Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
Enzzo
- Forum-lid HC
Enzzo
10 mar 2024 15:50
ColumsbusMJ schreef: ↑10 mar 2024 15:42
Niets gênants aan. Stolz is op de korte afstanden onverslaanbaar en rijdt op zowel de 500 als de 1500 meter geweldige tijden en een baanrecord. Roest rijdt echt niet slecht t.o.v. andere jaren en het verschil zal na de 10 km naar alle waarschijnlijkheid een stuk kleiner zijn. Soms is iemand zoveel beter dat de rest erbij verbleekt, dat maakt sport mijns inziens mooi.
Ik voorzie een toprit van Roest maar die Stolz is echt een fenomeen!! Op die leeftijd zowel sprint als allround doen en alles winnen, echt niet normaal.
Mooi hoor!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
10 mar 2024 16:53
Ernie C. schreef: ↑10 mar 2024 15:03
Als de jury door de vingers ziet dat Jorgenson zijn handen net even in de tijdrithouding had wordt Remco weer geklopt door een knecht van Vingegaard en blijkt Visma een goede deal gemaakt door Roglic voor hem in te ruilen.
Het was een atypische koers met veel onverwachte wendingen. Een ploegentijdrit waar wschlk het veranderende weer tijdens de dag een grote rol speelde. Het weer dat zorgde voor onvoorziene parcourswijzigingen en inkortingen. Een Roglic niet echt top waar Remco zich eergisteren wschlk op verkeek en daardoor in een moeilijke uitgangspositie verzeilde voor winst. Een uitermate en onverwachte sterke Jorgenson. Ook het ontbreken van een individuele tijdrit was niet in het voordeel van Remco en blijkbaar heeft hij al zodanig veel aanzien in het peleton dat het gewicht van de wedstrijd op naar hem toegeschoven wordt.
Remco toonde deze wedstrijd toch weer zijn klasse en een onverzettelijke aanvalslust maar tegenover Vingegaard die de tegenstand verpletterde in de Tirreno waren zijn prestaties duidelijk klein bier.
Toch spijtig dat Vinnie zich enkel tot het rondewerk beperkt. Het zou mooie duels kunnen geven in sommige ééndagswedstrijden met Remco, Tadej en Primoz.
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
10 mar 2024 17:06
Enzzo schreef: ↑10 mar 2024 15:00
Poef! Jorgenson misschien nog wel een groter talent dan Evenepoel
Gevoel voor humor heb je wel.
Jorgenson is even oud als Remco en zit ook in zijn zesde seizoen als wielrenner.
Bij Jorgenson zie ik 3 professional wins staan bij Remco 54 (waaronder wereldtitels en monumenten).
De rest van de vergelijking tussen beide zie je hier:
https://www.procyclingstats.com/rider-v ... -evenepoel
Soms is het moeilijk om te weerstaan aan de waan van de dag.
Maar als Remco vrijdag door een tactische blunder van hemzelf (of zijn team) niet bijna een minuut cadeau doet aan het vluchtende drietal dan wint hij naast de ritzege, de bollentrui, de puntentrui, de strijdlust ook nog het eindklassement.
Het was evenwel duidelijk tijdens deze PN dat momenteel Remco, noch zijn team het niveau halen om het op te nemen tegen de echte kleppers.
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
10 mar 2024 17:10
Als de jury door de vingers ziet dat Jorgenson zijn handen net even in de tijdrithouding had wordt Remco weer geklopt door een knecht van Vingegaard en blijkt Visma een goede deal gemaakt door Roglic voor hem in te ruilen.
Dromen mag, dat houdt het leven spannend.
Ik wacht nog even om Roglic af te schrijven, we zijn nog maar begin maart. Ik zag een zeer vrolijke Roglic deze PN, bij Jumbo heb ik hem nooit zo gezien, zelfs niet tijdens zijn succesdagen. Misschien toch niet echt een domineeszoon.
