Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2024

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 26 okt 2024 11:22

Dit opent wel kansen om als crosspubliek eens iets ludieks te verzinnen ipv het eeuwige gesmijt met bier.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

evilhomer
Forum-lid

evilhomer 26 okt 2024 11:40

lugosi schreef: 21 okt 2024 20:24
fiedoo schreef: 18 okt 2024 16:12 VDP momenteel solo op 24 kms van de meet 2'18" voorsprong op de eerste achtervolgers. Volkomen normaal want 't is een Nederlander.
Op 10 kms van de meet 3 minuten voorsprong, solo.
Ik verdenk VanderPoel nergens van, maar ik begrijp niet dat hij, die kon kiezen waar hij ging rijden, zich bond aan iemand met verleden van dopinghandel. Roodhooft werd verdacht (en bekende ook) het verdelen van doping (hormonen, DHEA).

Roodhooft maakte deel uit van de zogenaamde 'Kempische connectie'.

Dit alles werd duidelijk naar aanleiding van de rechtszaak tegen Dave Bruylandts en Peter VanSantvliet ten gevolge van huiszoekingen bij Roodhooft en Bruylandts.
Verder verschenen ook nog andere verdachten voor de rechtbank, nl; Luc Herygers (jaja de broer van Paul, Luc Van den Broeck, Ludo Giesberts, Wim Vandeperre en Jan Vervecken (ik weet niet of er verband is met Ewin??).
VanSantvliet en Van den Broeck werden vrijgesproken. Voor de rest werden de feiten bewezen geacht. Bij Bruylandts ging het over groeihormoon, Chinese epo en corticoïden, bij Van Santvliet om het hormoon thyroxine.

Van den Broeck werd later toch nog veroordeeld voor het praktiseren van illegale geneeskunde en het gebruik van niet erkende stoffen. Van den Broeck had na een zwakke periode de heropstanding van Bart Wellens voorspeld en die kwam er ook. Volgens Van den Broeck was dit te wijten aan het gebruik van ..... artisjokken.
De zaak ging aan het rollen door een vondst door het parket bij een huiszoeking bij Van den Broeck. Er werden injectienaalden, afbindmateriaal en ander medisch materiaal... gevonden aslook kamagra. Volgens Van den Broeck was er niets aan de hand, hij had dit gekocht in een Nederlandse sex-shop na een wielerwedstrijd. :D
Volgens het parket zou de dag voor het BK zowel Bart Wellens, Geert Wellens als Kevin Cant (jaja de broer van Sanne) gedopeerd geweest zijn met dit materiaal. Bart Wellens kreeg echter hartproblemen en moest dringend opgenomen worden in het ziekenhuis. Later werd dit verklaard als het gevolg van een tandontsteking bij Bart.
Wegens gebrek aan bewijs liet het parket de renners onvervolgd maar vervolgde dus wel Van den Broeck.

Later was er nog een renner in de Kempense stal van Roodhooft die begon te vliegen en niet lang daarna moest stoppen met wielrennen omwille van hartproblemen....Albert.
Interessant. Ik had geen weet hiervan. Is hier meer leesmateriaal over? Ik kan zo snel niets vinden als ik op “Kempische connectie” zoek.
t.a.f.k.a.e.h.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 26 okt 2024 15:08

Afbeelding
Enkele posts hoger met bewegende beelden. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 26 okt 2024 16:48

Ik vind het vooral heel grappig dat hij doet alsof ie een microfoon heeft en zijn handen leeg zijn :D
Less is bore

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 26 okt 2024 20:42

De eekhoorn van Herentals, daar moet je het dan mee doen de rest van je carrière...
Campagnolo Ultra Dork

Tussendoor
Forum-lid

Tussendoor 27 okt 2024 21:19

Plaats reactie