Onze laatste podcast gaat (bijna) volledig over fietsen in de Eifel. Dit topic wordt ook genoemd
https://open.spotify.com/episode/3HMsWV ... cc115c4c92
Standplaats: Eifel (Duitsland)
Nogmaals dank Buzz!buzz schreef: ↑26 mar 2024 13:05 Oké, hierbij nog een 3e optie...
- Gunderath – Valwigerberg (100 km, 1800 hm). Aantrekkelijke Eifel-rit die grotendeels over allerlei mooie landwegen en stille binnenwegen verloopt, met een dozijn beklimmingen en fraaie panorama's rondom.
Zowel hoogte- als zwaartepunt is niet alleen de straffe Juckelsberg, met uitzicht op het authentieke Monreal. Geldt namelijk zeker ook voor de Valwigerberg met Alpe d'Huez-achtige serpentines en het fraaie vergezicht op Valwig, Ernst en de Moezel!
Voorts is er in Cochem een lange loper (10 km à 4%) uitgerold naar het gehucht Siedlung am Meilenstein. Kan op het buitenblad.
De 12 gecategoriseerde beklimmingen op een rijtje...
▲ Sassen: 2 km à 5%
▲ Ditscheid: 1 km à 6%
▲ Anschau: 1,5 km à 5%
Juckelsberg: 2 km à 8% (max 14%)
▲ Düngenheim: 1,5 km à 4%
▲ Eulgem: 1 km à 4%
▲ Wirfus: 1 km à 4%
▲ Bruttigerberg: 4 km à 6% (max 13%)
Valwigerberg: 3 km à 8% (max 18%)
▲ Siedlung am Meilenstein: 10 km à 4%
▲ Laubach: 1 km à 6%
▲ Kaperich: 1,5 km à 5%
Valwigerberg, met Alpe d'Huez-achtige serpentines...
Cochem, de voet van de lange loper (10 km à 4%) naar Siedlung am Meilenstein...
Het fietsdeel van de vakantie zit er weer op, wat een fantastische routes, al heb ik het idee dat in de Vulkaneifel een slechte route maken bijna onmogelijk is.
Asfalt op nagenoeg alle plekken in perfecte conditie, mooie vergezichten, weinig verkeer (zeker buiten de hoofdwegen).
Ik heb de 3 opties van ca 125km gedaan, die richting Gerolstein per abuis in de andere rijrichting, maar ook dat is een prima optie!
Bleek dat vandaag ook de Eifel Cycling Classic georganiseerd werd, maar die heb ik mooi links laten liggen. Die route kon hier bij lange na niet aan tippen.
@LethalP, altijd leuk om te horen! Overigens kan ik in die contreien desgewenst toch ook wel een 'slechte' route uitstippelen, hoor. Maar een promotie naar de 'Eifel aanraders'-lijst zal er vermoedelijk niet inzitten.
P.S. Wat is eigenlijk de oorzaak dat je de Gerolstein-route abusievelijk in tegengestelde rijrichting gereden hebt?
P.S. Wat is eigenlijk de oorzaak dat je de Gerolstein-route abusievelijk in tegengestelde rijrichting gereden hebt?
Avond vooraf gekeken welke kant ik op moest vanaf het park, maar dus verkeerd gekeken/onthouden. Toen ik na de 1e klim keek op de navigatie/route aan had gezet kwam ik daar achter, aangezien ik een principe afspraak had 'voor de lunch terug' die al wat krapjes aan gehaald zou wordenbuzz schreef: ↑22 sep 2024 13:35 @LethalP, altijd leuk om te horen! Overigens kan ik in die contreien desgewenst toch ook wel een 'slechte' route uitstippelen, hoor. Maar een promotie naar de 'Eifel aanraders'-lijst zal er vermoedelijk niet inzitten.