Ten eerste: Bedankt voor je antwoorden!
a_v schreef: ↑04 aug 2022 11:33
Het plan in de toekomst heeft voor mij inderdaad meerwaarde. Het Fabio-sprintplan vind ik toch meer een gimmick. Mijn doel is niet beter sprinten. Jullie zullen meer inzicht hebben in de gebruikersgroep, dus wie weet ben ik daar niet representatief in.
Het Fabio-plan is inderdaad vrij specifiek. Het is vooral in trek bij mensen die wedstrijden rijden, waarbij een goede sprint kan helpen om resultaten neer te zetten. Voor andere type wielrenners, zoals bijvoorbeeld cyclo-rijders is het duidelijk minder van toepassing.
Ikzelf zou nog wel benieuwd zijn naar:
- Waarom je een specifieke training krijgt op dat moment (of iets meer contact over welke prikkel passend is in het moment in het schema waar je je bevindt)
We in op dit moment in de afronde fase van een onderzoek, in samenwerking met de TU Eindhoven. Hierbij krijgt een klein deel van de JOIN gebruikers bij elke training en bij elke rustdag een korte uitleg van het "waarom" van deze invulling. We hebben hierbij een vergelijking tussen verschillende soorten uitleg gemaakt. Na afronding van het onderzoek gaan we dit uitrollen naar alle gebruikers. Ik verwacht dat dit eind september zal komen.
- De verwachte Join-score aan het einde van het schema (en nog een stapje verder: de impact die een aanpassing in je beschikbaarheid of training daarop heeft).
Waarschijnlijk eind van de maand zul je een overzicht krijgen van hoe je JOIN-score (level) zich tijdens het plan ontwikkelt. Dus dan zie je ook wat het aan het eind van het plan zou moeten zijn. Dit is nog niet zo interactief dat je het gelijk bij het aanpassen van de beschikbaarheid kunt zien.
- In het schema vooraf kunnen aangeven wanneer je een rustweek wil. Nu weet ik bijvoorbeeld dat ik volgende week amper kan fietsen maar ik moet en zal deze week een rustweek inbouwen. Dat kan ik nu alleen ondervangen door deze week handmatig ritten toe te voegen. Als je dat zelf kan aangeven kan Join bv. ook de belasting in de aanloop naar de gewenste rustweek verhogen.
Dit valt een beetje onder het kopje "verder vooruit plannen". Dit is iets waar we al een tijdje naar kijken, o.a. om beter subdoelen te kunnen plannen. Het is een uitdaging om dit op een eenvoudige manier te presenteren en toch doeltreffend te maken.
Verder ben ik best wel tevreden over de app an sich, de boel zit gewoon degelijk in elkaar en is simpel maar doeltreffend. Vooral de eenvoud zou ik vasthouden, wil je het ingewikkelder dan kun je terecht bij bv. trainingpeaks.
Die eenvoud is inderdaad ook de bedoeling en tegelijkertijd ook een flinke uitdaging!
Dat is zeker waar. Tegelijk weet ik zelf ook wel dat ik in het weekend wat rustiger aan moet doen als ik op woensdag een rit heb gedaan waarbij het melkzuur uit m'n oren spuit. Maar terecht punt
.
Je komt sowieso een heel eind met dit soort vuistregels. Echter, een schema (geautomatiseerd of op papier) kan altijd helpen om ook nog eens de grote lijn in de gaten houden.