Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Eifel (Duitsland)

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 06 okt 2016 13:42

rtimmers schreef:Ik heb een eerste versie uitgetekend. Ik heb voor een groot gedeelte de route van de grenslandklassieker gevolgd uitgebreid met een extra lus in de Eifel. Heeft iemand nog tips/ideeën voor de route?

http://www.gpsies.com/map.do;jsessionid ... ixwmspuaok
Zo te zien, heb je de 50 km-lange lus in de Eifel — tussen Imgenbroich en Lammersdorf — exact gekopieerd uit de eerste route van dit bericht. Ziet er volgens mij goed uit. Niks meer aan veranderen. ;)

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 06 okt 2016 14:00

dapoker schreef:
Pieter883 schreef:De Eifel wilde ik ook graag nog eens een keer aandoen (vanuit Maastricht), dus heb de route van dapoker ook even opgeslagen. Wie weet op een mooie zondag binnenkort...
Misschien moet je dan deze even bekijken.
https://www.strava.com/activities/144326350
Pittig maar niet te versmaden 'rondje' ;)
Je neemt in de aanloop van de Eifel dan ook het drielandenpunt nog even mee.
Stukje door Aken is ook wel grappig.
Doorgaans wel even opletten bij het narijden van gereden routes. Best mogelijk immers dat je dan bijvoorbeeld naar diverse ‘pit- of pisstop’-locaties wordt geleid... ;)

Afbeelding

Pieter883
Forum-lid

Gebruikersavatar Pieter883 06 okt 2016 14:48

Bedankt voor de bezorgdheid, maar daar heb ik inderdaad rekening mee gehouden. De route bestaat uit een vloeiende lijn nu :)

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 07 okt 2016 10:08

buzz schreef: Doorgaans wel even opletten bij het narijden van gereden routes. Best mogelijk immers dat je dan bijvoorbeeld naar diverse ‘pit- of pisstop’-locaties wordt geleid... ;)
Dank voor de oplettendheid Buzz. Ik was op dat moment inderdaad naarstig op zoek naar water :lol: Was vanuit Maastricht immers al even onderweg en met twee maal 500ml ga je zo'n rit niet redden. Alhoewel... er zijn mensen die 200km bollen op 'n droog kaakje en 2 bidonnetjes kraanwater. Toch Csteenb :roll: :roll:
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 07 okt 2016 15:53

#dapoker #water #isvoor #paarden
YFood !!!

LoneWolf
Forum-lid

Gebruikersavatar LoneWolf 09 okt 2016 22:04

Mijn vrouw en ik zijn deze week ook weer in de Eifel op vakantie. Vorig jaar hadden we dit zelfde huisje in Uedelhoven (Blankenheim) geboekt. Schitterende locatie, omgeving en uitzicht (o.a. Aremberg).

Ik heb onderstaand rondje van buzz iets aangepast voor start en aankomst in Uedelhoven. Had ik beter aan buzz kunnen vragen :( . Ik had nu 3 slechte stukken in de route (zandwegen met gaten, scherpe stenen e.d.). Heb zelfs een stuk over een trekker-pad door het bos omhoog moeten lopen.

Maar een geweldige route. Heb afgezien maar nog meer genoten. :lol:

https://www.strava.com/activities/73919 ... 1476018493
buzz schreef:@Stevendbr: ... En in deze contreien mag o.a. de Aremberg en zeker ook de Hohe Acht — op 747m hoogte, het dak van de Eifel — niet ontbreken. Op die manier rolt er dan bijvoorbeeld een GPSies-rondje van zo'n 80 km en 1700 hm uit...
Keep On Harking !

