Zelf onthoud ik de makkelijke trainingen inderdaad ook altijd. Worden het teveel blokjes zoals een 40-20 training dan zet ik de “work out” wel eens op pauze als je bij het volgende dorp nog net in een dorp bent.NuitKor schreef: ↑22 sep 2022 15:43Ik zou buiten sowieso je training niet "laten afwerken" door een fietscomputer. Je hebt daar altijd te maken met verkeer, dorpskernen etc. Mocht je de blokjes niet kunnen onthouden dan kan je het ook op een stukje breed schildertape plakken voor op je stuurpen/bovenbuis. Een scherm met lap tijd, lap power, etc en een druk op de lapbutton is dan voldoende.
Join app - ervaringen met training
Tot nu toe probeer ik ze ook te onthouden, en dan met een trainingsscherm met tijden op de Garmin inderdaad. Al een paar keer ingewikkelde trainingen "geshuffled" tot ik iets kreeg wat makkelijk te onthouden is, maar dat is wel jammer natuurlijk omdat je het aantal beschikbare trainingen zo beperkt.
Als je de route via Trainingpeaks naar je Garmin synchroniseerd kan je bij bepaalde stappen de optie "End step on lap button" aanzetten. Maar dat kan wel bewerkelijk zijn omdat je dan handmatig de training moet gaan verwerken in een extra tool.
Ik las ergens dat Trainerroad deze stap bij hun geexporteerde workouts standaard aan zet. Dat zou wel handig zijn als Join dat ook zou doen!
Als je de route via Trainingpeaks naar je Garmin synchroniseerd kan je bij bepaalde stappen de optie "End step on lap button" aanzetten. Maar dat kan wel bewerkelijk zijn omdat je dan handmatig de training moet gaan verwerken in een extra tool.
Ik las ergens dat Trainerroad deze stap bij hun geexporteerde workouts standaard aan zet. Dat zou wel handig zijn als Join dat ook zou doen!
Ik zou buiten sowieso je training niet "laten afwerken" door een fietscomputer. Je hebt daar altijd te maken met verkeer, dorpskernen etc. Mocht je de blokjes niet kunnen onthouden dan kan je het ook op een stukje breed schildertape plakken voor op je stuurpen/bovenbuis. Een scherm met lap tijd, lap power, etc en een druk op de lapbutton is dan voldoende.
[/quote]
Met de garmin in workout modus kan je heel makkelijk blokjes pauzeren en volgende blokje starten wanneer je wil en dus wanner het jouw uitkomt op je route. Zal met wahoo vast ook wel kunnen.
Daarnaast gewoon je route/parcours uitkiezen op je type training. Ik doe sprintintervallen bijvoorbeeld naast de roeibaan, Krachttraining op verlaten polderweg en langs snelweg met windje tegen. Juist het spelen met de route en de elementen maakt het trainen uitdagend en afwisselend.
Fulgaz kan gewoon ZWO files aan toch? Dus je kan van Join gewoon exporteren naar ZWO en die inladen in Fulgaz.
Werkt ook in BigRing trouwens.
Werkt ook in BigRing trouwens.
Een eigen “zwift” achtige app zou echt mooi zijn.
Ik kijk dat echt reikhalzend naar uit.
Join icm garmin icm direto is bij wisselingen tussen blokken niet ideaal. 40/20 is dan niet te doen. Zwift gebruik ik verder niet en vindt het te duur om langs join mee te laten lopen
Ik kijk dat echt reikhalzend naar uit.
Join icm garmin icm direto is bij wisselingen tussen blokken niet ideaal. 40/20 is dan niet te doen. Zwift gebruik ik verder niet en vindt het te duur om langs join mee te laten lopen