niet passen.....
Aftersales wisselt nogal bij PX, ik heb 1 goede ervaring een paar jaar geleden.
Aftersales wisselt nogal bij PX, ik heb 1 goede ervaring een paar jaar geleden.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik heb mij laten vertellen dat omdat enkele titaniumdelen geprint zijn het een piekbelasting heeft van (-)25%, het zou sterker moeten zijn dan normaal staal. Ik ben technisch niet onderlegt om het fijne ervan te vertellen.
De zichtbare lasnaden is een gevolg van het printen. Enkele delen zijn niet geheel conform maat uit te printer gekomen. Het is ook maar een ontwerp/prototype en is nog niet in productie genomen. Ik ga er wel vanuit dat indien het in productie wordt genomen de lasnaden niet meer zichtbaar zijn.
De zichtbare lasnaden is een gevolg van het printen. Enkele delen zijn niet geheel conform maat uit te printer gekomen. Het is ook maar een ontwerp/prototype en is nog niet in productie genomen. Ik ga er wel vanuit dat indien het in productie wordt genomen de lasnaden niet meer zichtbaar zijn.
Braun Beauty SL Dedacciai
Uit de garage sale van Le Grimpeur. Een Lynskey Cooper. Helaas zijn mijn fotografische kwaliteiten niet zoals die van mementomori. Momenteel in WW modus.
Opbouw
Stuur: S-works Shallow bend carbon
Stuurlint: Supacaz Galaxy
Stuurpen: 90mm 6 graden Pro LT
Zadel: Pro Stealth
Zadelpen: Canyon VCLS S13
Balhoofd lagers en zadelpen klem: Hope
Wielen: Mavic Aksium UST Pro met 25 mm Mavic Yksion banden
Shifters: 105 5800
Remmen: Ultegra R8000
Crankstel: 105 R7000 50-39
FD: Ultegra R8000
RD: 105 5800 GS
Verlichting voor: Knog PWR Trail
Verlichting achter: Bontrager Flare RT
Bel: PortlandDesignWorks Alexander Graham
Spatborden: SKS Raceblade XL
Updates in de toekomst:
Ik wil graag bijpassende BSA lagers van Hope. Uit de garage sale van Le Grimpeur heb ik ook een wielrichter, spaakspanningmeter en dish tool gekocht. Ik heb nog een stel 240s naven liggen. Lijkt me leuk om zelf een stel wielen te bouwen.
Opbouw
Stuur: S-works Shallow bend carbon
Stuurlint: Supacaz Galaxy
Stuurpen: 90mm 6 graden Pro LT
Zadel: Pro Stealth
Zadelpen: Canyon VCLS S13
Balhoofd lagers en zadelpen klem: Hope
Wielen: Mavic Aksium UST Pro met 25 mm Mavic Yksion banden
Shifters: 105 5800
Remmen: Ultegra R8000
Crankstel: 105 R7000 50-39
FD: Ultegra R8000
RD: 105 5800 GS
Verlichting voor: Knog PWR Trail
Verlichting achter: Bontrager Flare RT
Bel: PortlandDesignWorks Alexander Graham
Spatborden: SKS Raceblade XL
Updates in de toekomst:
Ik wil graag bijpassende BSA lagers van Hope. Uit de garage sale van Le Grimpeur heb ik ook een wielrichter, spaakspanningmeter en dish tool gekocht. Ik heb nog een stel 240s naven liggen. Lijkt me leuk om zelf een stel wielen te bouwen.
Volgens mij heel mooi geworden, maar hij verdient even een foto zonder spatborden en andere accessoires. Dan kunnen we pas goed zien hoe mooi die is!