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
10 mar 2024 17:15
fiedoo schreef: ↑10 mar 2024 16:53
Het was een atypische koers met veel onverwachte wendingen. Een ploegentijdrit waar wschlk het veranderende weer tijdens de dag een grote rol speelde. Het weer dat zorgde voor onvoorziene parcourswijzigingen en inkortingen. Een Roglic niet echt top waar Remco zich eergisteren wschlk op verkeek en daardoor in een moeilijke uitgangspositie verzeilde voor winst. Een uitermate en onverwachte sterke Jorgenson. Ook het ontbreken van een individuele tijdrit was niet in het voordeel van Remco en blijkbaar heeft hij al zodanig veel aanzien in het peleton dat het gewicht van de wedstrijd op naar hem toegeschoven wordt.
Remco toonde deze wedstrijd toch weer zijn klasse en een onverzettelijke aanvalslust maar tegenover Vingegaard die de tegenstand verpletterde in de Tirreno waren zijn prestaties duidelijk klein bier.
Toch spijtig dat Vinnie zich enkel tot het rondewerk beperkt. Het zou mooie duels kunnen geven in sommige ééndagswedstrijden met Remco, Tadej en Primoz.Vinnie doet mij steeds meer aan Froome denken: een typische ronderenner die de tegenstand domineert, niemand tegen de schenen zal schoppen, zeker niet onsympathiek over komt maar toch nooit de publiekslieveling zal worden.
-
Enzzo
- Forum-lid HC
Enzzo
10 mar 2024 17:16
lugosi schreef: ↑10 mar 2024 17:06
Jorgenson is even oud als Remco en zit ook in zijn zesde seizoen als wielrenner.
Bij Jorgenson zie ik 3 professional wins staan bij Remco 54 (waaronder wereldtitels en monumenten).
Maar als Remco vrijdag door een tactische blunder van hemzelf (of zijn team) niet bijna een minuut cadeau doet aan het vluchtende drietal dan wint hij naast de ritzege, de bollentrui, de puntentrui, de strijdlust ook nog het eindklassement.
Het was evenwel duidelijk tijdens deze PN dat momenteel Remco, noch zijn team het niveau halen om het op te nemen tegen de echte kleppers.
Het was ironisch bedoeld Lugosi
-
Enzzo
- Forum-lid HC
Enzzo
10 mar 2024 17:17
Daarentegen: bij het schaatsen: Darauf kann Die Stolz wirklich stolz sein
-
Enzzo
- Forum-lid HC
Enzzo
10 mar 2024 17:18
Voor de zekerheid maar ook hierbij een emoticon
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
10 mar 2024 17:23
lugosi schreef: ↑10 mar 2024 17:06
Een minuut cadeau doen vind ik er wel over om dat te stellen. Hij focuste te veel op Roglic, wou niet alle werk op zich nemen zodat hij op een counter van Roglic zou lopen en miskeek zich ook op de sterkte van de vluchters die de voorsprong zeker niet cadeau kregen. De ritten waren door het inkorten te kort om echt het verschil te maken, alhoewel het behalve bij Jorgenson Remco toch nog gelukt is.
-
Enzzo
- Forum-lid HC
Enzzo
10 mar 2024 17:30
Ach ja we zitten nog in de leerfase hè.
Volgende ronde de echte bedreiging volgen…
Om met één van mijn helden te spreken:
“Je gaat het pas zien als je het doorhebt” (Johan Cruijff)
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
10 mar 2024 17:53
Enzzo schreef: ↑10 mar 2024 17:30
Ach ja we zitten nog in de leerfase hè.
Volgende ronde de echte bedreiging volgen…
Om met één van mijn helden te spreken:
“Je gaat het pas zien als je het doorhebt” (Johan Cruijff)
Als je alles op voorhand moest weten was het makkelijk koersen
. Niemand die verwachtte dat Roglic door de mand zou vallen. Remco heeft ook geen Vingegaard,Roglic, Kuss, Van Aert e.d. in zijn ploeg die 3 weken lang een koers met sprekend gemak in hun greep kunnen houden. Ik vind hem net als Mathieu, Wout en Pogacar een lust om naar te kijken, veel liever dan naar de ontegensprekelijk beste renner van het ogenblik Vingegaard.
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
10 mar 2024 17:56
Enzzo schreef: ↑10 mar 2024 17:16
Het was ironisch bedoeld Lugosi
Tja ik ben wat aan het experimenteren met 'forced dark mode' van de browser (vanwege oogproblemen) en kan daardoor geen smileys zien in de tekst.