Standplaats: Eifel (Duitsland)
-
- Forum-lid
In het weekend is dat het domein van de motorrijders,dus dan niet daar gaan fietsen.
https://youtu.be/WfNsf64vWyo
https://youtu.be/WfNsf64vWyo
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Het heeft even geduurd maar ik heb hem vandaag dan toch (bijna) helemaal gereden. Je omschrijving van pittig maar niet te versmaden klopte helemaal. Bedankt!buzz schreef:Doorgaans wel even opletten bij het narijden van gereden routes. Best mogelijk immers dat je dan bijvoorbeeld naar diverse ‘pit- of pisstop’-locaties wordt geleid...dapoker schreef:Misschien moet je dan deze even bekijken.Pieter883 schreef:De Eifel wilde ik ook graag nog eens een keer aandoen (vanuit Maastricht), dus heb de route van dapoker ook even opgeslagen. Wie weet op een mooie zondag binnenkort...
https://www.strava.com/activities/144326350
Pittig maar niet te versmaden 'rondje'
Je neemt in de aanloop van de Eifel dan ook het drielandenpunt nog even mee.
Stukje door Aken is ook wel grappig.
-
- Forum-lid
Goedemiddag,
Binnenkort zitten wij voor een fietsweekend in Kalterherberg, Monschau, Duitsland.
Iemand een goede suggestie voor een route naar Gemünd die niet over de 258 gaat of 266 gaat.
Wil eigenlijk onderlangs de Obersee.
Alvast bedankt.
Binnenkort zitten wij voor een fietsweekend in Kalterherberg, Monschau, Duitsland.
Iemand een goede suggestie voor een route naar Gemünd die niet over de 258 gaat of 266 gaat.
Wil eigenlijk onderlangs de Obersee.
Alvast bedankt.
-
- Forum-lid
In juli gaan we met een fietsgroepje ook naar de Eifel. We verblijven dan in Monschau (Rosenthal 5). Vandaaruit willen we een mooie tocht maken van ongeveer 100 km. Aangezien er wat verschillen zijn binnen het groepje willen we de "mauers" mijden en vooral de mooie lopers meepakken
Iemand tips voor een mooie (bestaande) route vanuit Monschau van ongeveer 100 km zonder "mauers"? Daarnaast eventueel nog een route van ongeveer 60km voor op de dag van aankomst en/of vertrek.
Iemand tips voor een mooie (bestaande) route vanuit Monschau van ongeveer 100 km zonder "mauers"? Daarnaast eventueel nog een route van ongeveer 60km voor op de dag van aankomst en/of vertrek.
IK heb 'm ook weer in de planning staan hoor. Ergens in juni als laatste test voor de Marmotte. Nog even de 200 aantikken. Altijd goed voor het duurvermogen
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
lochtejans schreef: ↑19 mei 2017 12:01 In juli gaan we met een fietsgroepje ook naar de Eifel. We verblijven dan in Monschau (Rosenthal 5). Vandaaruit willen we een mooie tocht maken van ongeveer 100 km. Aangezien er wat verschillen zijn binnen het groepje willen we de "mauers" mijden en vooral de mooie lopers meepakken
Om enig idee te geven... Zie de Rursee-route (110 km, 2000 hm), de Hammer-route (60 km, 1100 hm) en bijbehorende GPSies-beschrijvingen met wat je onderweg zoal tegenkomt. De start/finish-locatie is pal voor Rosenthal 5. En ja, beide routes zijn ohne Mauers.
Afgelopen weekend vroeg een fietsmaat toevallig om een stevige testroute — met het nodige klimwerk — voor de Marmotte Pyrénées, die hij in augustus gaat rijden. Nou had ik al eens een straffe Ardennen-route (185 km, 4.000 hm) gereden (en nog op de plank liggen), maar dat vond hij toch iets te weinig...
Heb er dus desgewenst een lusje aan toegevoegd, resulterend in de La Ferme Libert (215 km, 5.000 hm). Straf rondje met 25 beklimmingen, waarvan 8 stuks met max-stijgingspercentages rond de 20% (Les Forges Chevron, Les Hézalles, Stockeu, Ferme Libert, Amermont, Cornesse, Redoute, Chambralles). In ieder geval goed voor het duur- en harkvermogen.
