De oplossing is een powermeter kopenRick23 schreef: ↑11 apr 2023 21:57 Sorry, toch weer even ‘zeuren’. Echt elke keer als ik buiten fiets (zonder vermogensmeter) vindt JOIN mijn RPE een 2 (zeer zeer lichte hersteltraining). Dit terwijl ik soms echt normale tot stevige ritjes doe. Als ik op Zwift fiets (wel met vermogen) dan schat hij de RPE wel altijd goed in.
Ik denk dat dit komt omdat JOIN mijn vermogens van Strava gebruikt (die Strava heeeel laag inschat),maar heb wel ingesteld in JOIN dat ik alleen op basis van hartslag train.
Maar goed, hoeft op zich geen punt te zijn maar elke keer zegt JOIN dat de RPE hoger is dan verwacht en daarop het schema aanpast. Ik weet niet of dat optimaal is?
Zonder gekheid, zonder powermeter kun je beter niet met JOIN gaan trainen IMHO. Is gewoon niet te doen.
Ik heb zelf JOIN nu zo ver gekregen dat hij vindt dat ik overtraind ben En ik weet niet of ik daar nog uit ga komen, want ik blijf gewoon fietsen en de ritten toevoegen. Met als gevolg dat ik steeds weer méér rust aan mijn broek krijg...
@wasbeer
D2? Join werkt helemaal niet met D-zones en al helemaal niet met D2 want dat is grijs trainen. Overigens eens dat sommige intervaltrainingen buiten niet af te werken zijn. Mijn oplossing was om die indoor af te werken. Maar als het mooi weer is doe ik gewoon wat anders.