LoneWolf
Forum-lid

Gebruikersavatar LoneWolf 13 okt 2016 20:42

Heb mijn route Aremberg en Hohe Acht aangepast, de slechte stukken vervangen door hoofdwegen en heb het rondje vandaag nogeens gereden.
Was blij met m'n helmmuts en overschoenen bij 2-9 grd en 4 Bft gure NO wind.
Na 2/3 v.d. route werd ik toch een zandweg ingestuurd. Heb dit niet gedaan en zelf een betere weg gezocht voor het vervolg v.d. route. Dat werd een aardige omleiding. Moest over en om een "berg", stukken heen en weer, bult op af op zoek naar de aansluiting. Toen ik de route weer opgepakt had werd ik meteen weer een zandweg ingestuurd. :oops: :| Weer niet gedaan en weer opzoek naar betere wegen. Kom ik na een stijle afdaling weer bij het punt waar ik zondag berg op heb moeten lopen :( Hier rechts omhoog:
Afbeelding
Niet gedaan ... en de stijle weg weer omhoog gefietst. Nu opzoek naar de kortste weg naar huis. M'n Garmin was spontaan uit gegaan (zondag ook al) weer aangezet maar zag pas een heel stuk later dat ik het opnemen nog weer in moest schakelen.
Klinkt misschien als een hoop gezeur, maar is niet m'n bedoeling. Heb ook echt wel weer genoten van de rit. Het hebben van een goede route en navigatie maakt het wel een stuk leuker [WINKING FACE]
Achteraf is blijkbaar het overzetten v.d. nieuwe route naar de Garmin niet goed gegaan en heb ik weer de oude gereden.
https://www.strava.com/activities/74332 ... 1476363314
Keep On Harking !

pinarello
Forum-lid

pinarello 14 dec 2016 11:15

Widdauer Maier is dat de Widdauer Weg naar Rohren?
Nog bijzondere klimmen rond Stadtkyll?

Volgend jaar voor het eerst fietsen in de Eifel na het lezen van al de mooie verhalen hier en dito foto's.

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 17 dec 2016 17:07

De Widdauer Mauer bestaat feitelijk uit meerdere straatnamen, maar het begint inderdaad met de Widdauer Straße...

Afbeelding

In de nabijheid van Stadtkyll zijn er niet zo veel beklimmingen van ‘naam en faam’ te vinden. De Schwarzer Mann — de op 1 na hoogste klim (700m) van de Eifel — ligt wel dichtbij. De top van deze klim ligt bovenop de Schneifel, hetgeen de hoogste bergrug van de Eifel is, waar je bovendien zo'n 15 km lang overheen kunt rijden.

Uiteraard zijn er rond Stadtkyll wel (ruim) voldoende hoogtemeters te rapen. Rondjes van 100 à 150 km met een slordige 1750 à 2750 hm kan je er vrij eenvoudig wegtrappen, waarbij het ook gewoon mogelijk is om via/langs de Vennquerbahn, Daun, Gerolstein, Bad Münstereifel, de Rursee (incl. Widdauer Mauer) te rijden. Om maar wat te noemen.

Edit: En om enig idee te geven, zie bijvoorbeeld dit rondje van 140 km en 2450 hm.

pinarello
Forum-lid

pinarello 18 dec 2016 16:38

Bedankt Buzz

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 21 dec 2016 16:39

Heb inmiddels — zo op 21 december, aan het prille begin van de winter — ook wel weer zin in een paar mooie (nieuwe) ritten in de Eifel, en dan met name vanuit de Rureifel richting Vulkaneifel. Met daarin uiteraard het nodige klimwerk en tal van rustieke weggetjes, zoals in het onderstaande rondje. Wellicht komend voorjaar in de agenda, aan het prille begin van de lente... ;)

Afbeelding

Afbeelding

Viva Velo
Forum-lid

Viva Velo 05 jan 2017 11:26

De Eifel is een fantastisch mooi fietsgebied. Veel pittige beklimmingen (5-6 km met behoorlijke stijgingspercentages) maken het fietsen tot een absolute uitdaging! Nergens is het vlak, behalve bij de Moezel, en regelmatig heb je echt toffe vergezichten.

Spam verwijderd

Plaats reactie