In voorbereiding op de Marmotte afgelopen zondag dit rondje ook gereden. Toen ik bovenop het drielandenpunt een onverhard bospad werd ingestuurd had ik toch wat mijn bedenkingen. Maar zeker vanaf Aachen een mooi ronde met lekker lopende beklimmingen. Er wel achter gekomen dat je op zondag weinig bemande tankstations op de route moet verwachten.
Gazelle Team TVM \'99
-
- Forum-lid
Top! Bedanktbuzz schreef: ↑23 mei 2017 19:15lochtejans schreef: ↑19 mei 2017 12:01 In juli gaan we met een fietsgroepje ook naar de Eifel. We verblijven dan in Monschau (Rosenthal 5). Vandaaruit willen we een mooie tocht maken van ongeveer 100 km. Aangezien er wat verschillen zijn binnen het groepje willen we de "mauers" mijden en vooral de mooie lopers meepakken
Om enig idee te geven... Zie de Rursee-route (110 km, 2000 hm), de Hammer-route (60 km, 1100 hm) en bijbehorende GPSies-beschrijvingen met wat je onderweg zoal tegenkomt. De start/finish-locatie is pal voor Rosenthal 5. En ja, beide routes zijn ohne Mauers.
Strakblauwe Hemelvaartsdonderdag in de Eifelbuzz schreef: ↑24 aug 2010 16:12 Strakblauwe maandag in de Eifel
<KNIP>
Nog wat gegevens van een aantal beklimmingen...
• Jägerhaus: 8km, 4%, max 8%
• Simonskalltal-Nord: 4km, 6%, max 12%
• Panoramastrasse: 5km, 6%, max 10%
• Müllenberg: 2km, 8%, max 14%
• Kermeterhaus: 7km, 5%, max 10%
• Grünlandhöhe: 7km, 4%, max 12%
• Kesternichhöhe: 4km, 6%, max 11%
• Hammer-Mauer: 3km, 8%, max 15%
• Widdauer-Mauer: 2km, 11%, max 19%
• Kalterherberg: 1km, 8%, max 10%
• Eschweide: 1km, 6%, max 8%
Prima klimtraining als voorbereiding op het Alpiene-werk dat er in zomer nog gaat volgen. Wel helaas erg veel motoren op de route tijdens Hemelvaartsdag, maar daar kan de routebouwer weinig aan doen. Wellicht is er een optie voor een nieuwe versie met meer kleine weggetjes, maar daarvoor moet je lokaal goed bekend zijn en tijd hebben om veel te kunnen uitproberen.
De Widdauwer mauer zal ik me nog lang heugen. Wat een kolere ding, zeker als je achter twee bejaarden rijdt die met e-bikes fluitend omhoog rijden. #Valsspelers.
De L12 tussen Lammersdorf en Rott is momenteel opgebroken. Je kunt er overheen. De weg is deels afgeschaafd en deel gravel, maar alleen te doen bij droog weer.
Dank aan Buzz
hun fietsen.
Klopt helemaal. Echter op zondag zijn er in duitsland en belgie veel bakkers en kleine 'lebensmittel' winkeltjes wel geopend. Ik 'tank' op dit rondje altijd even onderaan de afdaling aan de Rursee. Linksonderin de bocht zit een klein winkeltje met alles wat je nodig hebt. Ze hebben er zelfs lekkere vers gezette koffie staan, die je zelf in een bekertje kan schenken...broodje erbij. Veel plezier en kost niks!c.zaballa schreef: ↑23 mei 2017 20:16In voorbereiding op de Marmotte afgelopen zondag dit rondje ook gereden. Toen ik bovenop het drielandenpunt een onverhard bospad werd ingestuurd had ik toch wat mijn bedenkingen. Maar zeker vanaf Aachen een mooi ronde met lekker lopende beklimmingen. Er wel achter gekomen dat je op zondag weinig bemande tankstations op de route moet verwachten.
Voor de mooiste fiets-blog: