Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13694
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
06 mar 2024 10:22
thestudent schreef: ↑06 mar 2024 08:58
Dit jaar kan de helm niet meer verboden worden, dat lijkt me sterk. Maar de UCI kan zomaar weer met nieuwe regels komen voor volgend jaar.
Daar steek ik mijn handen niet voor in het vuur.
Ze kunnen ook de kaart veiligheid nog trekken.
ps.
Ik vraag me wel af hoe het met de koeling zit.......
-
fiedoo
- Forum-lid HC
- Berichten: 5859
- Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14
fiedoo
06 mar 2024 13:00
De prioriteit van een helm moet nog altijd veiligheid zijn. Ik vraag mij af bij al die ontwerpen omwille van zo weinig mogelijk luchtweerstand te creeren hoeveel veiligheid die helmen nog geven.
Wat gisteren de tijdrit in Parijs-Nice betreft, ik had de indruk dat Van Wilder nog frisser was en inhield om Remco eerste te laten finishen.
Opmerkelijk toch het tijdsverlies in het tweede deel van de tijdrit van Remco en nog meer van Roglic ( bijna 1 minuut op 13 kms overwegend bergaf).
Vandaag een soort LBL-parcours in P-N, wschlk nog iets zwaarder. Remco en Roglic als bondgenoten om hun achterstand te overbruggen?
-
bartdr
- Forum-lid
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29
bartdr
06 mar 2024 13:41
fiedoo schreef: ↑06 mar 2024 13:00
De prioriteit van een helm moet nog altijd veiligheid zijn.
In dat geval zou je verwachten dat de UCI MIPS en equivalenten verplicht.
-
MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6217
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
MarkVeenstra
06 mar 2024 13:44
bartdr schreef: ↑06 mar 2024 13:41
fiedoo schreef: ↑06 mar 2024 13:00
De prioriteit van een helm moet nog altijd veiligheid zijn.
In dat geval zou je verwachten dat de UCI MIPS en equivalenten verplicht.
En net dát is wat Giro in die helmen van Visma mee heeft voorzien :-p
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
-
bartdr
- Forum-lid
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29
bartdr
06 mar 2024 14:32
Ik vind die vooral veiliger omdat het lijkt alsof je er een beter frontaal zicht mee hebt in de tijdritpositie. Als je dan (bijvoorbeeld) zo'n Evenepoel ziet rijden, dat lijkt toch eerder alsof die zo goed als blind rijdt in zijn tijdritpositie.
-
pino
- Forum-lid HC
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
- Locatie: Apendorp NL
pino
06 mar 2024 15:38
In de " In het wiel"podcast van vandaag verhaal van Matthieu Heyboer van Visma over de helmen. Verhaal klinkt plausibel.
Niet zijken maar reiden !
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13694
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
07 mar 2024 13:21
Goed laatste bochtje in de Tireno, nog geluk dat er niet een naar beneden valt.
-
mao
- Forum-lid HC
- Berichten: 4977
- Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47
mao
07 mar 2024 21:12
Ondertussen gaat Olav Kooij gewoon door met winnen, Visma heeft het voorlopig goed op de rit.
-
SantaSCSI
- Forum-lid
- Berichten: 317
- Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55
SantaSCSI
08 mar 2024 00:43
Het kan niet anders dan dat Abrahamsen deze morgen in Pidcocks cornflakes gepist heeft want wat een belachelijke “leadout” was dat nu weer. Mijn Uno-X hart bloed!
Uno-X Mobility or bust!
-
Slowracer
- Forum-lid
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Slowracer
08 mar 2024 15:35
Ondertussen heeft Vingegaard in de Tirreno-Adriatico zijn kandidatuur voor de eindoverwinning bevestigd.
Time is (almost) on my site
-
Slowracer
- Forum-lid
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Slowracer
08 mar 2024 16:42
En wie gaat Parijs-Nice gaan winnen? Zou Evenepoel het nog goed kunnen maken of krijgen we een verrassende(re) eindwinnaar?
Time is (almost) on my site
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
08 mar 2024 18:35
Slowracer schreef: ↑08 mar 2024 15:35
Ondertussen heeft Vingegaard in de Tirreno-Adriatico zijn kandidatuur voor de eindoverwinning bevestigd.
Lange solo’s worden de norm
Less is bore