Gewoon blijven fietsen ! Zeker ideaal om je duurvermogen te behouden. En ook voor de souplesse van je spieren. Als je stopt met fietsen en je gaat langzaam naar de 5 km dan lever je redelijk duurvermogen in.havana schreef: ↑14 mei 2024 11:44Ik zit met vrijwel hetzelfde "probleem". Ik ga 1-11 tijdelijk stoppen met fietsen tot en met de marathon van Rotterdam (half april).Kornuit schreef: ↑14 mei 2024 11:23 Ik wil graag hardlopen erbij gaan doen omdat dit gemakkelijk te combineren is met een stedentrip (zonder fiets) en in de winter prima te doen is met slecht weer. Mijn fietsconditie is erg goed en daar zit ook direct de valkuil, hoe zorg ik voor een goede opbouw zonder dat ik direct te hard ga en blessures tot gevolg..
Iemand een goed schema? Eventueel gecombineerd met een (spotify) app?
Alvast bedankt!
Ik heb besloten op zoek te gaan naar een trainer om mij te begeleiden en te behoeden voor beginnersfouten en overbelasting.
Ik heb ik 2018 de Koning van Spanje trail gelopen ( slechte voorbereiding, goede tijd ). In 2019 2 x halve marathon, en in oktober dat jaar de Kustmarathon ( zwaarste van Nederland denk ik. Altijd heb ik er bij gefietst. Kustmarathon met 6 weken voorbereiding. En gelukkig nooit blessures gehad door het hardlopen.
De enige tips die ik kan geven zijn ;
* start to run met Evy.
* piano piano met opbouwen.
* goede schoenen.
Je lichaam zal moeten wennen aan de belastbaarheid ( heup / knieën / enkels ).
Om even terug te komen op slechte voorbereiding in 2018 : Ik was fietsen met Mink vanaf 1 mei tot 4 mei vanuit Wijlre. Toen om 14.00 uur of zo in de auto naar Vlissingen. Bij Antwerpen alles vast.. 19.00 thuis. Fietsen eruit, Mink eruit .. hardloop spullen gepakt, vrouw in de auto en terug naar Limburg.
Daar aangekomen nog iets gegeten, en 2 x tripple bier gedronken met maat Serge. Om 23.30 of zo naar bed, en de volgende dag op mijn 50e verjaardag op 5 mei de Koning van Spanje trail gelopen met mijn vrouw en maat Serge. De dag er na lekker uitgefietst ( herstel tijd daarna volgens Garmin 26 weken geloof ik ).