Standplaats: Eifel (Duitsland)
@Gaisdergerman, die Ardennen-routes zijn inderdaad jammerlijk verdwenen, tezamen met de teloorgang van Bikeroutetoaster. Momenteel heb ik nog wel deze Ferme Libert-route (177 km, 4000 hm) op de RidewithGPS-plank liggen. Straffe rit die je wellicht in tweeën kunt delen.
Die heb ik laatst gedaan, hele mooie route!!buzz schreef: ↑22 jun 2023 13:40 @Gaisdergerman, die Ardennen-routes zijn inderdaad jammerlijk verdwenen, tezamen met de teloorgang van Bikeroutetoaster. Momenteel heb ik nog wel deze Ferme Libert-route (177 km, 4000 hm) op de RidewithGPS-plank liggen. Straffe rit die je wellicht in tweeën kunt delen.
Vooral de klim die de naam van de route heeft haha.
Als je er nog meer in de Ardennen hebt houd ik me aanbevolen.
-
- Forum-lid
Wederom dank Buzz, daar kan ik wel wat mee.
Wij zitten net onder Waimes, Ondenval om precies te zijn.
Wij zitten net onder Waimes, Ondenval om precies te zijn.
Er staan veel routes online op de website van lecoffeeride, de meesten blijven wel wat weg uit de buurt daar maar sommigen kan je wel gebruiken als basis om van te vertrekken.
https://www.lecoffeeride.cc/rides/road/
https://www.lecoffeeride.cc/rides/road/
Is inderdaad een beauty hè, de Ferme Libert-beklimming. Is ook mijn favoriete.Gerwin89 schreef: ↑22 jun 2023 18:56Die heb ik laatst gedaan, hele mooie route!!buzz schreef: ↑22 jun 2023 13:40 @Gaisdergerman, die Ardennen-routes zijn inderdaad jammerlijk verdwenen, tezamen met de teloorgang van Bikeroutetoaster. Momenteel heb ik nog wel deze Ferme Libert-route (177 km, 4000 hm) op de RidewithGPS-plank liggen. Straffe rit die je wellicht in tweeën kunt delen.
Vooral de klim die de naam van de route heeft haha.
Als je er nog meer in de Ardennen hebt houd ik me aanbevolen.
En ja, mooi dat je tijdens het bikkelen nog enig oog had voor de route(omgeving).
@LethalP, je zou inderdaad sommige routes vanuit Nöthen kunnen gebruiken, zoals deze Nöthen – Weiswampach (Lux) (188 km, 3300 hm). Die langgerekte route verloopt namelijk door Stadtkyll, vanwaaruit je eenvoudig zowel een noordelijk alsook een zuidelijk rondje kunt realiseren.
Om enig idee te geven, zie onderstaande 1e en 3e route, met daarbij nog twee ingekorte kopietjes. Voor alle routes is Stadtkyll de start/finish-locatie. De bijbehorende beklimmingen (incl. afstand en percentage) zijn via de navolgende linkjes te zien...
Om enig idee te geven, zie onderstaande 1e en 3e route, met daarbij nog twee ingekorte kopietjes. Voor alle routes is Stadtkyll de start/finish-locatie. De bijbehorende beklimmingen (incl. afstand en percentage) zijn via de navolgende linkjes te zien...
- Stadtkyll – Harzheim (128 km, 2300 hm). Noordelijke route richting Nöthen.
- Stadtkyll – Hallschlag (102 km, 1800 hm). Ingekorte kopie van bovenstaande 1e route.
- Stadtkyll – Weiswampach (Lux) (120 km, 2200 hm). Zuidelijke route richting Weiswampach (Luxemburg).
- Stadtkyll – Gondenbrett (75 km, 1400 hm). Ingekorte kopie van bovenstaande 3e route, met nog een extra lus via Gondenbrett.