Ondertussen ben ik er uit dat je voornamelijk de opgegeven tijd( in zones) en het opgegeven vermogen dient te respecteren om een mooie Workout score te zien verschijnen. Ik train puur op vermogen, hartslag bekijk ik zelfs niet. De verwarring zat voor mij vooral in de V02 max trainingen. Dit deed ik dus niet goed...wasbeer2006 schreef: ↑20 jun 2023 17:12 Je traint of op vermogen of hartslag. de eerste paar keer 40 seconden is mijn hr misschien 150 a 155 maar de laaste keren wel 165 a 170.
Beide kan natuurlijk niet, zeker op korte blokken je HR vergeten.
Op lange blokken kan je wel je HR gebruiken als indicatie naast je vermogen.
Ik vind het cijfer niet slim als je er geen tips bij krijgt. Zeker op de weg hier heb je behoorlijk wat viaducten en bruggen.
Daar kan je je nooit aan je waardes houden, bochten waar je niet trapt beinvloeden het cijfer (denk ik)
Rohan(medewerker Join) had me eerder uitgelegd dat je tijdens een VO2 max blokje de inspanning "All out" diende uit te voeren en geen rekening moest houden met het opgegeven vermogen op dat moment.
Nu merk ik als je trainingen met VO2 blokjes afwerkt in de opgegeven vermogen zones en de tijdzones respecteerd je een aanzienlijke hogere Workout score krijgt(+8).
De workout score is een mooie toevoeging om in te schatten in hoe je de training goed begrijpt en uitvoerd. Dit lijkt me ook het belangrijkste om beter te worden. Het is en blijft een app, persoonlijk advies is er niet. Een persoonlijke trainer zal het waarschijnlijk allemaal van korter bij kunnen bijsturen, maar dan spreken natuurlijk ook over een andere financiële inspanning.
Join lijkt me daarentegen, voor 90 euro per jaar, meer dan zijn geld waard. Het vraagt wel wat tijd om alles onder de knie te krijgen, maar uiteindelijk zie ik na 8 maand echt wel resultaat.